Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
peter

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter » 27 jul 2020, 08:37

Vond vandaag tussen de rommel in de schuur een gl1000 die al effe niet was uitgelaten. Naar buiten geduwd, gps erop en een ritje gemaakt van 120km door limburg.

Afbeelding

Blijft toch leuk spul 😀

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door MoneyFor » 27 jul 2020, 09:55

En mooi , niet te vergeten Peter.

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3914
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door director » 30 jul 2020, 11:16

Gisteren een rondje Veluwe en Posbank gedaan. Da's toch een mooi stukje Nederland waar we niet vaak komen.
Onderweg lag er een fotografe in de berm om een actiefoto te maken, ik heb ze maar een lift naar huis gegeven :wink:

Afbeelding
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6766
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door De Motormuis » 30 jul 2020, 15:36

Mooie actie foto Erik.

Goed genomen Astrid.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 09 aug 2020, 19:01

Beste forumlezers , vandaag onze 2 rit zonder rode lichten gereden . Slechts drie motoren waren deze morgen op het vertrekpunt .De warmte is hier waarschijnlijk de spelbreker van dienst .Verschillende rijders en duo's reageerden gisteravond nog dat ze het de warm vonden voor een rit .Dus om 8uur 45 vertrokken met drie , maar tegen 9 uur 45 , een goed uur later en x aantal kilometers ver kwam deelnemer drie zeggen dat hij weer naar huis reed , daar hij onwel was . Opa Willy en ik reden dan maar met onze tweetjes weer verder ( het leek wel op het liedje : Tien kleine negertjes , daarvan schoot er op het laatste stuk ook maar eentje meer over ). De rit zelf was een technische meesterwerk , want hier in Belgenland staan de verkeerslichten dik gezaaid . Indien je een gewestweg willen kruisen heb je al prijs , en iedere dorpskom heeft wel ergens een rood licht staan . Dus , bij verkenning van deze rit werd er regelmatige gekeerd en gedraaid dan het een lieve lust was . Christine moest meer schrappen dan opschrijven . De streek hier ken ik op mijn duimpje ( de eerste rit zonder rode lichten was een rit hier in onze streek ) en vormt geen al te grote aanpassingen . Maar deze keer gingen we wat verder van huis weg . Het eerste stuk verliep tamelijk vlot ( bij het verkennen ) , maar het tweede stuk na de drinkpauze en het derde stuk na de middagpauze , dat was gene kattepis . Dus deze morgen was het een zaak van goed geconcentreerd te zijn en bij de les te blijven . Mijn innerlijke GPS maakte overuren en draaide op volle toeren ( was dat geen Nederlandse T. V progamma :?: ) .En met dit warme weer erbij was het opletten voor fietsers en wandelaars , zeker in de voormiddag , dan waren de tempraturen nog best aangename voor de heren en dames fietsers / wandelaars . Grote verbindingswegen werden zoveel mogelijk vermeden en ook grote steden werden deze keer gemeden als de pest .Kleine gemeenten met hun typische dorpskernen en wegen speelden deze keer de hoofdrol . Smalle en kleine wegen tussen de verschillende dorpjes en zeer landelijke landschappen , soms reden we onder het loof van de bomen wat een aangename verkoeling bracht , zeker in de namiddag . De drinkpauze namen wat meer tijd in beslag en ook werd er vaker gestopt om de innerlijke dorst te bestrijden met frisdank met heel wat ijsblokjes , of gewone echt fris water om toch maar de dorst te lessen . Ook de middagpauze liep wat langer uit ook door de zelfde redenen .Ook moest er telkens een contactpapier ingevuld worden ( Coronaregel )met naam en telefoonnummer . De rit zelf was goed voor 250 km op de tellers bij te zetten .De ochtend was aangenaam rijden , maar in de loop van de dag begon de hitte meer haar tol te eisen en was het raadzamer om meer te pauzeren en te genieten van een verfrissing . Rond 16 uur 30 weer thuis .Geen foto's deze keer daar onze huisfotografe ( jaja een dame ) er deze keer niet bij was .Deze keer vermeld ik niet de dorpjes en stadjes waar we doorreden daar het er zoveel waren .De rit werd voornamelijk in de provincies Oost-Vlaanderen , en Vlaams Brabant gereden . :mrgreen: met overhitte groeten van Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 09 aug 2020, 21:43

Het was zeker warm vandaag. Gisteren werd er op de Nederlandse radio gewaarschuwd dat motorrijders zeker elk half uur even moesten stoppen om wat te drinken.
Ik ben maar niet op de motor weg geweest. Net nog wel 38 km gefietst.....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Bertwing
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 jun 2016, 18:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Pijnacker

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Bertwing » 09 aug 2020, 22:51

Even omrijden naar Den Haag om mijn motormaatje op te halen. Samen gaan we deze na middag erop uit.
Ik weet de route al, zij nog niet. Het is zomers warm en erg rustig op de snelweg.
Het heeft mij doen besluiten om onze motorjacks in de koffers te doen. Relaxed op de cruise controle richting
Apeldoorn. De uitgestippelde route voor vanavond leid binnendoor naar Arnhem. Tjonge wat een genot om in deze omgeving te rijden, bossen, weilanden, campings, dorpen vol toeristen en de Posbank.

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 18 aug 2020, 22:26

Zuid Limburg, Mergellandroute.
Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 23 aug 2020, 18:35

Ik maak bijna iedere dag een tocht op de Wing, vandaag een rondje Zeeland met zijn vele ontelbare windmolens en ook nog een paar monumentale molens die het landschap sieren i.p.v. ontsieren. Veel water, boten, toeristen en vergezichten.
Een nieuw verschijnsel mogen meemaken vandaag. Een aantal malen een auto die op de meest onmogelijke plaatsen stopt, nee niet voor het telefoontje maar om de kap van de cabrio open of dicht te doen. Het was nogal wisselvallig weer, het ene moment scheen de zon en het andere moment kwamen er donkere onheilspellende donderwolken aanrollen. De mooie vrouw, dat denk ik want omdat deze verborgen ging onder een veel te grote hoed en achter dito zonnebril kon ik dit niet zien, was hier blij mee want nu hoefde ze haar strooien attribuut niet meer met 2 handen vast te houden totdat de kap weer open ging.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door pieter » 23 aug 2020, 18:41

Oude Tonge ook met een bezoekje vereerd zie ik wel :wink:

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 23 aug 2020, 21:55

pieter schreef:
23 aug 2020, 18:41
Oude Tonge ook met een bezoekje vereerd zie ik wel :wink:

Groet Pieter.
Klopt Pieter, het heeft op dit forum ook geen zin om te ontkennen dat ik daar geweest ben als er een molen in beeld is. :D
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 02 sep 2020, 19:20

Beste forumlezers , vandaag het Nederlandse grondgebied bereden , samen met opa Willy .Vertrokken om 8uur 30 en weer thuis om 17 uur . 300 km op de tellers bijgezet . De rit zelf verliep het grootste deel over Nederlandse grondgebied .Het was een rit ( klein stuk ) die we in het verleden al hadden gereden met Kopman Pieter samen met zijn echtgenote , heksluiter was Tonny ( denk ik ) .De rit begon in Mollem ( woonplaats van opa ) en daarna naar Meise , om even later de A12 op te rijden . In Willebroek werd deze al verlaten en zetten we koers richting Mechelen , daar de E 19 genomen richting Antwerpen . Ring van Antwerpen ( geen file ) , daarna weer de A 12 richting Bergen op zoom . Daarna richting Goes / Vlissingen . Afrit Yerseke eraf en deze richting blijven volgen . Hier ook genoten van 2x maal koffie en daarna weer verder gereden richting Kapelle .We probeerden zo dicht mogelijk tegen het water te rijden en volgden dan ook verschillende dijkwegen . Whilhelminadorp, Wolphaarsedijk , Oud Sabbinge , S', Heer HendriksKinderen Lewedorp ,Nieuwedorp .In 's Heerenhoek was tijd om te eten .Eeen lekkere pannenkoek met spek en paddenstoel en kaas voor Opa , en voor mij spek en ui , doorgespoeld met 4 cola's ( 2 voor opa en twee voor mij ) .Daarna verder gereden , richting Overzande , Borssele , Baarland , , Kwadendamme , Gravenpolder , Hansweert , Kruiningen , Krabbendijke , Rilland , Woensdrecht , Hoogerheide .Hier weer een drinkpauze en daarna richting Ossendrecht , Putte , Kapellen .Hier weer de de ring op ( beetje file ) , voor de verandering de A 12 ( meestal neem ik de E19 ) .Meise weer de afgereden en daarna richting Brussegem , Asse . Een rit die best gesmaakt werd door opa . Het was een rit die ik wel op kaart had bezien ( de kaart was ik vandaag vergeten ) gisteren . :mrgreen: Groeten van Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Blacky
Berichten: 370
Lid geworden op: 27 sep 2008, 23:28
Locatie: Woensdrecht

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Blacky » 05 sep 2020, 11:24

Afgelopen week naar Normandie geweest. Bijna heel de week goede temperatuur en droog op een paar druppels na. Was de moeite. Leuke binnen wegen waar je met de motor net op kan. En vervolgens wat onverharde weggetjes en doodlopende bospaden gehad. Metg dank aan mijn vrienden op de BMW adventure die de routes hadden uitgezet. ha ha ha maar dat mocht de pret niet drukken.Kleine 1600 km. bij elkaar weggereden Gemiddeld verbruik 1 op 14,6 tot 1 op 16. niet verkeerd dus. Wat ik wel vervelend vond is dat ik het idee heb dat de wing (1500) op nat wegdek redelijk snel een wegglij gevoel geeft.Bij volle regen niet, alleen bij nat wegdek. Nog iemand dat idee"?? en verder geen pijn in de achterste, maar lekker ontspannen en relaxed. Volgend jaar maar weer een keer naar Engeland.
Wat niet rijdt staat stil..

Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...

Dacher
Berichten: 214
Lid geworden op: 13 jul 2019, 17:21

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Dacher » 06 sep 2020, 07:44

Gisteren nog 600 km erbij gezet , eerst naar Oosterhout (bij Breda) daar toerit met diverse motoren van 200 km en weer terug.
Dag begon met regen maar hoe verder naar het westen hoe droger en mooier het weer werd.

De banden vervloek ik bandenspanning is goed het zijn Metzelers en als het droog is prima, maar met koude banden en een nat wegdek brrr.
Eerste schuiver al 2 km van huis net voor stoplicht heel voorzichtig achterem gepakt, gelijk breekt het achterwiel uit, toen nog een keer op volle snelheid op de snelweg(100) op de mooie bocht van de A59 en dan naar Waalwijk rechterbocht top . linkerbocht daar zit een stuk ander asfalt in hoppa met voor en achter ff opzij, verder was het droog en is er niks aan de hand.

Banden zijn niet oud(2 jaar) maar gaan er volgend jaar wel af, ben niet bang op de motor maar het rijd niet prettig zo.

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door wingryder » 06 sep 2020, 14:55

Gisteren maar weer eens de wing gepakt voor een rondje vanuit hoogvliet (rotterdam) richting goeree overflakee,
naar rotterdam over de snelweg en vandaar via allerlei binnenwegen door Goeree.
Opzich een aardige route maar uitgezet door iemand die in het wilde weg maar wat rond gereden heeft en vervolgens de track op het net gegooid heeft met de mededeling "dit is een route"
Het is de route "rondje Haringvliet" van routeindex.nl, als je hem wilt rijden dus wel ff opletten en je eigen zin doen :lol:

Het is goed dat ik wat verder vooruit keek want hoe vaak ik niet had moeten keren als ik niet had uitgezoomd op de zumo :shock:
maar goed het was best aardig en we hebben lekker gereden, ondanks dat het nog geen zeeland is was het toch de moeite waard en mooi weer om te toeren.

Op naar de volgende rit, hopelijk as zaterdag in barneveld, duimen voor mooi weer.

Groet,

Jan
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

Plaats reactie