remklauwen voor

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Pieternulens
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 okt 2020, 17:22
Type Goldwing: GL1000

remklauwen voor

Bericht door Pieternulens » 20 okt 2020, 15:40

Hoi,

Na 10 jaar stilstand de remmen vast. Heeft dit te maken met de remcilinder of met de zuigers in de klauw.
Hoe begin ik best met olie eraf laten en alles reviseren of gewoon remmenreiniger? Het wiel is er uit om te vervangen.

Alvast bedankt,

Pieter

Dacher
Berichten: 214
Lid geworden op: 13 jul 2019, 17:21

Re: remklauwen voor

Bericht door Dacher » 21 okt 2020, 06:23

Olie eraf en klauwen loshalen, het is bijna altijd de zuiger dievast gaat zitten in het huis omdat de oudere klauwen niet geanioseerd zijn roesten ze door het contact met remvoeistof.
Dan krijg je van een soort witte poeder deze dukt de stofring en afsluitring nog harder tegen de zuiger en dan trekt hij hem na het remmen niet een heel klein stukje terug omdat hij niet vrij meer schuift.
Met een dremel krijg je de groeven weer mooi schoon, NIET met remmenreiniger bij de rubbers komen anders kun je die niet meer hergebruiken(als ze nog netjes zijn )
Dan alles lekker monteren met remmen pasta (ook de glijpennen scchoonmaken en invetten ) en dan in het weer spic en span , zelf doe ik dit elke winter zodat ik in het seizoen geen last heb.

Bertrand
Berichten: 111
Lid geworden op: 12 aug 2019, 17:19
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Roeselare (België)

Re: remklauwen voor

Bericht door Bertrand » 22 okt 2020, 20:38

Dag Pieter,
Ik heb ooit de remzuigers van mijn K3 vervangen door RVS-zuigers ( gekocht via Wemoto ) omdat de originele ook vast zaten wegens corrosie.
Gelijktijdig de remleidingen ook vervangen door steelflex-leidingen ( rechtstreeks te bestellen via Melvin/ Duitsland art. MCF-3F140) .
Ik ben erg tevreden van het resultaat, remrespons is veel beter en geen zorgen meer met haperende remzuigers.
Veel succes,
Bertrand

Plaats reactie