GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Marccelis
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 feb 2020, 21:21

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door Marccelis » 09 apr 2020, 20:42

Hallo , een vraagje : hoeveel grondverf , kleur lak en blanklak heb je nodig ?
Ik dacht 500ml van elk ?
U stuurde de site door waar u de verf kocht maar als je daar de bestelling doet zit er dan verdunning en harder bij ? Of moet dat appartement besteld
( ik denk volgens ik lees dat ze er alles bij doen , dus deze vraag enkel voor zekerheid )
Waar zijn de stikkers te koop , bij de firma in Nederland goldwing .nl staan ze niet op de site
Ik vond ik er in de VS tegen +_140 dol + verzending ffffffff!

Mvg Marc

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door jwt67 » 09 apr 2020, 23:02

Hoi Marc,

Ik heb zowel de binnen als buitenzijdes van alle lakdelen gespoten.
Een snelle, en wat ruime, oppervlakte meting kwam daarom uit op 1,7 m2. De leverancier om raad gevraagd voor deze 1.7 m2 ,en wat extra verf voor eventuele foutjes, en zij gaven aan om 1 x 1000ml blanke lak (Glans), 1 x 750ml grondverf (base, zilver) en 1 x 750ml Candy Antares Red te bestellen.
Dit heb ik dus gedaan en ben hiermee goed uitgekomen.
De lak en candy wordt geleverd met de benodigde hoeveelheid verdunner en verharder. Het zilver, verf op waterbasis, werd verdund aangeleverd. Uiteraard heb je nog wel grondverf nodig voor de hechting van het zilver.
Ik raad je aan de technische datasheets op hun site goed te lezen omdat hierin de benodigde informatie over b.v. mengverhoudingen, droogtijden en sproeieropening staat. Lees in ieder geval de Engelstalige sheets omdat in de Nederlandse wat vertaal fouten zaten.

Voor stickers is ebay je vriend.....:)
https://www.ebay.nl/itm/Honda-GL-1000-K ... SwwPtTv8vu


Gr,
J-W

p.s. dit is het setje lak met toebehoren wat ik besteld had.
Afbeelding
GL1000 K2

peter

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door peter » 10 apr 2020, 07:51

Daar heb ik ook de verf voor mijn aanhanger besteld. De kleur klopte als een bus. De levering was supersnel voor iets wat uit good old england komt.

Marccelis
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 feb 2020, 21:21

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door Marccelis » 10 apr 2020, 08:40

Dank u

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door jwt67 » 29 mei 2020, 22:00

Vorige week zei 1 van de bobines, rijdens een ritje in de buurt, doe het zelf maar. Gelukkig na een kilometer of 5 als 2 cillinder ging die weer een beetje meedoen. Thuis nog alle bedrading nagelopen maar dat zat allemaal nog goed. Na kort intern beraad besloten er nieuwe Dyna bobines op te zetten. Eigenlijk wilde ik de contactpuntjes houden, ik vind het wel leuk om ze af en toe bij te stellen en wil de gl zo origineel mogelijk houden, toch ook maar de electronische onsteking aangeschaft.
Vandaag het spul gemonteerd en een proefitje gemaakt. Ondanks dat ie voorheen ook al prima liep merk ik wel een verbetering. Ik denk dat de vonk iets sterker is want waar die voorheen rond de 1500 toeren wat sputterde als je het gas 'open' draaide is dat nou nagenoeg weg.
Ondanks de concessies aan de orginaliteit toch zeker happy, komend weekend maar eens flink van genieten 🙂
GL1000 K2

GL1000LTD
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 aug 2020, 15:50

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door GL1000LTD » 17 aug 2020, 16:30

Ben zeer onder de indruk van de gedrevenheid en vooral de liefde voor je motor.
Ben nieuw op dit forum en zal me eerstdaags in de rubriek "nieuwe leden" effe voorstellen.
De GL1000 is een iconische motor en zulke restauratieprojecten kan men enkel maar toejuichen!
Ikzelf heb sedert 2002 mijn ultieme jeugddroom waargemaakt, de aankoop van een GL1000K2 uit 1977, eveneens in Candy Antares Red en tot op vandaag mijn daily driver.
Starten en lopen en dit nog steeds op de contactpuntjes!
Ik heb de motorfiets niet gerestaureerd maar wel terug in zeer nette en originele staat gebracht (originele uitlaat is nog steeds aanwezig en wordt regelmatig bijgewerkt en gelakt!), ik hoop later alsnog wat foto's te kunnen posten (hopelijk gaat dit vlotjes...)
Heb sinds 2006 een behoorlijk afgeleefde GL1000LTD op de kop kunnen tikken, en uit elkaar gehaald tot de tijd rijp is.
Deze steekt sedert jaren in kartonnen dozen en buiten een paar kleine details na is alles aanwezig om het licht op groen te zetten.
De bedoeling is dat het blok ook uit elkaar zal gaan om de primaire ketting (klapperende ketting op stationair) en de zuigerveren ineens te vervangen.
Waarom dit topic me zo aansprak is de gedrevenheid maar vooral het geduld om grondig te gaan restaureren.
Zandstraalcabine staat reeds opgesteld en van zodra de dagen beginnen te korten, steken we de handen uit de mouwen.
Uiteraard zal ook deze motor 100% origineel OEM moeten zijn.
Van de originele uitlaat ontbrak uiteraard elk spoor, zeer zeker was deze reeds opgeroest...
Gelukkig had ik reeds een paar jaar ervoor een originele uitlaat + bochten op de kop kunnen tikken aangezien deze stilaan hun gewicht in goud waard zijn.
Deze is dan ook reeds volledig opgeschuurd, behandeld en gelakt. Deze zal dus van pas kunnen komen...
Het iets hogere stuur en iets dikker zadel met de extra chroomstrip zoals op de latere K2, ontbraken op mijn LTD.
Deze heb ik na lang zoeken kunnen vinden evenals een korter Amerikaans achterspatbord met verchroomde achterlichthouder.
De achterste knipperlichten staan ook op de zadelhandgreep in plaats van helemaal achteraan op de achterlichthouder.
De claxon zal ook vervangen worden door de verchroomde Amerikaanse kleinere versie evenwijdig op de rijrichting gemonteerd ipv dwars.
Zo zal de GL1000LTD er uit moeten zien als de Amerikaanse versie ;-)
Op de LTD is haast elke bout voorzien van een verchroomde kop, deze zijn flink aangetast door roest...
Het enige wat ik niet heb voor de LTD zijn het bruin lederen boekje van de handleiding en de dito sleutelhanger ;-)
Het frame en motor hebben matching numbers, nagetrokken bij Honda vooraleer tot aankoop over te gaan, het is dus geen omgekatte LTD.
Nogmaals van harte proficiat met de prachtige restauratie van je K2, het betekent een grote stimulans voor me om de GL1000LTD uit zijn as te laten herrijzen!
Wordt zeker vervolgd!

Bart

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door jwt67 » 17 aug 2020, 20:45

Mooi hoor al 18 jaar een K2 als daily driver👍. Leuk om te lezen dat je hier wat inspiratie hebt opgedaan. Succes met de restauratie van de ltd en natuurlijk wel meteen starten met een draadje zodat we het proces goed kunnen volgen.
GL1000 K2

Gebruikersavatar
q45
Berichten: 237
Lid geworden op: 17 dec 2011, 20:09
Type Goldwing: GL1000

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door q45 » 18 aug 2020, 19:03

Idd hopelijk start je een apart draadje op hiervoor er wordt met veel belangstelling heen gekeken :shock:

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door rudolphwolven » 19 aug 2020, 10:41

q45 schreef:
18 aug 2020, 19:03
Idd hopelijk start je een apart draadje op hiervoor er wordt met veel belangstelling heen gekeken :shock:
*****
Inderdaad........zou leuk zijn om te kunnen volgen!
Alvast veel succes..........
mvg, Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

Bobby60
Berichten: 116
Lid geworden op: 07 jan 2022, 19:42
Type Goldwing: GL1000

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door Bobby60 » 23 jan 2022, 17:04

Hoe vergaat het de wind nu jw67

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door jwt67 » 23 jan 2022, 19:35

De wind?? Als je de GL bedoeld daar gaat het goed mee hoor. Rustig wachtend onder de hoes tot er weer wat zonnestralen zijn🙂
GL1000 K2

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door jwt67 » 31 dec 2023, 16:05

Tijdens een dagje 'niksen' erachter gekomen dat ik al bijna 2 jaar niets meer gepost heb..........
Gelukkig heb ik afgelopen zomer toch nog wat gedaan aan de GL. De carburateurs een ultrasoon badje gegeven en een revisiesetje gemonteerd. De GL liep, voor zover ik dat kan beoordelen, eigenlijk gewoon goed maar misschien kon het nog beter :) Nu dat de carburateurs eraf waren konden meteen een paar slechte plekjes/ beschadigingen op het blok bijgewerkt worden. Wel even getwijfeld om het blok eruit te halen maar daar had ik toch niet zo'n zin in dus dan maar wat improviseren. Het revisiesetje heb ik lekker op de camping in de voortent gemonteerd want daar was het helaas prima weer voor. Ik heb wel het gevoel dat ie nou over de hele range nog wat beter loopt maar het kan goed zijn dat de wens de vader van de gedachte is.......

Ik wens eenieder een mooi en gezond 2024 toe waarin we veel plezier aan onze GL's mogen beleven!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
GL1000 K2

Plaats reactie