motor op de stoep parkeren?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Chrisje66
Type Goldwing: GL1200

Re: motor op de stoep parkeren?

Bericht door Chrisje66 » 06 jul 2012, 23:03

Goed, even On-topic

Ik parkeer al jaren mijn motor op de stoep, maar ik zorg er altijd voor de het een brede stoep is zodat niemand er last van heeft.
Het liefst nog achter een lantaarnpaal of schakelkast zodat mensen daar toch al niet konden lopen!

Ik ben sinds enige tijd op zoek naar een Goldwing, en helaas kan ik hem ook niet op mijn eigen terrein parkeren, hij zou dus op de straat moeten staan (stoep is te smal, FUBAR)
Maar vanavond kreeg een telefoontje dat mijn motor bij mijn zwager in de garage mocht staan (moest ik de garage wel mee opruimen en een muurtje schilderen, nou dat heb ik er graag voor over!!)

Groetjes Chris
Verwunden mein Herz mit eintöniger Mattigkeit

orie
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Type Goldwing: GL1800

Bericht door orie » 07 jul 2012, 01:25

Ik heb een Goldwing en een CB 650 op de stoep staan en nog nooit iets te horen gekregen. Laat staan een boete. Alleen zorgen dat ze niet in de weg staan. Dus lekker op de stoep. :D Parkeerprobleem in de stad is er ook bijna nooit, stoep genoeg en nog gratis ook. Zelfs in nijmegen en arnhem (en die kunnen erg m oeilijk doen :twisted: )

groeten
Rob
GL1800 2003
GL 1500 SE 1996
CB650 1981
GL1200 Aspencade 1987
CB650 1983

WingMan84

Bericht door WingMan84 » 07 jul 2012, 06:55

Gewoon zo'n handje met een veer kopen, en die op de kuip plakken, hoef je zelf niet meer te zwaaien. :mrgreen: :mrgreen: Kun je bv naar de mooie meisjes blijven kijken..... :shock: :shock: :shock:

zwolsman

Bericht door zwolsman » 07 jul 2012, 08:38

Ik parkeer mijn Wing al 11 jaar dagelijks op meerdere.plaatsen, waaronder centrum Amsterdam, op de stoep. Wel altijd op een plek waar hij niet in de weg stond. Heb 1 keer een prent gehad (vlakbij Amsterdam CS). Ik sprak 2 voorbij lopende agenten hierop aan. Zij vonden het ook absurt dat ik een prent had gekregen. Toen ze het gele papiertje bekeken, stond er als code "rijden over het trottoir" en de bon was uitgeschreven door een stadswacht (zo eentje die agent wil zijn, maar er te dom voor is). De agenten adviseerden mij in beroep te gaan en ik mocht hun stamnummer opgeven, want zij wilden wel voor mij getuigen. Ik heb dit gedaan en de prent is toen herroepen, met als reden dat er onvoldoende bewijs was van een overtreding. Vond ik evt super van die 2 agenten...

Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd

Bericht door Henkie de ledman » 07 jul 2012, 09:28

ik heb toen geleerd, motor parkeren mag alleen bij betaald parkeren, niet betaalt word toegestaan op de stoep te parkeren mits er voldoende ruimte is voor de voetgangers.
Ooit wel eens gevraagd aan een klaploper waar ik het parkeer bonnetje moet plaatsen,,, euhhhh zet hem maar op de stoep..
Dus henkie nooit meer betaald parkeren.. alleen in het buitenland is het anders ... dat wel.
Voor LED dingen kon je mij mailen.

发件人= henk

ScrewLoose
Type Goldwing: overig

Bericht door ScrewLoose » 09 jul 2012, 15:18

Weer zo'n vage Nederlandse constructie, in het verleden heb ook ik hierover meermaals mijn sobere aantal hersenen gebroken. Nu dus maar weer eens opnieuw het net afgespeurd.

Citaat:
Plaatsen van fiets, bromfiets en motorfiets
In artikel 27 van het RVV staat dat fietsen en bromfietsen worden geplaatst op het trottoir, op het voetpad, in de berm, of op andere daarvoor bestemde plaatsen.

Ondanks dat het vaak gedoogd wordt, is parkeren van een motorfiets op het trottoir verboden. In artikel 10 van het RVV wordt aangegeven dat de plaats op de weg van motorfietsen de rijbaan is. Voor het parkeren mag geen gebruik worden gemaakt van het voetpad, trottoir, fietspad en fiets/bromfietspad.

Nu komt echter meteen het volgende probleem om de hoek kijken:
Gemeenten handhaven allen op eigen wijze het parkeerbeleid, parkeergelden vallen hierbij ook plotseling onder de noemer parkeerbelasting, en eenieder wordt geacht belasting te betalen, zo ook de motorrijder! Waar de motorrijder in dit geval diens parkeerkaartje laat is echter ZIJN of HAAR probleem. Plak het op je tank (hiervoor schijnen zelfs speciale houders te zijn), plaats het kaartje in een kaarthouder en hang deze ergens aan je bike of stop het simpelweg in je zak.
Vele gemeenten wensen echter geen motoren in parkeervakken i.v.m. de toch al schaarse parkeergelegenheden, helaas wordt dit echter bijna nergens duidelijk aangegeven. Vandaar dat op de meeste plaatsen gedoogd wordt dat motoren op het trottoir geparkeerd worden .......
Ten tweede: Bij parkeren binnen een blauwe zone wordt men normaliter geacht van een parkeerschijf gebruik te maken, dit geldt NIET voor tweewielige motorvoertuigen, voor een trike daarentegen weer wel! Waar de triker diens parkeerschijf plaatst is in dit geval weer ZIJN of HAAR probleem .........
Zelf schoot mij overigens nog het volgende dilemma te binnen. :idea:
Er schijnen dus gemeenten te zijn waar ik ook als motorrijder parkeergeld dien te betalen. Als ik nu twee of drie motoren binnen een parkeervak plaats in een dergelijke gemeente, hoeveel parkeerkaartjes wordt ik dan geacht te kopen of hoeveel Euro moet er dan in de betreffende parkeermeter worden gestopt?!? :?

Zo kunnen we nog wel uren doorgaan, het blijft een onduidelijke en onoverzichtelijke zaak waarop het overgrote deel van de dienders zelfs geen antwoord weet. :x
Ach ja, over de grens gelden natuurlijk weer andere wetten en regeltjes, lekker DUIDELIJK allemaal hèh?!? :evil: :evil: :evil:
WingGroetsels,

Jacques :wink:

Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"

Honda GL Castlebiker

Bericht door Honda GL Castlebiker » 09 jul 2012, 17:45

Jacques, een heel verhaal van je. Vind die opmerking dat als je dan toch parkeergeld betalen MOET, en je zet 3 motoren in 1 vak, hoe er dan betaald moet worden, wel weer een aardige :-). Die mag je aan de stadswacht vragen, denk dat ze zich dan snel uit de voeten maken.

Maar als ik een beetje de reacties heb gelezen hier, is het gewoon op de stoep parkeren, en dan wel zo, dat iedereen er fatsoenlijk langs kan (dus ook rolstoel, kinderwagen, enz.). Zal het dan zo ook gaan doen.

Karin

Bericht door Karin » 09 jul 2012, 19:24

Een motorfiets mag NIET op een betaald parkeren plaats staan.
Dus als je moet betalen voor een parkeervak mag je daar niet je wing neerzetten.

Steeds meer gemeenten hebben aparte motorparkeerplaatsen.
Bijvoorbeeld Scheveningen en Valkenburg.
Als je de gemeente in rijd, zie je vaak al dat er voor motoren wordt aangegeven waar ze mogen staan.
En verder zet je hem gewoon op de stoep als er geen aparte plekken voor zijn.
Wel zodanig neerzetten dat er nog een rolstoel langs kan.
Dan heeft niemand er last van.

G.winger

Bericht door G.winger » 09 jul 2012, 20:10

dit kwam ik tegen op google;
http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=70&t=20187/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=70&t=31992" onclick="window.open(this.href);return false;

http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=69&t=23772" onclick="window.open(this.href);return false;

http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=70&t=16825" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.hulpverleningsforum.nl/index ... ic=52456.0" onclick="window.open(this.href);return false;

het is al heel lang een discusi waar kan ik m`n motor parkeren
lijkt wel of niemand het weet :lol: :lol: :lol:

deze vondt ik ook nog parkeren in amsterdam
http://www.parkeren-amsterdam.com/motor" onclick="window.open(this.href);return false;
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

ScrewLoose
Type Goldwing: overig

Bericht door ScrewLoose » 11 jul 2012, 17:15

Karin schreef:Een motorfiets mag NIET op een betaald parkeren plaats staan.
Dus als je moet betalen voor een parkeervak mag je daar niet je wing neerzetten.
Da's 'n onjuiste stelling, je haalt twee begrippen door elkaar, te weten; "Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens" en gemeentelijke verordeningen.

Zie: Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens Hoofdstuk II Verkeersregels. Volgens art. 2.1 (plaats op de weg) hoort ook een Wing op de rijbaan, volgens art. 2.10 (Parkeren) hoort deze zelfde Wing dus ook netjes te parkeren op de rijbaan of in de daarvoor geldende parkeervakken!
Als gemeenten dit vanwege "whatever" veranderen binnen hun gemeentelijke verordeningen is dat 'n andere zaak en gelden binnen de desbetreffende gemeente natuurlijk afwijkende regels, da's echter NIET zoals het normaliter omschreven staat in de RVV.
Probleem voor de motorrijder is en blijft dus dat hij van iedere Gemeente zou moeten weten welk beleid deze er op nahoudt t.a.v. het parkeren van motoren binnen betreffende Gemeente. Men mag er echter nimmer van uit gaan dat voor iedere Gemeente in deze dezelfde verordeningen/regels van toepassing zijn!
WingGroetsels,

Jacques :wink:

Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"

1500
Type Goldwing: GL1500

Bericht door 1500 » 11 jul 2012, 22:28

Ook een gemeente heeft zich aan de regels te houden en zal dit met borden/onderborden moeten aangeven, verorderningen of niet.
Artikel 24/d geeft hier ook de mogelijkheid voor.

Afbeelding

Afbeelding

Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

Karin

Bericht door Karin » 12 jul 2012, 07:19

ScrewLoose schreef:
Karin schreef:Een motorfiets mag NIET op een betaald parkeren plaats staan.
Da's 'n onjuiste stelling, je haalt twee begrippen door elkaar, te weten; "Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens" en gemeentelijke verordeningen.
Daarom had ik ook de rest erbij geschreven:
Steeds meer gemeenten hebben aparte motorparkeerplaatsen.
Bijvoorbeeld Scheveningen en Valkenburg.
Als je de gemeente in rijd, zie je vaak al dat er voor motoren wordt aangegeven waar ze mogen staan.
En verder zet je hem gewoon op de stoep als er geen aparte plekken voor zijn.
Wel zodanig neerzetten dat er nog een rolstoel langs kan.
Dan heeft niemand er last van.
Tja, toen ik slaagde voor mijn rijbewijs, heb ik het zo geleerd. :mrgreen:
Dat is alweer een poosje geleden, dus er zal wel weer wat veranderd zijn.
Dus ik parkeer gewoon op de stoep, en het gaat altijd goed, mits genoeg ruimte voor rolstoelen enzo.

Cor

Bericht door Cor » 12 jul 2012, 23:29

WingMan84

Bericht door WingMan84 » 13 jul 2012, 07:07

:roll: :roll: :roll: Oh Oh Oh wat een onnozelschaap :lol: :lol: :shock: :shock:

joeggen

Bericht door joeggen » 13 jul 2012, 09:24

Ik zelf heb in 30 jaar ook nog nooit problemen ondervonden als ik mijn motor ergens op de stoep had neergezet, volgens de wet mag het inderdaad niet maar mag je hem ook niet in een parkeervak neerzetten waar je moet betalen, en wel in een parkeervak die vrij parkeren is, ma ja.
Ik ben wel eens door ome agent gesommeerd om de motor net buiten het centrum van Hoensbroek voor het politieburo op de stoep te parkeren en dan naar huis te lopen om mijn reservehelm te halen want die andere hadden ze me in Kerkrade gejat, ik ben toen heel voorzichtig via de fietspaden naar huis gereden en tweehonderd meter voor mijn huis werd ik door die ome agent aan de kant gezet en mocht niet verder rijden omdat ik geen helm op had :evil: :roll: :?
Maar gelukkig heeft hij me geen bon gegeven , maar moest ik wel aangifte gaan doen, 8) dat moet ik trouwens nog steeds doen :shock: :wink: