tijdens het werken met de vrachtwagen...

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: tijdens het werken met de vrachtwagen...

Bericht door RonalT » 05 mar 2013, 21:11

Ik vind het flauw dat ik de 4 in 1 niet mag lezen. Want ik heet niet Puk of Max ..... :lol:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Pux
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jul 2012, 22:41
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Ossendrecht

Re: tijdens het werken met de vrachtwagen...

Bericht door Pux » 05 mar 2013, 21:16

Je kan het "stiekum" lezen......... :lol: :lol:
Greets Erny

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: tijdens het werken met de vrachtwagen...

Bericht door Honda GL Castlebiker » 05 mar 2013, 21:39

Dag 4. Dinsdag 5 maart: Dale - Braskereidfoss. Na een boerenacht van 13 uurtjes rust liep het klokje om 07:00 uur af. Zo lui als ik ben had ik eigenlijk geen zin om op te staan, lag net zo lekker. Maar met slapen heb ik nog geen geld kunnen verdienen, dus toch maar de auto gestart en op naar het losadres in Bergen gereden. Had al op Streetview gekeken hoe het eruit zag. Wel makkelijk. Wist dat het achter een Esso pomp lag, maar kon nergens een losdeur ontdekken op Streetview. Net voor Bergen in de tunnel stond file. Een rood kruis op de linkerbaan. Kwartiertje aanschuiven, en er bleek, net als vaak in Nederland, niets aan de hand, maar toch brandt er een rood kruis. Verder redelijk rustig tot aan het losadres. Foto van de doorgaande weg in Bergen:

Afbeelding

Wat ik nu ga schrijven zullen Willem en Eddy niet zo leuk vinden, maar ik schrijf het toch ;-). Een Noor is een aparte mens. Noorse vrouwen zijn leuk, lachen, willen je helpen. Noorse mannen, heb ik weinig goeds voor over. Ja die 2 bij de Truckstop in Dale waren wel aardig. Maar verder weinig aardige Noorse mannen gezien. Ik schreef het vandaag naar m'n vrouw: ik vraag me af of een Noorse vrouw wel eens een orgasme heeft gekregen door een Noorse man. De vibrator markt zou het hier goed doen denk ik.. De reactie van m'n vrouw was best ad rem: niet alleen een Noorse vrouw. Maar wat een volk is dat zeg. Wat ik vandaag meemaakte was ook weer typisch Noorse man. Dan staat er een man met een nette broek, blousje, stropdasje, en daaromheen staan altijd zijn privé slaven. Vaak zijn dat Turken of ander volk uit het midden-oosten. Die hebben geen eigen initiatief. Als er geen werk is, gooit de nette man de prullenbak overhoop, en dan moeten zijn privé slaven het vuil opruimen. Om ze aan het werk te houden. Ik wist inmiddels waar ik moest lossen. Vanaf een druk parkeerterrein achteruit dit weggetje inrijden, en precies tussen die 2 witte autootjes zat een soort laad/los dockje. Was amper 120 cm breed dat dockje. Altijd auto's die in de weg staan, en net als een Duitser kan ik alleen vooruit rijden, achteruit oefen ik al bijna 20 jaar op, maar lukt me nog niet ;-):

Afbeelding

Dus tussen die 2 autootjes moest ik zijn met de achterkant van de oplegger. Liep ook nog best stijl naar boven, dus je reed OF je kist achter van de oplegger kapot, OF de traanplaatvlonder naar de klote. De 3 privé slaven stonden met hun zak in hun handen vanaf dat laad-dockje toe te kijken wanneer ik een auto ramde die er geparkeerd stond. Ze hadden geen geld voor een I-Phone, anders hadden ze het zeker opgenomen en op YouTube gezet. Na 4x uitstappen om te kijken of ik nog naar achter kon zonder iets te raken, stond ik eindelijk met de achterkant van de oplegger tegen dat laad-dockje, in dit geval los-dockje. Met een handpompwagentje gingen de 3 privé slaven proberen de pallets te lossen. Na een kwartier floot de Noorse slaveneigenaar naar me. Ik ging eens kijken. Er waren zo'n 3 pallets uit. Het lukte de 3 slaven niet zo goed om de pallets van de oplegger op het los-dockje te krijgen met de pompwagen. Omdat er een cm of 10 tussen zat. En een plaat hadden ze blijkbaar niet om daar op te leggen. De slaveneigenaar zei op een minderwaardig toontje tegen me: the driver must unload the pallets.. Waarop ik lachend antwoordde: but not this driver.. In het bijzijn van zijn slaven begon hij in het Noors te vloeken. Weet niet wat hij allemaal zei, maar niet veel goeds. Kijk, vraag je het netjes, dan help ik wel mee. Ben zaterdag vertrokken met zijn handel, 3 dagen gereden, kom je aan, is het best fijn als ze je een bakkie koffie aanbieden. Maar niet in Noorwegen hoor. Dus had zelf mijn koffie maar gezet, die smaakte misschien ook nog wel beter. Zijn slaven hebben uiteindelijk na 1 uur de pallets eruit gekregen. Ik ging de vrachtbrief halen. Er zat wat karton en verpakkingsmateriaal op wat pallets, dat haalde de slaveneigenaar eraf en gooide het achter in mijn oplegger. Alsof ik de vuilnisman was. Toen vertrok hij, een slaaf van hem mocht de vrachtbrief aftekenen. Yunus, schreef hij op. Ik zei tegen Yunus of hij misschien ook een stempel had, want alleen met Yunus kom ik ook niet ver. Yunus ging naar één of ander kantoortje en kwam na een paar minuten terug, op 1 exemplaar van de vrachtbrieven stond een stempel. Yunus dacht waarschijnlijk dat de stempel automatisch op blad 3 en 4 kwamen. Maar het zal goed wezen, weg hier dacht ik.

Had inmiddels al wat gezocht naar een lading, en het meest geschikte was bij Hamar, een lading hout voor Hongarije. Met de rij-uren dacht ik nog wel in Hamar te kunnen komen. Alles maar E-16 zoals Willem zei, tot Fagernes, daar ging ik de 33 op.

Als je van Voss richting Oslo gaat via de E16, kom je langs Tvinde. Daar stoppen alle toeristen om een foto te maken van de bekende watervallen van Tvinde. De watervallen waren vandaag bevroren. Maar heb er toch maar een foto van gemaakt, ondanks dat ik vandaag niet hier was als toerist:

Afbeelding

Weer een stukje verder stond er opeens een tractor op de weg. Net na een bocht. Gelukkig reed ik niet hard, dus hoefde geen noodstop te maken. De tractor versperde de weg zodat iets verderop een machine ijs weg kon halen wat aan de zijkant tegen de muur zat. Je ziet die ijsvorming hier aan de rechterkant op de foto. Denk dat de bult ijs inmiddels boven de weg begon te hangen omdat ze het weghaalden. Had ik verderop nog een keer dat ze dat deden trouwens.

Afbeelding

Nou heb ik in m'n transportloopbaan al de nodige tunnels gezien. De Fréjus, De Mont-Blanc en de Gotthardtunnel kennen we allemaal wel. Ik dacht altijd dat de Mont-Blanc tunnel en de Gotthard tunnel de langste tunnels van Europa waren (ja, de tunnel onder het kanaal zal misschien nog wel langer zijn, maar die tel ik niet mee, mag je niet zelf doorheen rijden). Maar, voor het eerst in m'n leven dit stuk van de E-16 te hebben genomen, waar best veel tunnels zijn, kwam ik eerst door de Gudvangen tunnel, die is een dikke 11 kilometer. Da's al best lang. Maar daarna kwam er nog eentje, die was helemaal spectaculair. De Laerdal-tunnel (http://en.wikipedia.org/wiki/L%C3%A6rdal_Tunnel" onclick="window.open(this.href);return false;). De Laerdal tunnel schijnt dus gewoon de langste tunnel van de wereld te zijn. 24,5 km lang. En nog gratis ook! In tegenstelling tot de Mont Blanc en de Frejus waar je 275 euro voor betaald. De Gotthard mag dan ook wel gratis zijn, maar je betaald in CH met een euro-5 motor omgerekend 80 eurocent per kilometer, dus echt gratis is de Gotthard niet.

Deze Laerdal tunnel vond ik toch best imposant zeg. Ik zat te denken, als er nu wat gebeurd, in het midden van de tunnel, en je moet eruit lopen, dan ben je 2,5 uur aan het lopen voordat je eruit bent. Vluchtwegen zijn er volgens mij ook niet veel in de tunnel. Op 3 plaatsen is de tunnel een beetje apart verlicht, zoals op de foto hieronder te zien is:

Afbeelding

De E-16 liep verder wel aardig. Alleen tussen Steinklepp en Oye zou je weer sneeuwkettingen moeten leggen. Maar dat deed niemand. Was wel beetje een bochtig parcours over zo'n 30-40 km. Verder ging het wel op de E-16. Bij Fagerness dan linksaf, de 33 op. Dat liep ook heel erg goed. Nog een eland gezien die maakte dat hij van de weg af kwam. Was net te laat met de foto knippen. Zo'n eland is een groot machtig beest. Alleen hij loopt zo raar. Alsof alle 4 zijn benen zijn gebroken, zo beweegt dat beest. Jaren terug in Noorwegen reed ik 's-nachts, gas er beetje op, en na een bocht stond er een grote eland stil op de weg. Één van de weinige keren in m'n leven dat ik een noodstop heb moeten maken. Denk dat je geen botsing wil met zo'n beest.

Uiteindelijk kwam ik bij m'n laadadres aan. De lading is eigenlijk pas voor donderdag te laden, dus wordt morgen weer spannend of ik hem dan al kan laden. Dan zijn het 755 kilometer naar Trelleborg, waar ik het bootje op ga naar Rostock. Maar hoelaat en wanneer, daar ga ik morgen wel een keer aan denken. Eerst eens kijken of ze me doen laden. Vandaag 9:42 rij-uur. Toch nog eens een dagje moeten werken.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: tijdens het werken met de vrachtwagen...

Bericht door Honda GL Castlebiker » 05 mar 2013, 21:42

RonalT schreef:Ik vind het flauw dat ik de 4 in 1 niet mag lezen. Want ik heet niet Puk of Max ..... :lol:
Als ik ooit een boek ga schrijven, dat zal niet gauw gebeuren, maar je weet nooit, dan is Ernie degene die het 1e exemplaar ervan krijgt. Ga ik persoonlijk op de Goldwing naar Zeeland om te brengen :-). Ernie vind m'n verhalen altijd goed, of het nu over de vrachtwagen gaat, of over kastelen bezoeken :-). Dat is wel een eerste druk waard :-).

Gebruikersavatar
Pux
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jul 2012, 22:41
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Ossendrecht

Re: tijdens het werken met de vrachtwagen...

Bericht door Pux » 05 mar 2013, 22:02

Effin ik kan weer gaan wachte......... en het eerste exemplaar. Daar houd ik je aan !! :D
Maar je hoeft er nie speciaal voor naar Zeeland te rijde, Brabant is ook goed hoor....... :lol: :lol: :lol:
Greets Erny

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: tijdens het werken met de vrachtwagen...

Bericht door Honda GL Castlebiker » 05 mar 2013, 22:08

Klopt ja, Ossendrecht! Daar heb ik nog een medaille uitreiking gehad. En er tegen over in Woensdrecht op het KMSL gezeten :-).

Gebruikersavatar
Pux
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jul 2012, 22:41
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Ossendrecht

Re: tijdens het werken met de vrachtwagen...

Bericht door Pux » 05 mar 2013, 22:13

Waar jij je medaille uitreiking hebt gehad, woon ik nog geen 5 minute vandaan :)
Greets Erny

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6772
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: tijdens het werken met de vrachtwagen...

Bericht door De Motormuis » 05 mar 2013, 23:48

Hoi Johan.

Net ook weer het vervolg gelezen. Kan weer niets anders zeggen als :
weer een mooi en leuk verhaal en ook weer met de nodige mooie foto's.
Dat de verhalen van een trucker, en Goldwing rijder , zo leuk konden
zijn had ik niet verwacht.Zal wel aan de manier liggen waarop je het allemaal verteld.
En dat op een motor , Goldwing , forum. :lol: :lol: :lol:
Leuk man. Ben benieuwd of je nog meer fans hebt hier. :mrgreen: :mrgreen:
Maar goed, we wachten weer op het vervolg van de reis.


Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: tijdens het werken met de vrachtwagen...

Bericht door Honda GL Castlebiker » 10 mar 2013, 15:42

dag 5. Woensdag 6 maart: Braskereidfoss - Braskereidfoss. De lading die ik had was voor donderdag te laden. Maar was dinsdagavond bij laadadres aangekomen en natuurlijk dan woensdag maar proberen om te laden. Een volle vracht hout. Mijn idee was dat dat hout niet pas werd gekapt en gezaagd daags voordat ik eraan kwam, vaak ligt dat wel op voorraad. Om 08:15 melden op het kantoortje waar ik bij stond. Ik moest niet daar zijn, maar een stuk verderop zei de man op het kantoortje. Ik vroeg hem of ik er naartoe moest lopen of met de vrachtwagen ernaartoe rijden. Rij er maar naartoe zei hij. Ik was nog steeds in de veronderstelling dat het wel goed ging, dat ik kon laden. Me bij het laadadres gemeld, maar helaas. Het hout is nog in de productie en vanavond pas klaar, en dan morgen pas te laden. Da's wel balen. Maar dat is het risico als je een vracht voor donderdag aanneemt. Terug naar de parking waar ik stond, en daar maar de dag door brengen met filmpjes kijken en wat eten maken en koffie zetten. Ik kon wel daar blijven staan waar het kantoortje was, maar dan heb je hele dag heftrucks en vrachtwagens langs je cabine scheuren. Nee, dan liever rustig staan. Vandaag 7 hele minuten gereden.

dag 6. Donderdag 7 maart: Braskereidfoss - Trelleborg. Ik heb maar meteen 24 uur gemaakt. Moest ik anders toch voor vrijdag 12:59 uur, omdat ik zaterdag 13:00 uur was vertrokken. Dus om 08:34 uur weer naar het kantoortje. Referentie nummer had de vrouw niet nodig, want ze kon me nog wel van gisteren. Kon meteen naar achter rijden, melden bij de heftruckchauffeur en laden. Zeiltje open, spanbanden over het dak gegooid en de heftruckchauffeur begon meteen met laden. 11 pakketten, 23.600 kg. Mooi. Da's zeker goed op de weegbrug in Hongarije. Spanbanden eroverheen getrokken en terug naar het kantoortje. Precies in 49 minuten klaar met laden. Hier foto van het laadadres, dit is één rij met hout, ben halverwege de rij. En zo hadden ze nog 3 rijen:

Afbeelding

De weg was één grote ijsbaan. -10 was het vanochtend. Wat ben ik vaak weggegleden daar tijdens het langs de oplegger lopen om de spanbanden vast te maken. Maar goed. Alles klaar en nu 710 km naar Trelleborg, waarvan een heel stuk binnendoor. Via Oslo - Svinesund zou het ruim 740 km zijn, en da's toch krap in 10 rij-uren, waarvan ik inmiddels al 8 minuten had verspeeld bij het laadadres. Eerst op naar de grens Eda-Charlottenberg. Bij KGH even document halen en toen naar de Zweed. Aardige man daar bij de douane. Of ik Hollander was vroeg hij. Ja nog wel dacht ik. Wat ik dan met een vracht van Noorwegen naar Hongarije moest. Ik zei hem dat er weinig nuttigs te laden was verder. Hij zette een stempel en ik kon gaan. Bij Arjäng de 172 op. Had die weg nog nooit gereden. 140 km binnendoor naar Uddevalla. Het liep er niet echt lekker. Vooral het stuk tussen Gustavsfors en Bengtsfors was slecht. Harder dan 50 kon je er niet met de kuilen in de weg. Daar hebben ze geen drempels nodig. Als ik geen gordel om had was ik zeker een paar keer met m'n hoofd tegen het dak gestuiterd (en dan moet je toch gauw een meter omhoog stuiteren, wil je met je koppie het dak raken). Blij dat ik bij Uddevalla de snelweg op kon. Rond 16:00 uur bij Goteborg. Als dat maar goed gaat. Da's het enige punt waar ik file verwachte vandaag. Maar het ging allemaal boven verwachting vlot. Wel wat afremmen, maar geen enkele keer echt stil gestaan. Wat me wel opviel is dat die toldingen boven de weg het nu wel deden. 2x 18 Kronen heb ik zien staan. Dat Autopass kastje wat ik in Moss had gehaald maandag deed niks. Geen piep, niets. 2e kastje wat niets doet. Nou, zal de rekening wel thuis krijgen dan. Uiteindelijk kwam ik rond 20:30 uur in Trelleborg aan. Inchecken bij TT-Line, en aansluiten en wachten tot ik de boot op kon. 21:53 kon ik erop. Heb TT-Line wel eens gehad van Trelleborg naar Travemünde. Was altijd wel fijne boot en lekker eten. Hier veel het eten echter ontzettend tegen. OK, het was gratis dus niet zeuren. Maar als je er voor had moeten betalen, had je spijt dat je geen zak chips mee had genomen en die had opgegeten. Het waaide al toen ik een Trelleborg aankwam. En hard waaide het. Om 23:00 uur vaarde de boot weg uit Trelleborg. Lag toen al in bed. De deken was te kort, dus kwam er OF met m'n voeten onderuit, OF lag met m'n nek en schouders er niet onder. Het was koud op de kamer. Verwarming kon je zelf niet bedienen. En het stormde. Heb uren liggen draaien. Deze dag wel 9:42 rij-uren. Een keer m'n best gedaan.

dag 7. Vrijdag 8 maart : Rostock - Kralupy. Om 06.30 uur van de boot afgereden. Net te kort voor 9 uur rust. Dus moest in Rostock "compenseren". In totaal 12 uur maken, dus heb er nog 3,5 uur gestaan in Rostock. Het was inmiddels 10:00 uur toen ik er vertrok. Heel klein stukje snelweg, en dan binnendoor via Teterow - Waren - Neustrelitz naar Oranienburg, en daar de ring van Berlin op. Het binnendoor rijden ging wel. Afentoe was de weg smal, en er reed heel wat vrachtverkeer wat ik Maut wou besparen. Opletten dat de spiegel er niet afgereden werd. Ik had sinds zaterag 2 maart niet meer getankt, en moest toch eens ergens wat diesel tanken. In Möllenhagen bij de Hoyer maar even gestopt. 1,369 kostte de diesel. Da's vreemd. In Nederland betaalde ik zowaar meer. En Duitsland was altijd duurder. Wilde 450 liter tanken, maar voor deze prijs heb ik er maar meteen 600 liter ingedaan, zat hij weer bijna vol. Ook de AdBlue meteen bijgevuld. In de shop maar eens gevraagd hoe het kwam dat de diesel zo goedkoop was daar. Sinds een week is dat. Een regel van Angela Merckl om het allemaal wat goedkoper te maken voor de mensen. Nou, netjes. Bij Berlin de ring op dan en tot de grens alles snelweg. Tikt aan. 50 euro Maut. Net voor de grens met Tsjechië even gestopt om het Premid kastje te laten checken. Dit kastje is prepaid. Dus moet je zelf bijhouden. Moest naar Znojmo en daarna ook weer terug. Stond niet meer veel geld op. Dus 3.500 Kronen (135 euro) erop laten zetten. Het was mistig net over de grens. Je zag niets. Richting Teplice gereden en vandaar naar Praag. Je moet nog steeds een klein stukje (16 km) binnendoor via Borislav. De snelweg is al wel wat verlengd maar nog steeds niet helemaal klaar. Net voor Praag bij Kralupy een parkeerplaats opgezocht om daar te overnachten. 8:53 rij-uren vandaag.

dag 8. Zaterdag 9 maart. Kralupy - Kobersdorf. Om 06:30 vertrokken voor de laatste km's deze week. Denk lekker rustig Praag voorbij, maar het was er druk zat, zeker met de vrachtwagens. De ring van Praag is inmiddels wel beetje veranderd. Paar jaar terug had je nog een 4-tal stoplichten, nu heb je geen enkel stoplicht meer. Weel veel inhaalverbod en nog steeds stukken dat je maar 60 mag. Na de ring van Praag richting Brno. God wat is die weg slecht. Het lijkt wel of je over een spoorbaan rijdt. Koffie moet je niet proberen te drinken tijdens het rijden daar. Bij Jihlava eraf gelukkig. Dan een heel stuk binnendoor naar Znojmo. Kom je door veel dorpjes waar je maar 50 mag. En Tsjechen hebben haast. En ze halen net als Noren, altijd in waar het niet kan. M'n hart heeft weer een paar keer op z'n donder gehad. Ooit wordt het nog m'n dood, een hartaanval. Wegmisbruikers moet eens een keer in Tsjechië gaan rijden. Als je Znojmo binnenkomt zie je dit:

Afbeelding

Znojmo is een redelijk grote stad. Zeker in die hoek van Tsjechië. Er wonen zo'n 35.000 mensen. Het was vroeger denk ik ook wel een rijke stad. Lijkt me de moeite waard om er eens tijdens een vakantie te stoppen. Als je door Znojmo rijdt kom je onder andere langs dit mooie gebouw:

Afbeelding

Daarna verder naar de grens met Oostenrijk. Kom je nog langs casino en hoerentent, en iets verderop aan de rechterkant Excalibur City. Wist niet precies wat het was, maar het was er heel erg druk. Ook gezinnen met kinderen. Allemaal mooie draken enzo. Het is een soort shopping center/outlet, met ook een soort dierentuin en kinderwereld. Ziet er leuk uit. Kijk maar eens op de link, dan zie je er meer over: http://www.excaliburcity.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kom je nog een brug tegen met een bord met 11 ton erop, en een bord met 8 ton per as. Snapte het niet zo. Woog 39 ton, denk de trekas heeft iets van 9,5 ton as-druk. Maar het zal wel goed wezen, hup eroverheen. De brug was niet ingestort. Daarna in Oostenrijk eerst een stuk binnendoor, en bij Stockenau de snelweg op. Wien voorbij met 60 km/u op de ring. Daarna Eisenstadt nog voorbij gereden (waar je de grens niet over mag met vrachtwagen), en bij Kobersdorf op een parking gestopt. Geen geweldige parking, maar tenminste wel 2 dixie's en een waterpomp, waar je nog met de hand moest pompen om er water uit te krijgen. Maar wel lekker rustig. Geen andere vrachtwagen te zien, dus geen herrie 's-avonds, geen gezuip. Lekker een rustig weekend maken hier. Vandaag 5:46 rij-uren, waarmee het weektotaal op 41:42 rij-uren uitkwam.

dag 9. Zondag 10 maart: Kobersdorf - Kobersdorf. Dit weekend moet ik 45 uur rust maken. De wet wil het zo. Had er vandeweek 24 gemaakt, nu 45 dan. En moet dan nog 21 uur compenseren van die 24 komend weekend. 45 uur rust: dan hebben chauffeurs een socialer leven. Heb me dat altijd afgevraagd, wat er zo sociaal is aan 45 uur verplicht op een parkeerplaats te staan in het buitenland. Ik zelf had liever hier 24 uur gestaan en een dag langer thuis gebleven als ik thuis ben. Maar nee, dat mag niet van de wet. Had wel 8 tv-zenders ontvangst hier. Gisteravond maar iets gekeken over de 2e wereldoorlog. Over Dolfuss, dat was hier de premier in de oorlog. En over 2 wegen in de bergen die ze hadden gemaakt en nog wat van dat soort dingen. Verder wat films kijken. Heb een halve videotheek bij, dus kan altijd wel vooruit. Vandaag hetzelfde. Eitjes bakken, koffie zetten. Daarna sopje maken en de cabine eens onder handen nemen. Hij lijkt altijd schoon, maar het water wordt toch altijd zwart. De ramen, die zijn het ergste. Terwijl ik toch niet rook en eten koken of bakken doe ik ook niet in de cabine. Maar hij is weer schoon. Da's wel fijn aan zo'n rustdag. Maandag 10:06 uur mogen we weer. Dan het laatste stuk naar losadres. Heb daarna al een teruglading in Oostenrijk voor Duitsland. Hoop dat ik daar nog optijd ben maandag bij het laadadres. Want we moeten 45 uur blijven staan. Anders was ik om 8 uur bij het losadres geweest, 10 uur leeg, 12 uur bij laadadres. Nu maar eens kijken hoe dat gaat lopen. Maar da's een zorg voor morgen. Nu eerst maar weer een nieuwe film kijken.
Laatst gewijzigd door Honda GL Castlebiker op 12 mar 2013, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Pux
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jul 2012, 22:41
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Ossendrecht

Re: tijdens het werken met de vrachtwagen...

Bericht door Pux » 10 mar 2013, 16:21

Dat wachte lijkt me gruwelijk.... Maar dan kan je wel goed aan je rust kome :D .
Veel plezier met films kijke en tot de volgende ronde weer :lol:
En veilge km's toegewenst
Greets Erny

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6772
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: tijdens het werken met de vrachtwagen...

Bericht door De Motormuis » 10 mar 2013, 17:57

Hallo Johan.

Zeg als jij 45 uur rust moet maken mag je dan niet eens in de stad of zo
wat rond gaan kijken ??? Of laat je de wagen liever niet onbewaakt alleen
daar staan ??
Nou weer een goede rit verder, we lezen het hier wel weer.
Wanneer mag / kom je weer naar huis ??
Of blijf je voorlopig nog daar rondrijden ??


Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: tijdens het werken met de vrachtwagen...

Bericht door RonalT » 10 mar 2013, 18:01

Zo kom je nog eens ergens. Ik heb gelezen over Portugal, Griekenland, Noorwegen en nu weer Oostenrijk en Tsjechië.
Veel plezier en zorg dat je e 45 uur rustig door kom.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: tijdens het werken met de vrachtwagen...

Bericht door Honda GL Castlebiker » 10 mar 2013, 18:26

Heb er weer een filmpje kijken opzitten :-).

Heb niet zo'n problemen met dat niets doen. Je weet tot wanneer. Morgen 10:06 uur, dan mag het weer. Wat wel erg is, is als je moet wachten bij een bedrijf tot je mag laden. En als dat uren duurt. Want dan kun je niets, want voor hetzelfde geld kun je gaan laden. En waar ik een hekel aan heb is als ik tijdens m'n eten gestoord wordt. Dus ben je lekker eten aan het maken en dan komt iemand zeggen dat je moet gaan laden. Dat is erg. Maar zo dat stilstaan, daar wen je aan. Tuurlijk ben ik liever 45 uur thuis, maar soms is dat niet anders.

Je kan wel de stad in, maar in Wenen is het met de personenwagen al een ellende om te parkeren, laat staan met de vrachtwagen. Daar zijn mensen vaak niet van gediend. Heb dat in Zwitserland ooit gehad in Bellinzona, op zondag (dan is rijverbod met vrachtwagens). Kwam er een agent die me daar wegstuurde. Boeide hem niet dat het zondag was, moest maar naar de snelweg rijden en daar gaan staan. Dus meestal zet ik de auto neer ergens waar hij niemand in de weg staat. Vorig jaar had ik geluk in Carcassonne, dan heb je een leuk weekend daar. In Frankrijk zeuren ze niet zo gauw, daar is vrachtwagenchauffeur best wel een respectabel beroep, net als in Engeland. Maar in Oostenrijk of Duitsland sta je als vrachtwagenchauffeur onder aan de maatschappelijke ladder, daar heeft niemand respect voor je. Ook daar wen je aan.

Meestal probeer ik wel ergens te gaan staan waar wat te doen is. Maar nu een keer niet. Heb er niet zo'n problemen mee. Zoals ik al schreef, filmpjes kijken, auto schoonmaken, wat eten zelf maken, en de dag is zo voorbij. Komend weekend hoop ik trouwens thuis te zijn. Gaat wel lukken. De planning is maandag laden in Hirschwang, anders dinsdag als ik maandag te laat ben. Woensdag lossen in Kirchlengern, daarna in Bielefeld 2 adresjes laden voor Tours, vrijdag lossen, dan proberen nog wat terug te laden en dan zaterdagochtend thuis. Die planning wist ik afgelopen dinsdag al trouwens :-). Leuk om het werk voor de komende 2 weken al te weten.

M'n motor staat toch nog steeds bij Ger in Oss. Volgens mij al vanaf 24 december. Moest ook wel veel aan gebeuren, en had geen haast. En als ik lees wat voor weer het vandaag in Nederland was, dan rij ik ook niet. Maar het wordt toch wel tijd dat de lente eens gaat komen. Dat ellendige weer heeft nu lang zat geduurd. Mailde gister ook met m'n vrouw over het motorrijden. Dat zijn de dingen in het leven waar je energie uit haalt. Je gezin en ouders natuurlijk, dat het daar goed mee gaat, maar ook dat je dalijk weer lekker motor kunt rijden. Kastelen bezoeken. Dan weet je nu waar je voor weg bent, waar je geld voor aan het verdienen bent. Voor de leuke tijd die dalijk gaat komen. Ondanks dat ik de Goldwing laat heb gekocht vorig jaar, zit ik nog bijna elke dag de foto's te kijken van toen, en denk je gewoon elke dag aan je motor. En dat zeg ik niet om nu als een "die hard" over te komen, want dat boeit me helemaal niet. Maar die motor is gewoon een vriend. Ik heb hem gekocht, wat aan laten doen, mee gereden, wat pech gehad, en nu moet hij helemaal goed zijn. 2013 zonder pech. En da's mooi, zo'n motortje van 29 jaar oud helemaal gezond maken. Zoals een hond je vriend is zonder ermee te kunnen praten, is de Goldwing dat ook. Hij en ik gaan dit jaar veel plezier samen hebben. Voor mij is het niet zomaar een fiets, het is een blijver. Tot m'n dood. Ik koop niet zomaar een motor om hem een jaar later weer weg te doen. Jarenlang toen ik "motorloos" was heb ik zitten kijken op internet naar Goldwings. Tot ik vorig jaar gewoon de stoute schoenen aan trok en er een kocht. De vrouw was boos, maar heb wel m'n motor. En heb daar nog geen seconde spijt van gehad.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: tijdens het werken met de vrachtwagen...

Bericht door RonalT » 10 mar 2013, 19:25

Nee, een motor kopen om hem een jaar later zo maar weer te verkopen doe ik ook niet. Mijn eerste was een CB400T waar ik ruim een jaar op heb gereden. Daarna een VT750C 1983 waar ik 2001 op heb gereden, daarna eenzelfde maar die heette Shadow 750. Ook uit 1983 en daar heb ik nog eens 5 jaar op gereden. Die viel en was toen zo beschadigd dat opknappen mij te duur werd.
Dus toen kwam er een 1500 waar ik nog steeds lekker op rijdt en dat blijf ik nog wel even doen.

En ja ik kan me voorstellen dat het inderdaad veel erger is om te wachten tot je een keer mag lossen als 45 uur weekend houden.
Maar dat eten koken.... hoe moet ik me dat voorstellen? Een beetje als een kampeerder.....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Karin

Re: tijdens het werken met de vrachtwagen...

Bericht door Karin » 10 mar 2013, 19:33

Johan Helmond schreef:De 3 privé slaven stonden met hun zak in hun handen vanaf dat laad-dockje toe te kijken wanneer ik een auto ramde die er geparkeerd stond.
Haha, niemand dit gelezen?
Johan, daar had ik wel een foto van willen zien... :lol: :lol:

Even zonder gekheid, ik heb net dit topic vanaf het begin gelezen.
Je leest erg prettig, moet ik zeggen.
Vooral doorgaan.
En ik ben wel benieuwd naar een foto van jouw vrachtwagen.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast