Normale benzinetank monteren

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Nol#
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2019, 19:07

Normale benzinetank monteren

Bericht door Nol# » 07 mar 2019, 23:16

Ik ben ben nieuw hier en nog geen ervaring met de gl1000. Mijn ervaring heb van het verbouwen van mijn cx500
Afbeelding
Het liefst monteer ik webers idf40 of 36 erop. Maar dit gaat waarschijnlijk in de papieren lopen.
Mijn idee is om normale benzinetank te monteren, die van een cb 750,. Hoe kom ik dan uit met mijn luchtfilter. Is daar ruimte voor. Alle elektra plaats ik onder het zadel en de accu waar de benzinetank zat

peter

Re: Normale benzinetank monteren

Bericht door peter » 09 mar 2019, 13:03

Ik vrees dat e.a niet makkelijk gaat passen. De framebuizen van een cb lopen vrij dicht langs elkaar, die van een gl1000 een heel stuk wijder, je moet dus al drastisch gaan verbouwen om er een cb tank op te zetten. Ik zou eerder de weber IDF’s monteren en eventueel kijken of er ruimte is tussen de frame buizen voor een kleine tank. Wordt wel een heel kleine tank. De frame buizen lekker eigenwijs aan de buitenkant laten lopen. En anders een Harley tank proberen die zijn wel wat wijder.
Maak je een 1 zitter kan je misschien in de ruimte die achter je overblijft de electra verstoppen.

Nol#
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2019, 19:07

Re: Normale benzinetank monteren

Bericht door Nol# » 09 mar 2019, 16:23

De bedoeling is om een 1 zitter te maken. net zoals mijn cx. De twee buizen die bij de tank lopen wil ik dan wegslijpen en 1 nieuwe in het midden eraan lassen hierdoor past dan een normale rechte benzinetank. DE webers zijn prachtig met open kelken maar duur. op aliexpress verkopen ze deze ook maar wat krijg je dan, dat is de vraag

Plaats reactie