youtu.be/wqYjmCV5WE8
Een bijzondere bevinding, voorlopig vermaak ik me wel weer, het houdt me van de straat

Ik weet het niet Peter. De inlaatklep sluit een aantal graden na onderste dode punt, volgend op een arbeidsslag, en als die er niet is zou je toch juist niet een overdruk verwachten ? Verder is het geen statisch geheel maar natuurlijk een dynamisch iets, zoiets opper jij ook al. Met klepproblemen zou je mogelijk in principe ook ongebruikelijke mechanische geluiden kunnen verwachten, daar is geen sprake van. Jouw argument dat de kracht van de veer er altijd voor zorgt dat de klep terugkomt lijkt me plausibel, en ik heb bij inspectie niets aan de veren gezien. Ten overvloede: de klepspelingen heb ik uiteraard minutieus gecontroleerd, dan kom je in het gebied 'mierenneuken' terecht, een inlaatklep ging net met enige kracht een voelermaatje van 15/100 door heen, die heb ik exact op 10 / 100 afgesteld. Overigens betreft dit geloof ik wel de cylinder die ik verdenk van misfiring. Maar ik weet het even niet meer, heb zowat alles getest, uitgebreid gegoogled op 'misfire diagnosis', dan kom je heel veel nuttige informatie tegen maar het enige opmerkelijke dat ik heb gelezen is dat 'misfiring of a single cylinder can be very challenging'. Nou, daar ben ik inmiddels wel achter. Alle suggesties zijn welkom.peter schreef:Heb je door een misfire niet even een kleine overdrukHet vloeiende zuigen wordt even onderbroken en dat zie je aan de staafjes. Hangende kleppen lijkt me geen optie gezien de kracht die nodig is om een veer in te drukken. Dan zou je denk ik op toeren allang een zuiger hebben geraakt.
Goed verhaal Peter dit zou best wel eens de oorzaak kunnen zijn. Blijft nu zeker maar 1 optie over en dat is de kop eraf halen...........peter schreef:ik ga er vanuit dat de kleppen bij de gl1000 ook draaien in hun zittingen. Zou natuurlijk kunnen dat je op een bepaald punt een lekkage hebt wat af en toe terug komt. Jij meet je compressie en de klep staat op dat moment goed maar met 1000 toeren stationair draait de klep natuurlijk sneller dan met even doorstarten op de startmotor. Dan kom je inderdaad bij het geval van klepzitting, klepgeleiders of misshien wel een ietsiepietsie kromme klep.
tÃs maar een optie
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten