Vorige week een Goldwing GL1000 op de kop getikt, in een blauw/groene candy van bouwjaar 1977, even oud als mezelf dus
Motor stond al even stil en is op een enkele remklauw en wat klein prul zo goed als compleet.
Sleutel was spoorloos, dus eerst maar eens op zoek gegaan naar een ander contactslot.
ondertussen beginnen de onderdelen binnen te lopen en kan de restauratie van start gaan.
Plan is om deze zo origineel als mogelijk te zetten.
Ondertussen ligt de motor al half uit elkaar
Gisteren de benzinetank gedemonteerd en deze morgen maar eens met de hogedruk erdoorgegaan, sodabad gegeven, en de elektrolyse schoonmaak geprobeerd maar de batterijlader liet me in de steek, binnenkort dus nog eens vullen met sodawater.
achterschokkers( koni made in holland) uit elkaar gehaald en opgepoetst, leuke dingen, rebound is regelbaar, doch de ene werkt denk ik niet zo goed, ongeacht de stelschroef van de rebound kwam de zuiger heel moeilijk omhoog, de andere reageerde wel goed op de stelschroef, zie wel waar we daarmee landen.
Tenslotte nog de voorvork eronder uit gehaald en volledig gedemonteerd, één poot lekte dus nieuwe keerringen en verse olie erin.
Nu wachten op wat onderdeeltjes en dan kunnen we weer verder.
Fotos volgen nog !!
Zo dat was het voor vandaag.
Tot sleutels!
GL1000 restauratieprojectje
GL1000 restauratieprojectje
Laatst gewijzigd door peter vl op 01 mei 2018, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: GL1000 restauratieprojectje
leuk ding en leuk project.
Hopelijk hou je ons hier op de hoogte van je vorderingen!
Hopelijk hou je ons hier op de hoogte van je vorderingen!
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: GL1000 restauratieprojectje
Apart soort achterband/wiel, lijkt me Aziatisch....
We blijven je volgen.
We blijven je volgen.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Re: GL1000 restauratieprojectje
haha, de motor is reeds aangepast voor spoorrijden, de belgische staat probeert hier het spoor te promoten, alleen kom je met de voertuigen van het openbaar vervoer overal te laat.
Re: GL1000 restauratieprojectje
Ook de tank nog eens aan de nieuwe batterijlader gehangen doch vond ik het resultaat een beetje tegenvallen , dus denk dat deze zal gecoat worden.
Re: GL1000 restauratieprojectje
Lekker bezig aan een mooie klus! De werkplaats mag er ook zijn
GL1000 K2
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten