Komt het weer goed?

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
director
Berichten: 3916
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Komt het weer goed?

Bericht door director » 06 aug 2018, 19:51

Ziet er weer uit als nieuw.

Je weet blijkbaar nog niet helemaal wat je met deze GL1000 wilt doen. Als je er nou eens een poll van maakt, kunnen we allemaal meebeslissen en krijg jij een brommer die je ZELF niet wilt, maar de meerderheid HIER wel. Da´s best een leuk idee voor ons :wink:
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
25 jaar k2
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 dec 2015, 12:33
Type Goldwing: GL1000
Locatie: IJmuiden

Re: Komt het weer goed?

Bericht door 25 jaar k2 » 06 aug 2018, 20:53

Beste Peter

Als ik dan mag aftrappen zeg ik ga terug naar het origineel zo zijn ze bedacht en zo horen ze eigenlijk te wezen
ik weet het het klinkt erg saai maar er zijn er steeds minder.
In ieder geval veel succes met bouwen ik ga het hier wel zien

Gerard
eenmaal een Wing nooit meer een ander ding.

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3916
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Komt het weer goed?

Bericht door director » 14 aug 2018, 13:10

Ik vind dit wel een passende creatie, leuk kuipje erop en scheuren maar.

Afbeelding

Meer info op http://krakenhead.com en https://www.instagram.com/p/BXd4QoIlbNa ... ad_customs
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

peter

Re: Komt het weer goed?

Bericht door peter » 14 aug 2018, 17:27

Die had ik inderdaad ook al gespot. Ik vindt hem wel heel mooi en er is ook een lijstje van onderdelen die je nodig hebt als je ook zoiets wilt bouwen. Echter ben ik eens aan het orienteren om een gl1000 met injectie neer te zetten. Die carburateurs in de doos terug op het schap :mrgreen: Het zijn toch ondingen en injectie kan veel voordelen hebben. Voorlopig lig ik nog effe op mijn ligbedje in het franse zuiden te genieten van het weer en het vrouwelijk (schaarsgeklede) schoon. :lol:

peter

Re: Komt het weer goed?

Bericht door peter » 21 aug 2018, 17:04

Thuis gekomen toch maar eens aan de slag met de gasfabrieken. Dat gaat niet van een lijen dakje zal ik maar zeggen. De motor loopt en rijdt prima op de carbs van de ltd. Zet ik zijn eigen set eronder dan willen de linkse cilinders niet lekker meedraaien.
De stationairsproeiers zijn schoon ( zelfs vervangen voor andere)
De kanalen van de stationairsproeier naar de puk zijn open.
Kanaal van de mengselschroef naar de puk zijn open.
Kanaal naar de koperen stift in de inlaat is schoon en stift staat in de goede richting.
Het andere kanaaltje is ook schoon (weet zo gauw effe niet waar die naar toe gaat)
Een en ander is stevig doorgeblazen met lucht (8 bar) en eventueel getest met een beetje wd 40.
Vlotterhoogte maakt niet uit, heb ze hoog geprobeerd en laag geprobeerd. Geef je flink gas dan loopt hij op alle 4 cilinders. Stationair blijven de bougies droog en uitlaatbocht nr2 wordt ca 110 graden en uitlaatbocht 4 komt niet verder dan 45 graden celsius.
Ook de synchroonmeters erop gehad en alle 4 staan op -10.

Ik weet het effe niet meer 😥 Heb ze er nu pas 50 keer onderuit gehad.

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: Komt het weer goed?

Bericht door jwt67 » 21 aug 2018, 19:36

Hmm lastig.....
Kunnen de zuigers vrij bewegen?
Per ongeluk de grote en kleine luchtsproeier verwisseld?
Uitgeharde/ beschadigde en dus lekkende o-ringen?
Op deze set carburateurs een grotere invloed van een mindere ontsteking en of compressie?

Voor de 51e keer de zooi eraf en rustig en systematisch alles nogmaals controleren denk ik.........

Succes!
GL1000 K2

peter

Re: Komt het weer goed?

Bericht door peter » 22 aug 2018, 09:29

De zuigers zijn brandschoon en bewegen soepel. De rubbers zijn ook prima. Compressie en ontsteking mankeren niks aan. Vandaag dan nog maar eens de sproeiers checken en dan eens de linkse naar de rechtse carbs wisselen.
De luchtsproeiers heb ik nog bij Randakk gecontroleerd aangezien ik altijd twijfel. Was het nou zo om of zo om?

Houdt me wel van de straat 🧐

Plaats reactie