GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Technische vragen, tips, trucs, enz.
GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door GL-1800 » 12 okt 2015, 19:23

jwt67 schreef:
GL-1000 schreef:Prachtige ideeen opgedaan bij harrie, ook veel verstandige ideeen maar.......heb iets gezien waar ik persoonlijk heel tevreden mee zou zijn maar....niet aantrekkelijk gezien de delen die ik heb liggen....We zien!!
Wie is Harrie trouwens?

Harrie ken je inmiddels...Nee ik had n recht frame en na chemisch afbijten en poederen.....krom. dr is domweg iets gebeurd. Vandaar t doorzagen...Dr zitten overigens gaatjes in de buizen waar de dwarsbuizen gelast zijn. Waarschijnlijk om de druk tijdens lassen kwijt te kunnen. Dus....ooit zal de ml wel ergens komen... Maar noodzakelijk is t niet. Ik was verbaasd n blanke binnenkant te zien. Maar goed. Wellicht ga ik t alsnog doen met t nieuwe wat er komt.
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door jwt67 » 12 okt 2015, 20:07

rudolphwolven schreef:Harry zit ook op dit forum en wel onder de naam "koldt"
"Koldt" betekent K0 (ja K0, geen K1) en LTD.......Harry heeft dus deze 2 brommers, maar ook nog eens een stuk of 8 (dacht ik) andere Gold Wings waaronder een prachtige blauwe GL1500.
Hij woont in Rotterdam, heeft al zeker 20-30 jaar de Goldwing als hobby.........
Nou dit geeft wel aan dat ik nog maar een groentje ben op dit forum want als je zo'n GW Guru niet kent........ :oops:
Maar goed nu weet ik wel wie het is en waar ik mogelijk nog een keer een beroep op ga doen :)
Dank voor de toelichting Ruud!

Groet,
J-W
GL1000 K2

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door jwt67 » 12 okt 2015, 20:15

Gisteren, zoals al vermeld, wat onderdelen zwart gespoten. Vandaag ze maar eens uit de schuur tevoorschijn gehaald en goed bekeken in het daglicht. Op een paar kleine schoonheidsfoutjes na ziet het er goed uit. Ik ga er nog wel even mee aan de gang als de lak goed uitgehard is.
Aan de andere kant als ik met 140 km/u voorbij kom zie je er niks van.......... :D


Afbeelding
Het resultaat van een aantal uurtjes noeste arbeid.
GL1000 K2

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door jwt67 » 12 okt 2015, 20:17

GL-1000 schreef:
jwt67 schreef:
GL-1000 schreef:Framebuizen van binnen behandelen hoeft niet, blijven goed......hoe weet je dat? Heb n slecht frame doorgezaagd....nieuw van binnen!!!.
Zeker goed om te horen dat het frame nog als nieuw van binnen is maar omdat nu op zo'n rigoureuze wijze vast te stellen...... :lol:
ik had n recht frame en na chemisch afbijten en poederen.....krom. dr is domweg iets gebeurd. Vandaar t doorzagen...Dr zitten overigens gaatjes in de buizen waar de dwarsbuizen gelast zijn.
Weet jij welke lak, of is het poedercoat, er op het frame zit? Met de afbijt die ik heb bleef het namelijk keurig zitten........
GL1000 K2

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door jwt67 » 12 okt 2015, 21:52

Vraagje

Volgens mij zie ik dat bij elk motorblok dat opnieuw gespoten is ook de cilinderkoppen mee gespoten zijn.
Is dit origineel ook zo of wordt dit in het algemeen mooier gevonden?

De reden dat ik dit vraag is omdat op mijn cilinderkoppen geen enkel spoortje verf te ontdekken was. Dus ben ik er vanuit gegaan dat dit zo hoorde en heb ik het blok gespoten zonder de cilinderkoppen.

Afbeelding
Voor het spuiten

Afbeelding
na het spuiten
GL1000 K2

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door rudolphwolven » 12 okt 2015, 22:16

Hoi JW,
In de fabrieksuitvoering zijn de 2x cilinderkop in exact dezelfde zilverachtige kleur als het carter gespoten.
Idem ditto voor de startmotor.
Het differentieel echter is af fabriek in een licht afwijkende kleur zilver gecoat.
mvg, Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door jwt67 » 13 okt 2015, 12:25

rudolphwolven schreef:Hoi JW,
In de fabrieksuitvoering zijn de 2x cilinderkop in exact dezelfde zilverachtige kleur als het carter gespoten.
Idem ditto voor de startmotor.
Het differentieel echter is af fabriek in een licht afwijkende kleur zilver gecoat.
mvg, Ruud
Hmm, ik had me dus beter voor moeten bereiden..... Gelukkig staat het blok nog op bokken en hoef ik alleen maar de cilinderkoppen te ontvetten, afplakken en als nog te spuiten. Ik had me wel wat werk kunnen besparen..... Blijft de vraag waarom er op mijn cilinderkoppen geen verf meer zat. In elk geval binnnenkort wel weer mooi geverfd.
GL1000 K2

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door GL-1800 » 17 okt 2015, 10:32

:D Sommigen vinden t mooi, of dr zijn n keer andere op gezet??
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door jwt67 » 01 nov 2015, 19:00

Afgelopen weken wat meer met de auto bezig geweest en wat meetings afgegaan maar dit weekend was het weer tijd voor de K2. Sowieso moesten de cilinderkoppen nog gespoten worden maar ook de startmotor, thermostaathuis e.d. Zaterdag alles spuit klaar gemaakt dus weer demonteren, schoonmaken, schuren, ontvetten, afplakken, weer ontvetten en in de primer gespoten. Nog wel een tijdje bezig geweest met met het losmaken van een kapot gedraaide kruiskop (grondplaat ontsteking). Was er al gauw een klein uurtje mee bezig, zeker ook omdat je het huis niet wil beschadigen.
Vandaag alles in de zilver lak gezet. Het motorblok met de ongespoten cilinderkoppen vond ik eigenlijk best wel mooi maar nu alles zilver is vind ik dit toch er wel beter uitzien.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag ook een paar keer om de motor heen gedraaid om te bepalen wat ik straks ga doen. Conform plan het motorblok weer monteren en de plekjes op het frame bijwerken of toch maar de motor helemaal demonteren en het frame helemaal spuiten............
GL1000 K2

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door rudolphwolven » 02 nov 2015, 00:48

Is mooi geworden..........vooral het blok......proficiat!
Mvg, Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door GL-1800 » 05 nov 2015, 21:25

Bijwerken is zo........net niet. Begint jou motornr met n 2??
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door jwt67 » 05 nov 2015, 21:41

GL-1000 schreef:Bijwerken is zo........net niet. Begint jou motornr met n 2??
Ja ja ik weet het........ ben er ook al uit hoor, binnenkort gaat ie helemaal uit elkaar :)
Dan laat ik het frame stralen en ga hem zelf spuiten want het moet natuurlijk wel mooi worden :wink:
Zonder gekheid, ik heb de smaak te pakken van het spuiten en het gaat ook steeds beter daarnaast vind ik het ook leuk om zoveel mogelijk ook zelf te doen.
Vwb mijn motornummer die begint met een 8 (Gl1E 8........) vanwaar de vraag?

Groet,
Jan-Willem
GL1000 K2

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door rudolphwolven » 06 nov 2015, 00:12

jwt67 schreef: Vwb mijn motornummer die begint met een 8 (Gl1E 8........) vanwaar de vraag?

Groet,
Jan-Willem
Hoi Jan Willem,
.........het zal wel een 3 zijn dus GL1E-3xxxxxx.......het framenummer van een GL1000 K2
Bij mijn weten bestaan er geen hogere begin-nummers dan 3...
Groetjes en veel succes,
Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door jwt67 » 06 nov 2015, 18:59

Ruud,

Ik denk dat je gelijk hebt.......... :wink:
GL1000 K2

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door GL-1800 » 06 nov 2015, 22:12

Ok...n 8 is vreemd.....kan niet. Ik meende n 2 te zien te hebben... vandaar! :D

Had t gespoten blok uitvergroot..... :lol:

Excuses, sorry en wat niet meer........foto van n ander blok..... :oops: :oops: :oops: Maar hoe dan ook, n 8 is te verwarren met n 3 na t verven dus.....zal kloppen!!

Morgenvroeg gaan wij op pad te zien wat er.....nog.....is. We zullen toch s verder willen!!
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Plaats reactie