Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 31 mei 2020, 22:34

Ik hoop niet dat je koffers gaan branden. :-)
Maar welke verlichting brand hangt af van de uitvoering. Mijn 1500 was afkomstig uit de VS en dar brandde werkelijk van allerlei verlichting.
Mijn huidige motor, een 1800, heeft alleen achterlichten in de topkoffer. In de zijkoffers zitten richtingaanwijzers die het doen en 'schijn' achterlichten die het niet doen.
Hangt allemaal van het land van herkomst af.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2072
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door cooper » 01 jun 2020, 01:27

Yep, op de SE-i zelfs wel. Beestje stond stil van 19 mei verleden jaar. Batterij erin, 1 druk op de knop en lopen!
Morgen :? straks dus :D eens mee tot in Luxemburg snorren denk ik.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 01 jun 2020, 16:29

Beste Forumrijders , yep , gisteren weer een rit gereden met opa en 1 Zellikse motorvriend . De rit was eigenlijk samengesteld uit twee ritten die ik in het verleden reeds gereden had . Goed om weer een 350 km op de tellers bij te zetten . vertrokken om 8 uur30 en weer thuis rond 16 uur . Wel bijna twee keer van mijn sokken gereden , als ik bijna thuis was , 1 keer door een wagen die op het laatste moment beslist om toch maar de hoofdweg op te schieten juist voor Wingske ,volop in de remmen en mijn duo zat bijna in mijne nek ( christine ) de man werd getrakteerd op een luid getoeter en een reeks verwensingen , de tweede was een verstrooide fietser die de huizen rondom hem aan het bekijken was en reeds reed op de andere weghelft van de baan , ook deze werd op luid getoeter getrakteerd en de raad gegeven in het vervolg te voet huizen te bewonderen . De goede man was dan ook nog verbaast dat ik hem terecht wees en speelde voor kromme nen haas . Hoe durft die motorrijder hem zo terecht wijzen , hij deed toch niets verkeerd ( volgende keer toeter ik niet ) en in Engeland rijden ze toch allemaal langs de verkeerde kant :!: :!: :!: . Met een bang hart weer verder gereden , was ongeveer 5 minuten van huis nog . De rit verliep het eerste stuk over de Ring rond Brussel en even later reden we de snelweg op richting Leuven / luik ( E 40 ) en bij de wissel werd richting Leuven , Hasselt , Genk ( E314 ) . Uitrit Holsbeek genomen en even later kwamen volgende dorpen aan de beurt ; Lembeek , Boutersem , Binkom , Tienen ( hier werd weer de E40 weer genomen en werd aan het volgende benzinestation een drinkpauze en plaspauze gehouden ) .Deze parking werd alleen niet door ons uitgekozen om even te verpozen , regelmatige stopten er groepjes motorrijders , sommigen met drie , andere met groter groepen . Ook de hele dag hebben we groepen motorijders gezien waar ze met meer dan drie motoren waren ( 12 motoren was zelfs de grootste groep ) .Heb besloten om de volgende rit weer met de hele groep op stap te gaan .Na de pauze werd de rit weer verdergezet en de eerste afrit werd weer de snelweg weer verlaten ( afrit 26 Lincent gevolgd door volgende dorpen Gr.halle , Thismes , Meredorp , Branchon , Moxhe , Ciplet , Oteppe , Vieux Faleffe , Vaux , Chapon Seraing ,Geer ,. Er werd zoveel mogelijk de dorpen rond gereden ( centrums worden zoveel mogelijk vermeden ) en er werd gekozen voor kleine wegen door de velden en bossen , soms kon het niet anders , maar de dorpjes zijn niet de groot en voor je het beseft ben je weer op den boeren buiten .De E40 werd weer opgereden richting Brussel en in benzinestation Waremme werd pauze gehouden om de meegebrachte boterhammen te verorberen , ook werd weer het toilet weer bezocht door de 4 deelnemers . Weer de eerste afrit eraf ( Geer ) en weer werden de weidse vlakten opgezocht . Het tweede deel bestond uit kleine wegen en iets grotere wegen , maar de grote werden zo snel mogelijk verlaten en de grote steden ( Hannut , Jodoignes , Wavre ) werd in grote cirkels vermeden door gebruik te maken van kleine wegen .In Wavre weer de autosnelweg weer op( de 411 ) en weer gestopt om weer de kelen te smeren . Rixensart afrit er weer af en weer verder door volgende dorpen en steden : Rixensart , Genval , Waterloo , Braine D' Alleud , Beersel , lot . Hier in het laatste stuk werd meer gebruik gemaakt van grote wegen , maar wel nog met wat landelijke karakter .De ring weer op en de afrit van onze thuisbasis Asse werd weldra weer bereikt en werd er weer afscheid van elkaar genomen . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2072
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door cooper » 01 jun 2020, 19:00

Yep vandaag gaan leeuwen vangen in Waterloo maar hij was te ver weg, kreeg hem niet gevangen. :D Uit en thuis een 180km bij op de klok.

Afbeelding
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
safety730
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mei 2020, 19:29
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Kwakel

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door safety730 » 01 jun 2020, 22:18

Ja we zijn aardig aan het toeren geweest.
Afbeelding

gouwe
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 nov 2012, 13:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Gouwe (Hoogwoud)

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door gouwe » 03 jun 2020, 20:39

Vandaag een kleine 3000 km gereden, Friesland, NO polder, Flevopolder en Noord-Holland. Geweldig weer en geweldig weer om op een terras te kunnen zitten.
Echte motorrijders gebruiken geen honing, zij kauwen op bijen.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 04 jun 2020, 00:31

Da's wel veel.... en een gemiddelde van 125 km/u. ;-)
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Dacher
Berichten: 214
Lid geworden op: 13 jul 2019, 17:21

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Dacher » 06 jun 2020, 19:10

Vandaag de Wing weer opgehaald uit Leeuwarden bij Motoport .
Hij heeft het nu allemaal keurig opgelost en ipv tweedehands schijven nieuwe gezet en nieuwe blokken.
Ook de uitgebreide beurt is gedaan met distributie, rollen niet die waren volgens de monteur goed.
Verder heeft hij het afgesproken bedrag dat we overeen gekomen waren nog met 160€ verlaagd .
Dus uiteindelijk met een goed gevoel elkaar gegaan.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 16 jun 2020, 17:00

Beste forumlezers , zondag de eerste rit gereden met de zellikse motorvrienden , niet iedereen kon erbij zijn , maar deze rit waren we met 8 motoren en twee duo's Toch al iets meer dan tijdens de vorige ritten waar slechts drie motoren per groepje te samen mochten rijden . Er werd zaterdag een bericht gestuurd met volgende mededeling : Iedereen die meerijd , gelieve uw boterhammekes mee te doen en eventueel wat drank ( geen alcohol ) . De rit werd deze keer voorgereden door opa Willy en ik was samen met Christine de hekkensluiter . Om 8uur 30 vertrokken en weer in Asse rond 17 uur 30 . De rit was ongeveer 300km lang en we bezochten zowel het Waalse gedeelte, als het Vlaamse gedeelte van ons landje . Opa kreeg een pluim en een opgestoken duim voor zijn mooie rit .Slechts een paar schoonheidsfoutjes door vervelende wegwerkzaamheden en daar moest ik even bijspringen om opa weer op de goede weg te zetten .Weer veel gelachen en plezier gemaakt , zowel tijdens de rit , als achteraf . Na de rit nog een terraske gedaan in onze thuisbasis ( Asse ) . :mrgreen: Groten van Bob , Christine , Peter n.d. : :wink:
P.s.foto's vind je op de facebook ( den vieseboek ) pagina van de Zellikse motorvrienden . :!: :!: :!: :!:

peter

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter » 28 jun 2020, 20:11

Na maanden de gl1000 ltd maar eens gestart. Eerst niet echt lekker willen lopen maar aangezien de tank bijna leeg was de oude tante maar eens verwend met een v- powertje. Na zo’n 60 km liep ze weer als vanouds, lekker van onderuit trekken en weer mooi staionair lopen. Rondje gemaakt van zo’n 120km op de oude tante.
Was weer eens lekker om haar uit te laten 😜

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2072
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door cooper » 30 jun 2020, 20:53

Nope vandaag waren we met de Pan op pad maar vanavond alles in gereedheid gebracht voor de grote trip nu vrijdag. :D
Vrijdagnamiddag vertrekken we naar Siebengewald in NL, weekendje met de tent en de Wing op pad.
Zaterdagmorgen voor dag en dauw vertrekt daar immers de Dutch 1000 en Cooperke heeft zich ingeschreven met z'n madam. :wink:
Wat is de Dutch 1000 hoor ik jullie nu vragen? Wel een ritje van 1000km door jullie mooie Nederland en dit moet rond zijn binnen de 24u, helemaal een kolfje naar Cooper z'n hand. Ik heb er nu al zin in. 8)
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

tsmitje1963
Berichten: 199
Lid geworden op: 17 apr 2018, 16:36
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door tsmitje1963 » 01 jul 2020, 18:39

1000km in 24 uur niet enkel waanzin maar ook onverantwoord. vinden we het dan gek dat er ongelukken gebeuren.
oververmoeidheid en concentratie die na zoveel uur snel minder word.
maar als je aan deze idioterie mee wil doen, ga vooral je gang en veel plezier. o nee daar gaat het niet om is meer ik moet veel km maken.
On the highway to hell, are no stairways to heaven.

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2072
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door cooper » 01 jul 2020, 20:09

tsmitje1963 schreef:
01 jul 2020, 18:39
1000km in 24 uur niet enkel waanzin maar ook onverantwoord. vinden we het dan gek dat er ongelukken gebeuren.
oververmoeidheid en concentratie die na zoveel uur snel minder word.
maar als je aan deze idioterie mee wil doen, ga vooral je gang en veel plezier. o nee daar gaat het niet om is meer ik moet veel km maken.
:lol: :lol: :lol: Het is wss. veel verantwoordelijker dat Franske en Marjan van nr. 56 die amper met hun wagen buitenkomen volgende maand vertrekken naar Zuid-Frankrijk met de sleurhut goed volgepropt. Ieder zijn ding en zoals ze in NL nu bezig zijn met hun max van 100km/u op de snelweg dat is idd. slaapverwekkend en levensgevaarlijk. 1000 km in 24u langs secundaire wegen is echter volop concentratie en zo heb je geen tijd om in slaap te vallen. Wij houden nu eenmaal van waar de wing is voor ontworpen en dat is kilometers maken. Dat jij wekelijks je rondje rond de kerktoren wil doen gun ik het je van harte en ben daarom ook zeer tevreden dat je ook mijn initiatief kan smaken. :wink: :P

NB: Ik vond hier trouwens net nog iets dat je in een op dat ogenblik dan mss niet zo helder moment ooit gepost hebt.

"100 mensen, 100 meningen. en iedereen heeft gelijk. maar om iemand met een andere mening nu maar gelijk voor een idioot uit te maken vind ik niet netjes." :shock:

Last van een gespleten persoonlijkheid misschien? :?
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

DonvanVliet
Berichten: 704
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door DonvanVliet » 01 jul 2020, 20:24

1000 valt mee. Ik heb wel eens 1600 km in 1 keer gereden van zuid frankrijk naar huis. De andere dag was ik wel verrot.

tsmitje1963
Berichten: 199
Lid geworden op: 17 apr 2018, 16:36
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door tsmitje1963 » 01 jul 2020, 21:21

nee hoor cooperke ik pas me aan, aan het niveau van degene die iets post.
On the highway to hell, are no stairways to heaven.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten