Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
peter

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter » 01 jul 2020, 22:07

DonvanVliet schreef:
01 jul 2020, 20:24
1000 valt mee. Ik heb wel eens 1600 km in 1 keer gereden van zuid frankrijk naar huis. De andere dag was ik wel verrot.
1400 km met de gl1800 vanuit zuid frankrijk naar huis in een uurtje of 15. Gewoon 130 op de franse en belgische snelweg. :lol: Meestal rij ik zo’n stuk in 1 keer, snelweg is strontsaai en als je iedere 2 uur effe stopt is er niks aan de hand.

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2072
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door cooper » 01 jul 2020, 22:13

peter schreef:
01 jul 2020, 22:07
DonvanVliet schreef:
01 jul 2020, 20:24
1000 valt mee. Ik heb wel eens 1600 km in 1 keer gereden van zuid frankrijk naar huis. De andere dag was ik wel verrot.
1400 km met de gl1800 vanuit zuid frankrijk naar huis in een uurtje of 15. Gewoon 130 op de franse en belgische snelweg. :lol: Meestal rij ik zo’n stuk in 1 keer, snelweg is strontsaai en als je iedere 2 uur effe stopt is er niks aan de hand.
Wat een bende onverantwoorde idioten hier op het forum! :lol:
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 01 jul 2020, 22:31

't is verschrikkelijk. Ik zal komend weekend even praten over een kilometerheffing voor de forumleden. Wie meer rijdt betaalt meer. :lol: :lol:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Dacher
Berichten: 214
Lid geworden op: 13 jul 2019, 17:21

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Dacher » 02 jul 2020, 06:22

Ik snap de spanning ook niet zo goed, de een kan er beter tegen als de ander, de een heeft veel meer ervaring als de ander en ik neem aan dat als Cooper voelt dat hij moe wordt vanzelf wel stopt en mischien de rit helemaal niet af maakt.
Laten we iedereen in zijn of haar waarheid houden en natuurlijk kan en mag iemand zeggen dat hij dat niet zou doen , maar je hebt over een ander niets te oordelen.
Ik zelf zou het ook niet doen, ik vind 750 km op een dag(even tanken in Luxemburg vanuit Gaanderen , snelweg Aken dan alles binnendoor met duo en weer terug) al de max , maar ieder het zijne.

DonvanVliet
Berichten: 704
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door DonvanVliet » 02 jul 2020, 09:32

Ging prima. Was op een 1975 gl1000 zonder kuip enzo. Was trouwens vanuit Spanje, Playa d'Aro. Niet zuid frankrijk.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 02 jul 2020, 15:46

Beste forumrijders , Ik reed , als ik op vakantie vertrok naar het Zuiden van Frankrijk of Oostenrijk , meestal 250km en laste dan een kleine pauze in .Ideaal om eventjes de beentjes te strekken , effkes tijd om de blaas te ledigen , een kopje koffie , en natuurlijk de Wing van de nodige brandstof te voorzien .Deed meestal 1000 km op 1 dag en de meeste op de snelweg , de laatste 100 meestal langs een binnenweg , kwestie om de plaatselijke cultuur op te snuiven en in vakantiemodus te komen . Hoeveel km je afrijd per dag , hangt af van de ene persoon zijn ingesteldheid en je goed in je vel voelen .Bij ons ( de Zellikse motorvrienden ) zijn er die ritjes van 200km al meer dan genoeg vinden . Ook het voertuig ( motor , auto , vrachtwagen ) speelt een grote rol bij het afhaspelen van km . Ben ooit met een vrachtwagen Dinsdag vertrokken richting Lyon en stond Donderdagmorgen weer op de parking van het bedrijf . En vroeger reed ik , na een hele dag werken , Vrijdag avond naar de kust , daar de hele nacht wat rondtouren en een paar terrasjes doen , en rond 3uur weer thuis komen en een uurtje rusten en daarna na een verkwikkende douche weer achter het stuur kruipen van mijn grote blikken doos .Is dit verantwoord ? Sommigen zullen denken van niet , maarja je bent jong en je kan heel de wereld aan . Zaterdag namiddag thuis komen en weer wat gaan slapen en S'avonds weer de hort op ( motorrijden , uitgaan naar een vette fuif , of uitgebreid gaan eten met de vrienden ). En zondag weer de motor op om ergens een treffen bij te wonen . Ik drink geen druppel alchol (zoals de meeste weten )en heb een redelijke sterk gestel , met een paar uurtjes rust ( meestal slaap ik gemiddeld 5 a 6 uur per nacht ) kom ik toe . En bij het motorrijden ( = pure ontspanning ) zie ik ook op geen kilometertje ( zie verslag forumrit Friesland ) . Van mij mag iedereen doen wat hij / zij wil , zolang hij er zich goed bij voelt . En motorrijden is een bron van vrijheid , vergeet dit niet dames en heren van het forum . :mrgreen: Groeten van Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

tsmitje1963
Berichten: 199
Lid geworden op: 17 apr 2018, 16:36
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door tsmitje1963 » 02 jul 2020, 18:32

ik heb eens wat commentaar gegeven, op iemand die zelf dikwijls commentaar heeft of geeft. op andere mensen of gedachten,
en dan een pittige toon niet schuwt.
nu blijkt dat hij daar zelf niet zo goed tegen kan. blijkt maar weer uitdelen is niet zo moeilijk, dit kan iedereen. maar ontvangen incasseren,
is toch moeilijker dan vele denken. hoeveel km iemand op een dag wil rijden moet iedereen voor zich zelf weten, ik rij liever 50 km en geniet van iedere meter daarvan. dan 1000 op een dag omdat dit dwangmatig gaat.
On the highway to hell, are no stairways to heaven.

DonvanVliet
Berichten: 704
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door DonvanVliet » 02 jul 2020, 19:27

Dat dwangmatige heb je veel in de harley scene bij die cluppies....insignes verdienen.
Ik werd wel eens aangesproken door een kennis met van die insignes waarom ik geen kilometers maakte in een bepaalde periode. Ik antwoordde zoiets van "dat maak ik zelf wel uit". Heb die man daarna nooit meer gezien.
Iets niet hoeven is dan prettig. Het ene jaar 5000km en het andere jaar 250. Kilometers maken omdat het moet slaat nergens op. Zelf bepalen dus.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 12 jul 2020, 20:26

Beste forumlezers , vandaag een rit gereden met de Zellikse motorvrienden . Normaal , volgens de planning was er een rit op Luxemburg gepland , maar daar stak Tante corona weer een stokje voor . Gisteren besloten om dan de Ardennen met een bezoekje te vereren .De rit werd al eens in het verleden gereden , maar doen slechts met 4 deelnemers .Deze keer waren we 8 motoren en twee duo's , nog niet de hele groep ( een aantal was met verlof , een andere werd verhindert om dat hij van wacht was , en een andere had andere katten te temmen ( een dispuut met zijn ex - vrouw ) ) .Maar zij die er bij waren hebben 400km op de tellers bijgezet en hadden weer een dag waar sommigen eventjes de schrik van hun leven hadden ( te ver uit een bocht komen en op het andere rijvak terecht kwamen , maar het liep gelukkig goed af ) .Weer werd er gelachen met de kapriolen van onze oudste leden .De rit vertrok om 8 uur , fris tijdens de ochtend , maar in de loop van de dag warmde de zon ons regelmatige op .De ring op en richting luik ( E40) , daarna de E25 gevolgd richting Luxemburg . Afrit Tilf er af en daar een terrasje gedaan .De warme koffie smaakte en warmte lijf en leden weer op . De pauze werd nog verlengd door een tweede rondje koffie . Opeens was het al 10uur 30 en hoog tijd om weer verder te rijden .De rit verliep voor het grootste deel op wegen door bossen en werd sporadisch onderbroken door een dorp . De bochtige wegen waren een waar plezier om te berijden en soms ging het omhoog en daarna even later werd er weer een afdaling gedaan . Soms even werden de wegen afgezoomd door dikke rijen bomen , andere keren een open landschap waar er ergens in de diepte een dorpje lag .Echte kleine wegen ( wegen waar er met de moeite twee auto's elkaar kunnen kruisen ) waren deze keer zeldzaam .Soms reden we naast een rivier ( de Ourthe , de Ambleve , Maas ) en de ene keer de rechtse oever , daarna de linkse , soms gelijk met ons andere keren in de diepte . Kortom , een rit waar we ons vingers , na de lockdown , bij aflikten bij zoveel schoons dat we zolang gemist hadden , en wij niet alleen , regelmatige kruisten we andere groepen motorijders en soms werden we ingehaald door de sportsters die vol gas gaven en bij iedere bocht de motor nog meer neerlegden en menige knietje zweefden net boven de grond . S'middags weer gaan eten bij de lunchgarden ( Boncelles ) , de boterhammekes werden thuisgelaten . De tweede helft werd er een grote bocht gemaakt en werd de neuzen van de motoren richting huiswaarts gekeerd .Nog een terrasje en daarna was het uit met de bochtige pret , alhoewel soms kwamen we nog wat bochtige stukken tegen , maar ze werden zeldzamer. Het laatste stuk was weer de autosnelweg E411 , daarna de ring en weldra weer waren we in Asse waar de dag werd afgesloten met nog een terrasbezoek , de pot werd nog eens gespijzigd en weldra na een paar verfrissingen werd er afscheid genomen .Weer een gelukkige voorrijder ( ikke ) en de vrienden weer een illusie rijker : Men moet niet steeds naar het buitenland gaan om daar bochtige wegen te berijden . :mrgreen: Groten Bob , Christine , Peter n.d.
P.S. Foto's kan je weervinden op de facebookpagina van de Zelliks motorrijders .. :!: :!: :!: :!:
Laatst gewijzigd door peter n.d. op 21 jul 2020, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2647
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door pieter » 12 jul 2020, 20:51

Goe bezig zé.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1598
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Marco1 » 13 jul 2020, 14:10

peter n.d. schreef:
12 jul 2020, 20:26
P.S. Foto's kan je weervinden op de facebookpagina van de Zelliks motorrijders .. :!: :!: :!: :!:
Misschien moet je hier eens een linkje plaatsen. Ik kan het niet vinden.
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2072
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door cooper » 14 jul 2020, 21:40

De hele Dutch1000rit is eigenlijk ondanks het barslechte weer vrij goed verlopen. Er waren 107 deelnemers waarvan een 60-tal gingen voor de 1000km en de rest voor de 500. Toen wij binnen kwamen hadden er al 12 verwittigd dat ze hadden opgegeven. Bij mijn weten is de laatste om 06.20u toegekomen en had z'n 1000km vol gemaakt. Wij zijn om 7.35u vertrokken en om 01.05u en 1063km later zeiknat toegekomen. We hadden verwacht van vrij veel secundaire wegen voorgeschoteld te krijgen maar niets was minder waar. Een goeie 25 km snelweg en dat waren zowat de grote wegen. Verder dijkweggetjes' dorpskernen :-( en mooie binnenbanen. Droog vertrokken en na een goeie 100km is't beginnen regenen en 't is niet meer gestopt. :-) Dit samen met een strakke wind maakte het op de dijkjes soms best wel tricky en werden we zo af en toe een half metertje opzij gezet. Vooral na 22.00u bij het vallen van de duisternis werd het ronduit gevaarlijk en reed ik met momenten echt blind als er een tegenligger kwam. Mijn bril die zowel langs binnen en buiten nat was tevens als het scherm van de Goldwing maakte dat je met momenten slechts één witte was zag. Maar alles is goed afgelopen. Vanaf 1 augustus kan je terug inschrijven en wij zijn er zeker weer bij, slechter/zwaarder kan immers maar moeilijk. hahaha
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 21 jul 2020, 15:34

Marco1 schreef:
13 jul 2020, 14:10
peter n.d. schreef:
12 jul 2020, 20:26
P.S. Foto's kan je weervinden op de facebookpagina van de Zelliks motorrijders .. :!: :!: :!: :!:
Misschien moet je hier eens een linkje plaatsen. Ik kan het niet vinden.
Beste Marco en andere forumlezers , sorry voor het uitblijven van een antwoord , ben meestal ( de laatste tijd vaker ) te laat thuis en moet er de dag erop weer te vroeg uit om s'avonds nog een blik op de computer te werpen en berichten te lezen . Je kunt de foto's vinden op de facebook pagina van Christine De Decker .hopend dat je nu wel de foto's kunt zien groet ik jullie allen en hoop spoedig weer eens een rit met het forum te rijden ( als tante corona natuurlijk weer geen stokken tussen de wielen steekt ) :wink: Groeten van Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3918
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door director » 22 jul 2020, 20:48

Vandaag met Peter naar de Eifel, wat kun je daar toch lekker rijden. Misschien wordt het weer eens tijd voor een forum-dagtocht?
De bekende "kleine wegen route" gereden van circa 180km. Totaal zo'n 550km gereden vandaag.

Afbeelding
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 22 jul 2020, 22:59

Ik ben voor... met appeltaart!
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten