GL1000 1975
- Frank Selen
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
- Contacteer:
GL1000 1975
Goedendag, afgelopen zaterdag een GL1000 uit 1978 gekocht die ik met mijn zoon a.s. zaterdag ga ophalen op een aanhangwagen. Wordt mijn tweede motor en mijn eerste GoldWing .
Naar mijn idee is het een K2, spaken en nog niet de drie instrumenten op de dummy-tank.
Welk Nederlandstalig werkplaatshandboek raden jullie me aan? Ga ik gebruiken voor de niet-te-complexe klussen en onderhoud.
Naar mijn idee is het een K2, spaken en nog niet de drie instrumenten op de dummy-tank.
Welk Nederlandstalig werkplaatshandboek raden jullie me aan? Ga ik gebruiken voor de niet-te-complexe klussen en onderhoud.
Laatst gewijzigd door Frank Selen op 18 jan 2021, 14:39, 3 keer totaal gewijzigd.
- jwt67
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Westervoort
Re: GL1000 1978 - werkplaatshandboek
Hallo Frank,
Gefeliciteerd en heel veel plezier met je eerste gl1000!
Ik heb een digitale nederlandstalige service manual , als je daar interesse in hebt moet je mij maar even een pb sturen.
Groet,
Jan-Willem
Gefeliciteerd en heel veel plezier met je eerste gl1000!
Ik heb een digitale nederlandstalige service manual , als je daar interesse in hebt moet je mij maar even een pb sturen.
Groet,
Jan-Willem
GL1000 K2
- Frank Selen
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
- Contacteer:
- Frank Selen
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
- Contacteer:
Re: GL1000 1978 - Uitlaat
Zoals op de foto te zien is, is de uitlaat niet origineel, meer een zwarte buis (wel met iets van een demper er in). Nieuwe of uitlaten in een hele goede staat vind ik niet of zijn erg prijzig. Zijn er goede alternatieve? Een uitlaat die qua vorm globaal overeenkomt met het origineel en een eenheid is met de GL1000. En.. een mooi geluid geeft!
De motor staat nu bij Hens motoren. Ze gaan de remmen in orde maken, distributieriemen controleren en verder zorgen dat alles goed afgesteld is en dat ik veilig de weg op kan.
Verder ga ik deze strips bestellen.
Tips zijn welkom!
De motor staat nu bij Hens motoren. Ze gaan de remmen in orde maken, distributieriemen controleren en verder zorgen dat alles goed afgesteld is en dat ik veilig de weg op kan.
Verder ga ik deze strips bestellen.
Tips zijn welkom!
- Antoon Aarts
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Hilvarenbeek
- Contacteer:
Re: GL1000 1978
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
- Frank Selen
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
- Contacteer:
Re: GL1000 1978
Dank je voor je aanbod, Antoon. Ik ben echter op zoek naar een demper die meer lijkt op de originele, dus die over het grootste deel dezelfde diameter houdt zo ongeveer.
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
- Frank Selen
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
- Contacteer:
Re: GL1000 1978
Ja mooi, die had ik ook al gezien tijdens het snuffelen op internet. Alleen lees ik bij louis.nl dat deze demper niet TÜV-gekeurd is en dus niet toegestaan is op de Duitse autobanen . Nu woon ik net tegen de Duitse grens aan en zal ook geregeld in dat land rondtoeren... Grote kans dat je wordt aangehouden?
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Re: GL1000 1978
Tja. Ik denk dat als je normaal doet er niks aan de hand is. Als je gaat blazen door een dorp kan het wel eens geld gaan kosten. Ik ga elk jaar een paar dagen naar Bernkastel en als je dan hoort wat daar voorbij komt de hele dag, kunnen ze aardig wat bonnen schrijven. Het meest duitsers trouwens.
- Frank Selen
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
- Contacteer:
- cooper
- Berichten: 2071
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Stabroek (Belgie)
Re: GL1000 1978
Bikers Best had de "originele" reproducties te koop. Ik weet niet of deze nog op voorraad zijn aldaar.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
- Frank Selen
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
- Contacteer:
Re: GL1000 1978
Bedankt voor jullie suggesties en meedenken, ik heb zojuist een mooie, originele uitlaat kunnen kopen!
- Frank Selen
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 22 nov 2020, 17:25
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Tegelen, Noord-Limburg
- Contacteer:
Re: GL1000 1978
Vandaag de GL1000 opgehaald bij de motorgarage, uitlaat is gemonteerd en uitgebreide beurt gehad. Mijn eerste kilometers gemaakt op een GoldWing
Nu begint het framenummer met GL1 - 10128 (weet even niet over het onverstandig is om het hele nummer te vermelden) en het motorbloknummer met GL1E - 10125. Dit duidt toch duidelijk op een K0 uit 1975. Op het kenteken staat 1978.. Op het cardan vind ik een vetnippel, dat duidt op ná 1975, maar die kan een keer vervangen zijn. Is het mogelijk/makkelijk om het bouwjaar bij de RDW om te laten zetten naar 1975?
youtu.be/yne1p_uRSfY
Nu begint het framenummer met GL1 - 10128 (weet even niet over het onverstandig is om het hele nummer te vermelden) en het motorbloknummer met GL1E - 10125. Dit duidt toch duidelijk op een K0 uit 1975. Op het kenteken staat 1978.. Op het cardan vind ik een vetnippel, dat duidt op ná 1975, maar die kan een keer vervangen zijn. Is het mogelijk/makkelijk om het bouwjaar bij de RDW om te laten zetten naar 1975?
youtu.be/yne1p_uRSfY
Re: GL1000 1978
Er zijn verschillende redenen voor je bouwjaar. Kan zijn dat hij wel in 75 in nederland aan kwam maar pas in 78 op kenteken is gezet. Maar wat me geloofwaardiger lijkt is dat je blok ooit eens is vervangen.
De rdw zal je fiets niet ouder maken dan dat hij in hun ogen is. In hun systeem staat dat hij van 78 is en dat zal hij dus blijven.
Als je nou in het geheel geen kenteken zou hebben en de motor komt uit het buitenland dan moet je door eigen onderzoek aantonen wat het bouwjaar is. Dit doe je weer dmv frame, bloknummers, documentatie van welleer en eventueel een brief van de importeur.
De rdw zal je fiets niet ouder maken dan dat hij in hun ogen is. In hun systeem staat dat hij van 78 is en dat zal hij dus blijven.
Als je nou in het geheel geen kenteken zou hebben en de motor komt uit het buitenland dan moet je door eigen onderzoek aantonen wat het bouwjaar is. Dit doe je weer dmv frame, bloknummers, documentatie van welleer en eventueel een brief van de importeur.
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel