Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 16 sep 2018, 19:25

Ik mag niet weg. Mijn rijbewijs bleek verlengd te moeten worden, al enkele maanden geleden verlopen. En de mevrouw van de gemeente waarschuwde dat ik dus onverzekerd zou zijn.

Normaal worden wij volgens mij gewaarschuwd door gemeente of RDW maar deze keer niets gezien
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 23 sep 2018, 18:57

Beste Forumrijders en Rijdsters ,vandaag niet want het regent hier oude wijven .Gisteren wel want Wingske moest op kleine onderhoud ( 360000km) . Gisteren was het s'morgens wel droog en na het onderhoud met een omwegje bij mijn schoonouders gaan helpen .De werkmakkers werden getrakteerd op een barbecue . S"avonds weer met de Wing naar huis in de gietende regen = gevolg een Wingske dat wacht op een stevige wasbeurt . als ik deze week eens op tijd gedaan heb en het is droog , dan word hij weer netjes om volgende week de laatste rit te rijden van dit jaar samen met de werkmakkers .Hoop dat het dan wat beter weer is . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
inside
Berichten: 580
Lid geworden op: 28 mar 2006, 23:24
Type Goldwing: GL1800
Locatie: arnhem

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door inside » 23 sep 2018, 20:09

Peter een nulletje teveel? :mrgreen: :mrgreen:

Groet Hans

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 24 sep 2018, 19:23

Beste Hans , :oops: :roll: :shock: :lol: Het was natuurlijk 36000 km. Bij deze is dit rechtgezet. :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 25 sep 2018, 19:04

Vandaag de Wing met de nieuwe progressieve achterveer eens uitvoerig getest.
Op de autosnelweg op hoge snelheid vrachtverkeer inhalen, met de bijbehorende turbulentie, ging een stuk strakker dan met de oude veer, ook in lange snelle bochten maar er stond maar weinig wind. Nadeel was dan weer die dwarsribbel waarvan de hoogte volledig werd doorgegeven aan mijn ruggengraat, ik ben nu een cm korter. Ook een drempel, verkeersplateau, in een lange snelle bocht gaat prettiger. Wilde de Wing zich met de oude veer een beetje oprichten bij het omhoog en omlaag gaan, nu niet meer en de Wing blijft strak. Een paar hoge drempels genomen met een (veel te) hoge snelheid en toen had ik het idee dat het achterwiel vrijkwam en de middenbok even klapperde. Dat was met de oude veer niet het geval. Over het algemeen stuurt de Wing nog strakker maar je moet wel inboeten op comfort. Echter, ik kom van een Honda Varadero af en die heeft een veerweg van 18 cm dus het blijft een persoonlijke mening. Die Varadero was overigens een dweil op de autosnelweg en de Wing een droom.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 30 sep 2018, 15:28

Ook de nieuwe balhoofdlagers zitten erin dus vanmorgen eens een rit maken totdat ik erachter kwam dat de richtingaanwijzers niet werkten.
De kortste weg terug naar huis en kwam ik nog een aantal Wings tegen waarvan de voorste een lichtsignaal gaf, ik denk dat het Pieter was.
Thuis eerst maar eens het probleem opsporen en dat was snel gevonden. Het vervelende groene stekkertje dat in het balhoofd zit, daarvan was een contact omgebogen. Contactje weer rechtgebogen, stekker erop en het werkte weer.
Vanmiddag weer een flinke rit gemaakt, snelweg, dijkwegen, slechte weggetjes en drempels.
Het schudden van het stuur bij handen los is weg en de Wing stuurt als een tierelier.
Nog even de speling op het balhoofd gecontroleerd en ik ben er weer klaar mee. Niets meer aan doen behalve dan de middenbok, die moet er nog onderuit om te stralen en te spuiten met 2k lak.
Nieuwe motorolie
Nieuwe voorvorkolie
Nieuwe progressieve Hyperpro achterveer
Nieuwe balhoofdlagers.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter » 30 sep 2018, 15:53

Langzaam aan wordt het een geduchte tegenstander in de gp superbikes 😂😂😂
Laatst gewijzigd door peter op 30 sep 2018, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 30 sep 2018, 15:56

peter schreef:
30 sep 2018, 15:53
Langzaam aan wordt het een gedichte tegenstander in de gp superbikes 😂😂😂
Maar dan moet ik er niet op rijden Peter, ik ben bepaald geen bochtenfreak.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door pieter » 30 sep 2018, 16:47

Zonder in herhaling te willen vallen.....wil ik je toch weer een compliment geven Cas, m.a.w helemaal Top!!!!!

En wat het lichtsignaal betreft, jammer maar helaas ben ik het niet geweest.


Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 30 sep 2018, 17:03

pieter schreef:
30 sep 2018, 16:47
En wat het lichtsignaal betreft, jammer maar helaas ben ik het niet geweest.

Groet Pieter.
Ik kan hier maar 1 conclusie uit trekken Pieter.................dan was het iemand anders! :lol:
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door pieter » 30 sep 2018, 17:08

Als je het zo beredeneerd wel ja :lol: :lol: :lol:

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 30 sep 2018, 18:45

Beste Forumrijders / rijdsters , vandaag de laatste rit ( of de voorlaatste ) met de werkmakkers gereden van dit jaar .Ditmaal was het Leuven en omstreken . Deze keer waren we maar met 7 motoren en twee duo's
. Bob stond deze keer zijn plaats af aan zijn mama ( Christine ) .Hij had wat last van een verkoudheid en bleef liever thuis en hij had deze rit al gereden ( hij was duo, als ik deze rit uitgestippeld had) .Hij mocht bij zijn oma gaan eten . Dus Christine weer eens achterop bij mij ( net als in die goeie ouwe tijd voor Bob er was ) .Het was deze morgen wel fris ( ongeveer 4 graden ) en iedereen had wat extra kledij aangetrokken . Later op de dag kwam de zon piepen en liepen de tempraturen op tot een 17 graden . De route bestond voornamelijk uit kleine wegen en meermaals werden de werkmakkers op het verkeerde been gezet . Steden en dorpen , net als grote wegen werden zoveel mogelijk gemeden . De route was goed om weer 230 km op de tellers bij te zetten . Vertrokken om 8uur 30 deze morgen en rond 17 uur bij onze laatste drinkplaats . Ook werden er al plannen gesmeed voor volgend jaar ( een rit op de Ardennen , maar nu dieper , een rit zonder rode lichten , een rit rond Zeeuws Vlaanderen , en ook nog een rit rond Mechelen en omstreken ) .Dus volgend jaar weer heel wat werk om deze ritten perfect uit te stippelen . Normaal rijden we nog de herfstrit op het einde van oktober ( enkel en alleen als het die week niet geregend heeft en als het die dag droog is ) .Deze rit is voor het goede doel . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

peter

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter » 03 okt 2018, 18:28

Ritje naar volkel gemaakt met de gl1000. Na opnieuw afstellen liep ze nog steeds niet lekker. Ik had het vermoeden dat de benzine niet top was. Na tanken liep ze een stuk beter en ben ik meteen maar eens bij de forum director langs gegaan voor een bakkie pleur. Meteen zijn groene stroom bewonderd ( man man man wat stinkt dat!!!)

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door GL-1800 » 07 okt 2018, 12:41

Altijd vliegt men de wereld uit om zg mooie plekken te zien. Vandaag de 1.8 en Jo binnendoor rond de Biesbosch gedirigeerd. Zo vlak bij huis en zo mooi. Topritje dus.....

Volgende keer wat uitgebreider!!!
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door pieter » 07 okt 2018, 13:02

Gisteren ritje rond Lopik en Krimpenewaard gemaakt en heb daar 13 molentjes gescoord, ongeveer 280 km ( soms mooie soms minder mooie ) onderweg geweest.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Plaats reactie