Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 10 feb 2019, 13:30

Trekker schreef:
10 feb 2019, 12:05

Als zijspantrekker ideaal, maar solo ..... Brrrr
Heel simpel, ik wil gewoon een lekker rijdende motorfiets waarop ik iets mee kan nemen....
Je kunt er van denken wat je wilt, maar het is een simpel te rijden motorfiets die ondanks zijn omvang en gewicht heel goed te manoeuvreren is.
Vakantie? Je stop de drie tassen vol en rijden maar.
Regen? Door de kuip wordt je heel behoorlijk beschermd tegen de meeste druppels.
Trekker schreef:
10 feb 2019, 12:05
Geen idee waarom motorrijders hier op rijden :?
Lees Promotor Februari 2019 er maar op na!
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

tsmitje1963
Berichten: 199
Lid geworden op: 17 apr 2018, 16:36
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door tsmitje1963 » 10 feb 2019, 13:50

ik ben een zogenaamde ervaringsdeskundige, ben van een goldwing 1500 overgestapt naar een vtx 1800. en het rijd heerlijk ontspannen zit lekker, en ik ben van de kleine ritten dus geen vakantie. en ik hoef ook niks mee te nemen, heb er wel een kuipje op de zogenaamde batwing en die houd ook al veel tegen. ik ben er erg blij mee en zou niet terug willen naar de goldwing, maar heb daar ook met veel plezier mee gereden. dus ik zeg niet het ene is alles en het andere niks ik hoop dat je er veel plezie mee hebt arthur.
On the highway to hell, are no stairways to heaven.

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door GL-1800 » 10 feb 2019, 14:18

Ennnnnn.........koppel onderin...da s fijn hoor..

Volgens ikke dwalen we n beetje af..
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door pieter » 10 feb 2019, 14:32

Ook ik heb zo'n "brommerke" gehad toen ik na een dikke 10 jaar weer opgestapt was.

Heerlijke machine waar je geweldig mee kan cruisen, maar toch.....het bloed kroop waar het niet gaan kon :wink: dus na één seizoen maar weer op een Wing gestapt.

Afbeelding

Afbeelding

Veel suc6 met je span.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door GL-1800 » 10 feb 2019, 16:42

Wel karakter zo n motor. Vind t wat dat betreft.....mooier als n ingepakte Wing...Sorry. Maar n absoluut feit dat de Wing duidelijk......meer op comfort gemaakt is. En op langere afstanden ofwel voor echt idioot lange ritten....zouden wij de zithouding veranderen in wat n meer actieve zitplek. Met name voorop. Zo is er altijd wat...
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door pieter » 10 feb 2019, 16:49

Als je rechts van de eerste foto kijkt Rob, zie je waar het originele zadel ligt.
Dat zadel was echt drama, daarom heb ik er na een maand al een zadel van Mustang (type tour) opgezet inclusief een geïntegreerde rugsteun en dat had een perfecte zit.

Maarrrrr een Wing........

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Trekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 aug 2018, 17:06
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oudenbosch
Contacteer:

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Trekker » 10 feb 2019, 17:24

pieter schreef:
10 feb 2019, 14:32
Ook ik heb zo'n "brommerke" gehad toen ik na een dikke 10 jaar weer opgestapt was.

Heerlijke machine waar je geweldig mee kan cruisen, maar toch.....het bloed kroop waar het niet gaan kon :wink: dus na één seizoen maar weer op een Wing gestapt.

Veel suc6 met je span.

Groet Pieter.
Dag Pieter,
Dit is degene die ik heb gekocht.
Kun je iets over jouw ervaring met deze specifieke brommer vertellen?
Vriendelijke groeten,
KoenAfbeelding

ITER.org - "I cannot think of a more meaningful project for the future of mankind"

1978 -- Honda CB125T, BMW R50, Honda CB400T, Norton Commando 750 Fastback, Norton Dominator 650, BMW K75, BMW R1100RS, BMW R100GSPD, BMW R100R+EZS TPSL, BMW R1150R, Honda GL1800, Honda FX650, Honda VTX1800 -- 2019

Gebruikersavatar
Trekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 aug 2018, 17:06
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oudenbosch
Contacteer:

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Trekker » 10 feb 2019, 17:46

GL-1800 schreef:
10 feb 2019, 16:42
...En op langere afstanden ofwel voor echt idioot lange ritten....zouden wij de zithouding veranderen in wat n meer actieve zitplek. Met name voorop. Zo is er altijd wat...
... dan heb ik het ideale zadel voor je. Echt, het zadel dat ik bij RayZ heb laten aanpassen is fantastisch voor langere ritten, het geeft je veel meer bewegingsvrijheid, zit iets hoger en je kunt iets verder naar achteren: een verademing voor je knieën.
Omdat de GW eruit gaat is nu ook het zadel te koop. Je kunt 'm altijd komen proberen.

Afbeelding


En wat betreft solo-rijden op zo'n chopper: in de tijd dat ik Norton reed, was er bij de Norton club het gezegde: "een HD-rijder gaat steppend de bocht door." Toen ik op die VTX stapte begreep ik na 30 jaar eindelijk waarom.
Ook een GW is geen bochtenkoning: de vorige eigenaar van mijn GW beweerde dat ie zijn maten op sportmachines kon bijhouden. Dat zegt meer over de rijkunsten van zijn maten dan over die van een GW. Mijn Norton, R1100RS of R1150R hou je echt niet bij met een GW, ook de nieuwe niet. Gewicht versla je nu eenmaal niet met vermogen als het op bochtenrijden aankomt.

Maar dat geeft helemaal niet, iedereen heeft zijn voorkeur. Gelukkig maar dat er zoveel keus is.
Een solo VTX is niets voor mij. Maar als zijspanmotor lijkt het mij fantastisch.

Eh ja, we dwalen idd wat af.
Vriendelijke groeten,
KoenAfbeelding

ITER.org - "I cannot think of a more meaningful project for the future of mankind"

1978 -- Honda CB125T, BMW R50, Honda CB400T, Norton Commando 750 Fastback, Norton Dominator 650, BMW K75, BMW R1100RS, BMW R100GSPD, BMW R100R+EZS TPSL, BMW R1150R, Honda GL1800, Honda FX650, Honda VTX1800 -- 2019

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 10 feb 2019, 20:13

Nee hoor, afdwalen kan niet in Wingers Cafe. Zie het hier als een kroeg met een aantal tafeltjes waar mensen zitten. Wij zitten te praten over de ritten die wij rijden op onze Wings. Jij ziet solo rijden daarop niet zitten en daarover praten wij dan even. Ondertussen komen Pieter en Arthur langs en die praten ook even mee. O nee, ik zie dat Arthur al weer doorgelopen is, die was onderweg naar de WC.

Zo gaat het in een echte kroeg en hier in deze virtuele kroeg gaat het net zo. Nog iemand pinda's....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

tsmitje1963
Berichten: 199
Lid geworden op: 17 apr 2018, 16:36
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door tsmitje1963 » 10 feb 2019, 21:21

ronalt waarom ben ik nu weer de zeikerd hahahahahahaha
On the highway to hell, are no stairways to heaven.

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door pieter » 11 feb 2019, 10:18

Trekker schreef:
10 feb 2019, 17:24
Dag Pieter,
Dit is degene die ik heb gekocht.
Kun je iets over jouw ervaring met deze specifieke brommer vertellen?
Zoals gezegd, had ik (door omstandigheden) al ruim 10 jaar geen motor meer gereden. Toen het weer wat begon te kriebelen hebben mijn vrouw en ik daar eens een goed gesprek over gehad en uiteindelijk is ze er mee akkoord gegaan, echter onder één voorwaarde....het mocht geen Wing meer worden want die vond ze (op dat moment) te groot en te zwaar voor mij.

Oké, nadat we het daar over eens waren had ik twee motoren gevonden op het internet waarop ik wel proef wilde rijden, de ene was een Kawasaki Vulcan 1600 Touring en de andere de VTX 1800 Retro.

Enfin na dit gebeuren was ik al snel om en ben voor dit "brommerke" gegaan. Mijn ervaring met deze fiets was dat hij een enorm sterk koppel had die je in alle versnellingen kon aanspreken zonder dat hij tegen stribbelde, en buiten dat was deze twee pitter nog eens bloed snel en mooi ook.

Een groot pluspunt was dat hij met zijn lange wielbasis ontzettend fijn cruisede, het was een verademing om op een lang stuk weg hem zijn gang te laten gaan, het bochtenwerk was wel ffe wennen, want door zijn lengte wilde hij het liefst vooruit, maarrrr dat is hetzelfde als bij een Paard natuurlijk, als je laat zien wie de baas is kan je er ontzettend fijn/ruig mee sturen.

Het enigste minpuntje aan de VTX vond ik de "zetel" als je daar een 150 km op gezeten had voelde je achterwerk aan alsof je er een paar uur mee tussen de bankschroef gezeten had :lol: Maar goed, na ffe googelen hebben wij dat euvel op kunnen lossen door er een zadel van het merk Mustang (type Touring) op te zetten dat ik gekocht had bij American Dreams in Zandvliet (België) en ik moet zeggen...deze keuze kende geen grenzen, perfecte zithouding.

Kort samen gevat, deze fiets heeft mij alles gebracht wat ik er van verlangde, en heb er in de ongeveer 15 maanden dat ik hem in mijn bezit gehad heb ontzettend veel mooie en vooral fijne kilometers mee gemaakt.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 12 feb 2019, 19:12

Vandaag voor het eerst sinds lang weer een tochtje gemaakt met de Wing tussen Bergen op Zoom en Breda met een stukje België.
Ik wilde de motor starten in de 1e versnelling met de koppeling in maar hij gaf niet thuis. In de vrijstand en de koppeling los meteen starten. Waarschijnlijk een schakelaartje bij de koppelingshendel.
De veervoorspanning tijdens de rit van 14 teruggezet naar 5, ik vind de Hyperpro veer best wel strak, hij pikt ieder oneffenheidje op. Nog geen idee welke stand de beste is.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door pieter » 12 feb 2019, 19:17

Zo staat hij bij mij ook Cas, is gewoon een goede stand, solo of met passagier.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 12 feb 2019, 20:04

pieter schreef:
12 feb 2019, 19:17
Zo staat hij bij mij ook Cas, is gewoon een goede stand, solo of met passagier.

Groet Pieter.
Ok Pieter, dan laat ik hem zo staan, normaal zet ik hem met passagier iets strakker.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door pieter » 22 feb 2019, 20:37

Eerste rit van het nieuwe seizoen zit erop, via Beers, Willemstad en Goes weer terug naar huis, 382.7 km op de teller erbij, daarvoor heeft de Wing 21.46 liter snaps nodig gehad wat dus neerkomt op een mooi verbruik van ruim 1 op 17.8

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Plaats reactie