Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
peter

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter » 25 mar 2018, 17:01

Om een uur of 11 vertrokken het zuiden en daar de bekende Mergelland route gereden. Veel wielrenners en langzame auto's onderweg dus regelmatig een strakke inhaalaktie moeten maken. Wel lekker weer gehad en in Mheer op het terras van een bakkie koffie, gebakje en het zonnetje genoten. Uit en thuis 350km getourd.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 25 mar 2018, 19:40

Beste forumrijders , vandaag mijn eerste rit gereden van 2018 .Vrijdag thuisgekomen van het werk en Wingske klaargezet om hem de volgende dag van zijn bescherminglaag (vet )te ontdoen . Zaterdag eerst het vet verwijdert , eerst met white -spirit , daarna buiten zetten en afspuiten met tuinslang .Daarna de eerste keer afwassen met veel zeep en niet teveel water , daarna weer afspuiten en weer wassen maar nu wat minder zeep en meer water .Weer afspuiten en weer afwassen met turtele wax . Weer afspuiten en daarna afdrogen .Spijtig dat ik gisteren namiddag weg moest , anders had ik gisteren reeds een ritje gaan rijden .Maar deze morgen was het dan toch zover , samen met een aantal werkmakkers eerst naar de Dag van de motorijder rijden ( in de Pivo ) waar je les krijgt van de zwaantjes .We mochten bij aankomst al direct eens blazen ( gelukkig voor mij geen probleem ) , daarna werd even de motor gekeurd ( banden , lichten , en de uiterlijke staat van de motor ), ook het papierwerk (verzekering , inschrijvingsbewijs ) werd even doorgenomen .Wij hadden ons niet op voorhand ingeschreven , daarom mochten we even apart parkeren en werd ons meegedeeld dat indien er nog plaats was in de 2 groep ( om 10uur )we het parcour konden betreden .We kregen een telefoontje van een werkmakker , hij had zijn contact laten opstaan en nu was zijn batterij plat .Hij ging zo vlug mogelijk aansluiten nadat hij zijn motor weer wou starten .We besloten om onze werkmakker te gaan helpen , eerst nog een praatje gemaakt met de motoragent die ons vorig jaar les gaf .Na afscheid genomen te hebben vlug naar onze collega gereden .Zelfs met startkabels kregen we zijn motor niet aan de praat .De motor werd weer in de stalling geplaats en de collega reed mee als mijn duo ( Bob reed niet mee daar hij nog moest studeren voor zijn examen . We gingen een ommetje maken rond de stad Gent ( was een rit van vorig jaar en er waren doen helaas een aantal werkmakkers die niet meekonden ) .De E-40 op richting Gent .Afrit Merelbeke eraf en daarna richting Eeklo , het water lag links van ons . Nu volgen we even later richting Evergem langs het water en de kaaien .In Evergem namen we richting Oostakker . In Oostakker gaan eten .Rustig de tijd genomen om te eten en te lachen met de grappen en grollen van werkmakker Gust .Daarna even richting lokeren genomen , afdraaien links naar de vrachtwagenfabriek van Volvo , en zo bereikten we het centrum van Oostakker en reden we weer de haven in waar nieuwe auto's klaar staan om verscheept te worden ( Honda , Volvo en nog een paarmerken ) .Ons laten overzetten met het veer en na het overzetten weer Richting Evergem maar deze keer het dorp binnenrijden via een andere weg .Evergem werd achter ons gelaten en we nemen richting Waarschoot , daarna richting Zomergem , Lovendegem , en weer langs de R-4 richting Gent , maar nu de andere kant van het water .In St -Denijs Westrem er weer af , daarna richting De Pinte , Zwijnaarde Merelbeke .Hier een terrasje gedaan , het was tenslotte goed weer om buiten te zitten . Na 2xmaal gedronken te hebben weer de motoren gestart en richting Gavere . Lang bleven we deze richting niet volgen en we draaiden weer richting Gent , Wondelgem door gereden en even later een paar mooie kleine wegen gevolgd en zo kwamen we op Oosterzele uit , daarna even de grote baan volgen en weer de kleine baantjes volgen , zo kwamen we tenslotte in Wetteren terecht en hier namen we de E-40 richting Brussel .Het thuisfront verwittigd dat we omstreeks 16uur 30 op de markt van Asse (thuisbasis )gingen aankomen .Stipt op tijd aangekomen en even later vervoegden Bob en Christine ons gezelschap .Na een paar drankjes nog even mijn duo thuis gaan afzetten .Nog even gaan kijken naar zijn motor gekeken en deze bleek nu weer te starten na een hele dag aan de druppellader .Mooie rit en weer een nieuwe werkmakker bij ( reed vroeger vaak alleen of met een motorclub die meer ging drinken dan rijden , en als ze reden , rijden gelijk zotten .) .Dus was hij nu blij dat hier wel werd gereden en aan een aangename tempo .de rit was een 200km lang en grote wegen werden afgewisseld met kleinere wegen .Om 18uur weer thuis en echt genoten van mijn eerste rit van 2018. :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 25 mar 2018, 20:35

Gisteren een rit via Moordrecht, Alphen ad Rijn, Uithoorn, Hilversum, Zeist, Amersfoort naar Renswoude gereden. Inderdaad de route die ik met forumleden op tweede paasdag wil gaan rijden. Da's een mooi excuus om niet naar een meubel-boulevard te hoeven gaan. Totaal, met allerlei omwegen, 370 km gereden.

Vandaag naar Rucphen en terug, 42 km. Maar dat was omdat het vandaag de West Brabantse Molendag was en wij daar natuurlijk aan mee wilde doen. De molen mag gezien worden en dat is ook gelukt. We hebben 50 bezoekers mogen verwelkomen. Sommige uit de buurt, Rucphen en Roosendaal. Maar ook collega's die verder weg zitten. Een molenaar van de Zweilandermolen bij Leiden, molenaars uit de Achterhoek, van de Veluwe, Friesland of Eindhoven. Bekende en minder bekende namen, voor mij. Want ik ken nog niet zo veel van die mannen.


Afbeelding

Afbeelding
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

gouwe
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 nov 2012, 13:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Gouwe (Hoogwoud)

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door gouwe » 25 mar 2018, 20:43

Vandaag samen gereden. Annelies voor het eerst sinds oktober.
Prachtig weer nauwelijks andere rijders gezien, heerlijke 150 km

Gr
Hans
Echte motorrijders gebruiken geen honing, zij kauwen op bijen.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 25 mar 2018, 22:38

Ik was van plan om vandaag heen en weer te rijden naar Hilversum maar daar had ik geen zin meer in.
Ik plaats daarvan heb ik de Tomtom 400 een spannende route laten berekenen naar het watersnoodmuseum in Ouwerkerk. En een mooie route was het zeer zeker.
De veervoorspanning van de achterdemper van standje 10 verlaagd naar standje 5 en de Wing stuurt nog scherper.


youtu.be/QbZJpAh7n_s
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter » 26 mar 2018, 17:57

Nadat ik de houder van de Zumo had gewisseld voor de houder van de Zumo 595 ( Nu kan 1 navi voor alle drie de motoren gebruiken) maar weer een rondje gereden. Niet met de 1800 maar met de gl1000ltd. Het ding liep weer eens geweldig en hij rijdt steeds lekerder naarmate de kilometers meer worden. Geen olie verbruik, rookwolken of andere gekke dingen. Wel moet ik nog eens de startmotor nakijken en nieuwe voorvork keerringen plaatsen maar voor de rest loopt het ding prima en ik kan niet wachten tot het weer beter is en er vele zinloze ritjes gemaakt kunnen worden :lol:

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 26 mar 2018, 18:07

peter schreef:zinloze ritjes
Hahahaha, maar wel leuk!
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6766
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door De Motormuis » 27 mar 2018, 14:41

Vandaag de motor even gecontroleerd, staat elders te lezen,
en toen dat allemaal gebeurt was maar weer eens voor de
eerste keer wat gaan rijden.
Gewoon even wat op mijn gemak aan het rijden geweest om alles
even te controleren na de winterstop. Hij mocht vandaag dus weer
voor het eerst naar buiten. Alles in orde en hij rijdt nog steeds
heel fijn. Heb even zo'n 125 kilometertjes binnendoor getoerd.
Daarna weer afgetankt en netjes binnen in de garage gezet.
Komende donderdag waarschijnlijk even netjes poetsen zodat
hij weer netjes is voor de Goededoelrit. Of misschien nog wel
een rit daarvoor.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 06 apr 2018, 18:10

Een klein rondje door het Brabantse landschap, dicht bij huis maar altijd leuk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 06 apr 2018, 18:27

volgens mij zat je behoorlijk in de buurt van Dinteloord.
  1. weet ik niet, Wel mooi....
  2. kleine dijk, op het bankje gezeten bij het wiel? (Kolk ontstaan door dijkdoorbraken),
  3. kleine dijk, maar dan een stukje verder. Jekijk in de richting van Goeree Overflakee,
  4. daar ben je richting het Boven Sas, een sluis in de Steenbergse en Roosendaalse Vliet, gereden. Een doodlopende weg,
  5. die boerderij staat aan de overkant van de S&R Vliet.
Ik ben benieuwd
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 06 apr 2018, 18:39

Klopt RonalT, Mariadijk tussen Steenbergen en Dinteloord en omgeving.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door pieter » 07 apr 2018, 17:09

Vandaag heb ik hem van stal gehaald, flesje Forte1 erin en daarna een rondje Zeeland gedaan.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 07 apr 2018, 17:56

Dat zou morgen pas zijn, toch?
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door pieter » 07 apr 2018, 18:00

Yep, maar t'was een ander rondje Zeeland :D

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

peter

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter » 07 apr 2018, 20:46

Vandaag voor het eerst dit jaar een rondje Eifel gedaan. Om 10 uur afgesproken bij parkeerplaats Het Anker alwaar Erik met vrouw kids en aanhang al snel aan kwamen rijden. Het was behoorlijk druk dus schijnbaar hadden meer mensen hetzelfde idee.
Blijft leuk rijden daar :-)


Afbeelding

Plaats reactie