Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2648
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door pieter » 17 sep 2021, 19:53

Het is daar idd erg mooi Cas, als je daar door de polders toert is er van alles te zien, voor een tweetal jaar geleden is er ook een fietspad gecreëerd (over de dijken) vanaf de Heerenkeet tot aan Neeltje-Jans en verder...schitterend om eens te verkennen.
Vwh vissen betreft, ik ging hier nog al eens heen met m'n broer om met een zo'n dun als mogelijke onderlijn (voorzien met kunstaas) deze jongens binnen te slepen, echter is er de laatste 10 jaar erg veel veranderd in deze regio, het eerste incident was dat de kotters zo kort onder de kust kwamen dat ze er ter plaatse van de toren een paar duikers in de netten hadden zitten, en later hebben ze het pulsvissen uitgevonden, dat is uiteindelijk de doodsteek geworden voor de pleziervisser, want ze hebben namelijk alles leeggeroofd volgens mij. PS. de getoonde exemplaren zijn Zeebaarzen overigens.

Molens staan er zoals jij zegt ook meer dan genoeg natuurlijk, op de hele fraaie foto van jou staat De Zwaan uit Moriaanshoofd-Kerkwerve afgebeeld, die uiteraard te bezoeken is wanneer de wimpel buiten hangt.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

tsmitje1963
Berichten: 199
Lid geworden op: 17 apr 2018, 16:36
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door tsmitje1963 » 17 sep 2021, 20:07

wij gingen daar wel eens paling kopen zat een hele goede palingrokerij. heerlijk net als de verse paling om te bakken. maar wat wil je anders met een zierikzeese moeder. dus vandaar dat we heel dikwijls in die buurt rond gereden hebben.
On the highway to hell, are no stairways to heaven.

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2648
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door pieter » 17 sep 2021, 20:15

Klopt Arthur, dat was bij Bas volgens mij, die had zijn boerderij net voorbij het restaurantje onder aan de dijk, en had zijn fuiken onder meer gewoon tussen die twee piertjes rechts van het haventje staan.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
orie
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 618
Lid geworden op: 03 aug 2010, 23:56
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Herveld

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door orie » 18 sep 2021, 00:40

Vandaag heerlijk een eind gereden in gelderland (vierhouten,elsspeet,harderwijk langs het veluwemeer richting kampen,zalk, hattem,vaassen, emst, gortel weer terug naar vierhouten), toch weer uit en thuis iets meer als 300 km op de teller bijgeschreven. Zeer mooie route met veel bos, heide en weilanden. Uiteraard langs het water (veluwemeer)
Was mooi weer, niet te warm en niet te koud en wat belangrijker was, niet al te veel verkeer (lees fietsers) op de wegen. Nog een paar apache helikopters tegen gekomen die aan het oefenen waren om laag te vliegen (hooguit 40 meter boven de weide)wat een imposant gezicht was. Al met al weer een geslaagde dag.
GL1800 2003
GL 1500 SE 1996
CB650 1981
GL1200 Aspencade 1987
CB650 1983

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 18 sep 2021, 20:15

Vanmiddag een rondje Willemstad.

youtu.be/qxn9AUyvrrU
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 18 sep 2021, 21:18

pieter schreef:
17 sep 2021, 19:53
Het is daar idd erg mooi Cas, als je daar door de polders toert is er van alles te zien, voor een tweetal jaar geleden is er ook een fietspad gecreëerd (over de dijken) vanaf de Heerenkeet tot aan Neeltje-Jans en verder...schitterend om eens te verkennen.
Vwh vissen betreft, ik ging hier nog al eens heen met m'n broer om met een zo'n dun als mogelijke onderlijn (voorzien met kunstaas) deze jongens binnen te slepen, echter is er de laatste 10 jaar erg veel veranderd in deze regio, het eerste incident was dat de kotters zo kort onder de kust kwamen dat ze er ter plaatse van de toren een paar duikers in de netten hadden zitten, en later hebben ze het pulsvissen uitgevonden, dat is uiteindelijk de doodsteek geworden voor de pleziervisser, want ze hebben namelijk alles leeggeroofd volgens mij. PS. de getoonde exemplaren zijn Zeebaarzen overigens.

Molens staan er zoals jij zegt ook meer dan genoeg natuurlijk, op de hele fraaie foto van jou staat De Zwaan uit Moriaanshoofd-Kerkwerve afgebeeld, die uiteraard te bezoeken is wanneer de wimpel buiten hangt.

Groet Pieter.
In mijn jongere jaren was ik lid van de zeevisclub van DuPont en gingen we eenmaal per maand met de Maatje Adriana op de wrakken vissen in de Noordzee. Op mijn topdag had ik 52 kg kabeljauw filet! Dit is uiteraard lang geleden. Ik heb nooit een zeebaars gezien en gevangen en ben dus stikjaloers op jou! Vertel in ieder geval hoe ze smaakten! :D
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2648
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door pieter » 19 sep 2021, 10:47

Goch..de Adriana, die lag/vertrok toch vanaf Stellendam hé? Wat ik me er nog van kan herinneren is dat een van hun collega's met het Meintje of de meindert voer, was altijd leuk zo'n dagje hengelen op de Noordzee. In mijn geval was dat half jaren 70tig.

Op een gegeven moment ben ik steeds meer actief gaan vissen, lekker met een lichte hengel bezig zijn, molen op de slip, kunstaas als chads, twisters en spinners bevestigd aan een kunststof en later een gevlochten lijn, die gaf minder kans op breuk gaf als je met zo'n jongen bezig was boven de 'keien'....heerlijk tijdverdrijf, jammer dat het verleden tijd is.

Zeebaars vissen is echt sensationeel Cas, het is namelijk een jager pur sang, als je er tijdens het driften een aan de haak krijgt schiet de adrenaline gelijk naar het pannetje. :wink: VWB de smaak, het is vergelijkbaar met Kabeljauw, mits goed klaargemaakt (met alleen maar zout en peper) is het een delicatesse.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 19 sep 2021, 11:55

Beste forumrijders , deze week een paar keer de Wing genomen om naar het werk mee te rijden . Zalig ,vroeg in de ochtend ( 2 uur) en bijna geen kat op de baan , lekker genieten van een muziekje . Na de dagtaak ( rond 17 uur , ja het is druk op het werk ) weer naar huis genieten van de zon , wind en weer de muziek erbij , goed om steeds 70 km bij de de tellers bij te zetten. Vorige weekend , een rit gereden met 1 van onze oudste motorvrienden die deze rit als koploper voorreed . Spijtig konden de andere zellikse motorvrienden niet mee . Een rit die we volgend jaar weer op de kalender gaan zetten om dan hopelijk met wat meer deelnemers te rijden . De rit was goed voor een 400km op de tellers te zetten en werd voornamelijk in het franstallige gedeeld van ons land gereden .Onze Nestor had flink zijn best gedaan , mooie wegen hier en daar wel opletten op de kleinere wegen waar de boertjes hier en daar wat modder op de baan hadden achter gelaten . Als middag eten een typische Belgische gerecht , Frietjes met Frikadellen voor een schappelijke prijs . De terugweg verkende we de wegen zo dicht mogelijk tegen de Franse grens . Even het voortouw genomen daar onze Nestor door wegwerkzaamheden even het Noorden kwijt was .Gelukkig werkt mijn innerlijke g.p.s. nog steeds en kon ik onze Nestor weer op de juiste weg zetten en kon hij weer de kop trekken . Onze Nestor mag nog zo een ritjes maken , heb er niks op tegen . Anders ben ik meestal de koploper en is hij de hekkensluiter van ons bont gezelschap . :mrgreen: Met vriendelijke groeten van Bob , Christine ( mijn halve trouwboek en duo van dienst ), Peter n.d. :wink:

tsmitje1963
Berichten: 199
Lid geworden op: 17 apr 2018, 16:36
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door tsmitje1963 » 20 sep 2021, 11:33

zondag was het voor mij ook weer eens tijd om een rondje te doen. gestart in heerle en in steenbergen koffiepauze, had toen ook al 10 km gereden. na de koffie naar willenstad gereden, maar daar was een loop dus alles afgezet. ik ben toen maar doorgereden binnendoor naar drimmelen. hier was het heel druk heb ook een lamme arm van het groeten naar collega motorrijders. prachtig weer en een lekker bakje kibbeling dat hoort er toch ook bij. daarna weer binnendoor terug naar erel (heerle) voor de nederlanders. al met al een mooie dag en ongeveer 140 km gedaan. lijkt niet zo veel maar is voor mij heel wat. :wink:
On the highway to hell, are no stairways to heaven.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 20 sep 2021, 18:12

Een mooie dag vandaag, een paar graden kouder dan zaterdag. Toen een mooi rondje Willemstad gereden van 58km, er zat nog een bodempje in de tank dus hetzelfde rondje nog een keer gereden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 21 sep 2021, 00:04

Cas schreef:
20 sep 2021, 18:12
... een mooi rondje Willemstad gereden van 58km ...
Zijn we je vandaag tegengekomen op de Noordzeedijk tussen Dinteloord en Stampersgat? Wij reden samen op de fiets richting Stampersgat en een 1800 kwam ons tegemoet.... :roll:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 21 sep 2021, 09:26

RonalT schreef:
21 sep 2021, 00:04
Cas schreef:
20 sep 2021, 18:12
... een mooi rondje Willemstad gereden van 58km ...
Zijn we je vandaag tegengekomen op de Noordzeedijk tussen Dinteloord en Stampersgat? Wij reden samen op de fiets richting Stampersgat en een 1800 kwam ons tegemoet.... :roll:
Dat zou heel goed kunnen, een beetje voor in de middag.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 21 sep 2021, 11:30

Ergens tussen kwart over een en half twee. Ik was op weg naar mijn werk.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 21 sep 2021, 12:26

Dat moet ik zijn geweest, mooie omgeving om te rijden.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 21 sep 2021, 18:52

"Wat ben ik toch een gelukkig mens dat ik op deze dikke dame mag rijden" dacht ik toen ik in het ondergaande zonnetje genoot van mijn Irish Coffee. En dat is zeker niet vanzelfsprekend.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten