Ze lopen allemaal schijnbaar goed?

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Jos1959
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 jun 2018, 11:00
Type Goldwing: GL1000

Re: Ze lopen allemaal schijnbaar goed?

Bericht door Jos1959 » 20 apr 2019, 19:15

Weinig tijd gehad het laatste halve jaar, en ziek geweest, maar de oude dame loopt weer als een zonnetje. Carbs schoongemaakt en gereviseerd, weerstanden uit bougiekappen verwijderd en vervangen door messingstaafjes, ballastweerstand vervangen, en vanzelf alle leidingwerk vervangen. Tevens zat er nog een sluitinkje in de kabelboom ( slechte connector). Het bleef zich allemaal een beetje achterna lopen, maar we zijn er uit. Het enige wat bij mij een bron van ergernis blijft is de choke, als deze uitgetrokken wordt gaat hij spontaan weer terug, ondanks het aandraaien van de ring aan het chassisdeel. Moet nog maar eens nadenken.

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: Ze lopen allemaal schijnbaar goed?

Bericht door jwt67 » 20 apr 2019, 19:30

Lekker bezig en op tijd klaar voor het mooie weer! Waarom heb je die weerstanden uit de bougiedoppen verwijderd?
GL1000 K2

Jos1959
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 jun 2018, 11:00
Type Goldwing: GL1000

Re: Ze lopen allemaal schijnbaar goed?

Bericht door Jos1959 » 22 apr 2019, 17:12

In de tijd dat de gl op de markt kwam, werden deze erin gezet vanwege de ontstoring op radio en tv, het kwam toen regelmatig voor dat iemand met zijn brommertje door de straat knetterde en dit gelijk zichtbaar werd op je tv of hoorbaar op je radio. Bougies waren toen nog niet voorzien van zo een weerstand. Tel je dan je kapje en je nieuwe bougie bij elkaar, dan kom je uit op 10 kilo ohm, dus eigenlijk 5 teveel. En in mijn beleving is teveel niet goed. Orgineel gingen ze uit van 5 kilo ohm, dus.. loopt wel wat rustiger zo volgens mij.

Plaats reactie