Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2064
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door cooper » 11 jul 2018, 21:05

peter schreef:
11 jul 2018, 17:54
Eindelijk is het gelukt om eens een dagje te rijden met de gl1000 ltd.
Wel wennen aan het zadeltje want na een paar uur begon ik het achterwerk al te voelen🤨
.
Dat is ook hier altijd een pijnpunt tijdens het GL 1000 ritje. Verder steeds wel puur genieten op die ouwe rakkers!
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 17 jul 2018, 20:22

Beste Forumrijders , niet vandaag maar wel de zondag die gepasseerd is .Met de werkmakkers een mooie rit gedaan door de Ardennen .Vertrokken om 8uur30 met 10 motoren en 3 duo's .Ook Christine had achterop plaats genomen op een motor .Bob zat bij mij en wou zijn saloonzetel niet afstaan . We hadden onze eerste stopplaats in Ciney .Aan het station waren alle een paar cafe's open .Het was na een 1uuren 30 min gereden te hebben dat we onze dorst konden lessen .Na de drinkpauze reden we verder richting Ach'ene , Celles , Ciergnon , Rochefort , Daarna zetten we richting Marche voor het middageten .Na de smakelijke maaltijd draaien we de neus van onze motoren richting La Roche, volgende dorpen passeren ook nog de revue : Hotton , Barvaux , Durbuy , Maffe , Havelange .Hier genieten we weer aan een zonovergoten terras van frisse drankjes .Gelukkig had ik de rit zo uitgestippeld dat we regelmatige onder de bomen reden en konden genieten van de schaduw en koelte .Ook had ik er voor gezorgd dat we onze portie bochten hadden .Soms reden we naast het water en onder de bomen was echt genieten .Na Havelange kwamen volgende dorpen tegen : Ohey , Andenne , Forville , Eghezee ', Perwez , even later rijden we richting Gembloux .Hier komt er einde aan de kleine binnenwegen en rijden we weer de 411 op richting Brussel .In onze woonplaats Asse worden we verwacht bij een jarige werkmakker op uitnodiging van zijn dochter ( de sukkelaar verschoot zich een bult als er opeens 10motoren aan de deur stonden ) .Hier nog genoten van een frisse versnapering en daarna weer naar huis want de werkweek staat reeds klaar om het weekend te verdringen .380 km op de tellers bijgezet op deze zonovergoten dag .Goed gelachen en weer was iedereen het eens dat de kopman ( ikke) weer zijn best had gedaan om hun een rit voor te schotelen waar ze hun duimen en vingers voor aflikten .Volgende rit is gepland in september . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink: P.S. zij die graag foto's zien van de werkmakkers moeten even gaan piepen op de facebookpagina van Christine .

Gebruikersavatar
beinhart
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 649
Lid geworden op: 01 sep 2010, 13:17
Type Goldwing: overig
Locatie: hoogerheide-city
Contacteer:

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door beinhart » 19 jul 2018, 01:16

heb van de week op mijn wing gereden, omdat ik niet met t zijspan weg kon om boodschappen te doen ;)
PRETTIG GESTOORD (ik ben niet gek, dat is een andere afdeling)

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 30 jul 2018, 20:32

Beste forumrijders , gisteren met Bob en wingske een rit gaan uitstippelen voor volgend jaar te rijden met de werkmakkers .Goed om weer 180km op de tellers bij te zetten .De rit zal volgend jaar in het voorjaar of najaar gereden worden ( ben er nog niet helemaal uit wat het beste moment is ) .Misschien komen er nog wat kilometers bij en word de rit nog eens verkent , want gisteren waren op onze route een paar wegen afgesloten wegens Tommorwland en een loopwedstrijd . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 14 aug 2018, 20:15

Beste Forumrijders , Zondag weer een rit gaan uitstippelen met duo Bob . De rit word in september gereden met de werkmakkers .De rit is goed om weer 250km op de tellers bij te zetten .Het weer was warm en Bob en ik hebben een paar keer een drinkpauze ingelast .Grote wegen werden zoveel mogelijk vermeden , het was niet altijd gemakkelijke .Soms moesten we ons weer draaien omdat de wegen plots overgingen in een onverharde weg , ook een paar wegenwerken zorgden voor een paar onverwachte verrassingen ( een bordje plaatsen met de mededeling dat de weg onderbroken is door wegenwerken is hier in Belgenland teveel gevraagd , ze zien liever dat mensen weer moeten draaien en dan weer een andere wegje zoeken om toch maar op hun bestemming te geraken .).Maar het was weer een dagje waar Bob en ik met volle teugen hebben van genoten van elkaars gezelschap en van het motorrijden . Vertrokken om 8uur30 en weer thuis om 17 uur .Hoop dat we in september even goed weer krijgen zoals wij afgelopen zondag .Het was een rit rond Leuven en omstreken . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 09 sep 2018, 20:28

Vandaag niet in de Eifel geweest, wel in Zuid Limburg.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 09 sep 2018, 22:19

Ook mooi, wij hebben er wat weken geleden een paar dagen rond getoerd....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Blacky
Berichten: 370
Lid geworden op: 27 sep 2008, 23:28
Locatie: Woensdrecht

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Blacky » 13 sep 2018, 09:51

Vorige week een weekje in Normandie vertoefd. zegge en schrijve 2 goldwings tegen gekomen. Verder wat D-day musea bezocht en de omgeving uitgekamd.
Lekker weer geweest en flink wat km's op de teller gezet.
Wat niet rijdt staat stil..

Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...

peter

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter » 13 sep 2018, 21:35

Van Velden naar Barendrecht geweest met de gl1000ltd, uit en thuis 390 km gereden.

peter

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter » 14 sep 2018, 15:34

Ik wilde vandaag mijn bestelde spulletjes ophalen in Oss, helaas nog gesloten tot dinsdag. Wel een mooi ritje van gemaakt, eigenlijk is het heen en weer iets van 140km maar ik wist het uit te bereiden tot een goede 250km. Dit keer met de 1800.

Gebruikersavatar
Marco66
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 jul 2018, 16:12
Type Goldwing: GL1500

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Marco66 » 14 sep 2018, 15:44

Koffertassen voor m'n 1500 opgehaald in Arkel, daar overgenomen. Bij elkaar net 100 km. Precies goed zo, moest daarna weer aan het werk. wel jammer, het was zulk lekker weer !
Regelmatig sla ik mijn vleugels uit....
Goldwing 1500 1988.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 14 sep 2018, 15:55

Maar, het was wel 100 km genieten, Marco?
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2642
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door pieter » 16 sep 2018, 17:07

Yep, de West-Brabant Zeeland route (Klap van de Molenrit) met wat omwegen 240 km.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door wingryder » 16 sep 2018, 17:42

Ja, via "snelwegen vermijden" naar de Posbank gereden en daar ff gezeten, toen via de "groeneroutekaart" terug naar huis bij Vianen de snelweg gepakt voor het laatste stukje.
Al met al heerlijk getoerd met Els en weer 300 km erbij gereden.

Groet,

Jan
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

peter

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter » 16 sep 2018, 18:38

Nog maar eens een rondje op de gl1000 gemaakt. Klein rondje maar van pak em beet 75km. Na de laatste tankbeirt loopt de tante niet echt lekker meer stationair en reageren op het gas laat te wensen over. Nadat ik er super + ingegooid had werd het beter. Thuis nog maar eens alles nagelopen en niks kunnen vinden. Klepspeling oke, carburateurs schoon en stationair sproeiers gewoon open, onteseking ook prima op tijd en compressie goed.
Wel een klein gaatje in de uitlaatbochten dichtgelast maar dat kan niet het slecht lopen hebben veroorzaakt.
Morgen nog maar eens de tank leegrijden en goede benzine er in kiepen. Kijken of het dan allemaal in orde is.

Plaats reactie