Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 21 sep 2021, 20:19

pieter schreef:
19 sep 2021, 10:47
Goch..de Adriana, die lag/vertrok toch vanaf Stellendam hé? Wat ik me er nog van kan herinneren is dat een van hun collega's met het Meintje of de meindert voer, was altijd leuk zo'n dagje hengelen op de Noordzee. In mijn geval was dat half jaren 70tig.
Voor mij alweer een hele poos geleden, voor mij waren de laatste keer de kleuren bolletjesblauw, paars geel met een zwart randje en midscheeps gaan liggen en hopen dat we snel weer in de haven waren, je weet wat ik bedoel.
Ik heb mijn hele visuitrusting nog, behalve de zeevis spullen. Karper, roofvis, kunstaas, feeders, vaste stok en de hele santekraam. Zodra de dag daar is dat ik de 1800 niet meer op of van de bok krijg of niet meer vanaf de jiffy recht kan zetten, dan ga ik weer vissen.
Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

tsmitje1963
Berichten: 199
Lid geworden op: 17 apr 2018, 16:36
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door tsmitje1963 » 22 sep 2021, 18:51

vandaag een prachtige rit gereden samen met henk croese, door een mooi stukje zeeland.
vertrokken uit heerle naar krabbendijke, koffie bij henk en toen samen vertrokken. lekker binnendoor door div kleine plaatsjes uitgekomen in vlissingen. toen via dishoek naar zoutenlande en in west kapellen heerlijk op een terrasje gezeten. daarna via domburg naar oostkapelle. langs veere en langs het veerse meer weer uitgekomen in krabbendijke. daar nog wat gedronken en toen binnendoor weer terug naar heerle. prachtige rit uitgezet door henk, fijn gezelschap dus al met al een geweldige fijne dag gehad en weer 240km erbij.
Laatst gewijzigd door tsmitje1963 op 22 sep 2021, 22:18, 2 keer totaal gewijzigd.
On the highway to hell, are no stairways to heaven.

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door pieter » 22 sep 2021, 18:57

Super Arthur, ennuchhh met het gezelschap heb je het zeker getroffen....goei volk. :wink:

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 22 sep 2021, 19:19

tsmitje1963 schreef:
22 sep 2021, 18:51
vandaag een prachtige rit gereden samen met henk croese, door een mooi stukje zeeland.
vertrokken uit heerle naar krabbendijke, koffie bij henk en toen samen vertrokken. lekker binnendoor door div kleine plaatsjes uitgekomen in vlissingen. toen via dishoek naar zoutenlande en in west kapellen heerlijk op een terrasje gezeten. daarna via domburg naar oostkapelle. langs veere en langs het veerse meer weer uitgekomen in krabbendijke. daar nog wat gedronken en toen binnendoor weer terug naar heerle. prachtige rit uitgezet door henk fijn gezeldschap dus al met al een fantastiche fijne dag gehad en weer 240km erbij.
Geweldig Arthur, die route heb ik al enige tijd in mijn hoofd zitten maar het is er nog niet van gekomen. Ik ben nu bezig om morgen vrij te krijgen en mijn doel is de mosselman in Ierseke, 109 km en 2 uur 35 minuten.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

tsmitje1963
Berichten: 199
Lid geworden op: 17 apr 2018, 16:36
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door tsmitje1963 » 22 sep 2021, 19:44

ierseke ook een leuk plaatsje en hele lekkere vis bij de viskeete. wat hebben we het toch slecht he.
On the highway to hell, are no stairways to heaven.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 23 sep 2021, 18:11

De mosselman in Ierseke.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

tsmitje1963
Berichten: 199
Lid geworden op: 17 apr 2018, 16:36
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door tsmitje1963 » 23 sep 2021, 20:17

die mosselman heb ik daar nog nooit gezien, ik ga altijd gelijk door naar de viskeete. maar die zie ik op je foto ook voorbij komen, lekker hoor vissie eten. zal ook weer eens snel die kant opgaan.
On the highway to hell, are no stairways to heaven.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 24 sep 2021, 20:16

De wind was hard, bijna stormachtig en de normaal goedgevulde terrassen waren leeg.
Onder de bewolkte hemel spinnen de windmolens, een kind springt over de schaduw van de wieken, niet wetend dat deze wieken het landschap verzieken.
Richting Zeeland breekt de hemel open en wordt het blauw zichtbaar. Het duurt niet lang of ik sta voor de eerste wegversperring. Zoekend naar een mogelijkheid om mijn route weer op te pakken doemt een molen op, deze keer geen molen die het landschap verziekt maar een die bij het Hollandse landschap hoort en niet weg te denken is.
En zo gaan we verder richting “de mosselman” in Ierseke.


youtu.be/NUS8XP44_zw
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

tsmitje1963
Berichten: 199
Lid geworden op: 17 apr 2018, 16:36
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door tsmitje1963 » 25 sep 2021, 11:32

weer heel veel bekende plekjes en weegjus langs zie komen cas.
On the highway to hell, are no stairways to heaven.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 25 sep 2021, 13:38

tsmitje1963 schreef:
25 sep 2021, 11:32
weer heel veel bekende plekjes en weegjus langs zie komen cas.
Jouw achtertuin maar ik ben er de laatste tijd ook vaak te vinden.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 25 sep 2021, 18:27

Vanmorgen een rondje rond de kerk, naar mijn bandenboer Ad Mies in Sprundel voor een praatje, bakje koffie en een potje Belgom alu om mijn wieltjes weer mooi glanzend te maken. Mijn wielen en kleppendeksels zijn geschuurd en gepolijst dus vanmiddag even de wieltjes geschuurd met korreltje 3000 en met Belgom alu tot hoogglans gebracht, kan er weer vele maanden tegen. Dan lekker buiten zitten in het zonnetje en je weer gaan ergeren aan die zaken die je al lang dwars zitten. De verroeste bok, ga ik die blank maken en opnieuw spuiten of zet ik er een nieuwe onder? En dan een nog groter probleem, de klepspeling. Al sinds in de Goldwing heb, sinds 2016, wil ik de kleppen stellen. Geef mij een setje voelermaatjes, een ringsleuteltje en een schroevendraaier en ik ben snel klaar. Maar een 6 cilinder met 12 shims is voor mij een nachtmerrie. Het liefst breng ik de motor naar Antoon, die heeft de kennis en het benodigde gereedschap, maar die woont hier ver vandaan en de motor moet koud zijn, ik moet dus heen en weer rijden en dat gaat dus lastig worden. Een oplossing zou zijn om de kleppen zelf te stellen en daar heb ik helemaal geen zin in, een dilemma.

Afbeelding

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

tsmitje1963
Berichten: 199
Lid geworden op: 17 apr 2018, 16:36
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door tsmitje1963 » 25 sep 2021, 20:41

anton heeft een haal en breng service cas is misschien ook een ideetje, maar dan meer voor de winter.
On the highway to hell, are no stairways to heaven.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 25 sep 2021, 20:53

tsmitje1963 schreef:
25 sep 2021, 20:41
anton heeft een haal en breng service cas is misschien ook een ideetje, maar dan meer voor de winter.
En dan zo'n 500 euro voor klepjes stellen.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

tsmitje1963
Berichten: 199
Lid geworden op: 17 apr 2018, 16:36
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door tsmitje1963 » 25 sep 2021, 21:07

geen idee cas maar je zou eens kunnen bellen met hem wat de prijs compleet is. en kijk ook eens bij wat heb je nieuw aangeschaft heb ik net een verhaaltje opgezet.
On the highway to hell, are no stairways to heaven.

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door pieter » 25 sep 2021, 21:21

Haal en brengservice van Antoon valt alles mee hoor, hij trekt het vel zeker niet over je oren, heb dit al verschillende keren laten doen voor een winterbeurt....is in combinatie voor hem ook een aanvullende bijkomstigheid in de korte dagen van het jaar.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Plaats reactie