Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Swadde
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 jul 2006, 19:44
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Fryslân

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Swadde » 15 sep 2014, 16:32

Hallo Rob,

Het is zoals Antoon zegt , zoek maar eens onder ''Deer Whistle" .

Groeten Wiebe.

Rob Pt

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Rob Pt » 15 sep 2014, 21:44

Gezocht en gevonden en ............ Do Deer Whistles Work?
Maar goed, genoeg over deze dingen. Ik geloof het verder wel.

Rob

Rob Pt

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Rob Pt » 19 sep 2014, 00:06

Vandaag het nieuwe windscherm gemonteerd (fluitje van een cent!) en een nieuw onderstuk van de antenne. Ik had al aangegeven dat de vorige eigenaar beslist geen elektricien was en dat bleek dus ook o.a. uit het feit dat hij de originele antennekabel had verziekt. Dat was ook de reden dat er dat kleine zwarte antennetje op de klep van de top koffer was gemonteerd.
Het onderste antennedeel (onderdeelnr.: 39152-MCA-000) kostte overigens hier € 53.31 ex BTW.

Wat ik intussen wel heb geleerd is dat dealeronderhouden nog niet per definitie wil zeggen dat alles ok is. Tjonge jonge wat een prutser zeg die vorige eigenaar. Tijdens het plaatsen van het nieuwe scherm kwam ik ook weer allerlei verassingen tegen die ik gelukkig zelf kon herstellen.

O ja, ook vandaag mijn nieuwe werkplaatshandboek (Clymer) voor de GL1800 2001 - 2010 ontvangen. (zo te zien had ik kennelijk het laatste voorradige exemplaar te pakken) Er zit ook een CD bij met alle elektrische schema's in kleur. Het bestand is in pdf-format en ik wilde het op het forum plaatsen maar pdf-format is niet toegestaan als bijlage. Jammer en eigenlijk ook wel een misser dus (zal wel weer een reden voor zijn)!

Rob
Laatst gewijzigd door Rob Pt op 20 sep 2014, 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door RonalT » 19 sep 2014, 17:28

Het is door de beperkte ruimte bijna niet mogelijk om afbeeldingen direct te plaatsen.
De beste oplossing is om afbeeldingen te uploaden naar Tinypic.com en dan de link te plaatsen tussen de IMG-tags.
Dus zo

Code: Selecteer alles

[img]dit is een afbeelding.jpg[/img]
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Rob Pt

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Rob Pt » 20 sep 2014, 00:06

Ja, RonalT dat de ruimte op de server er iets mee te maken heeft dat begrijp ik maar ik wil geen plaatjes/foto's plaatsen (hetgeen ik overigens altijd al via tinypic doe) maar een pdf-bestand als bijlage toevoegen zodat de andere leden dat kunnen downloaden maar dat kan dus niet omdat .pdf niet is toegestaan.

Rob

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door RonalT » 20 sep 2014, 07:43

Zo'n PDF zet ik ergens weg en maak een bericht plak de link er in....
Je kan e link ook nar mij turen, dan zorg ik er wel voor dat hij ter download beschikbaar komt.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

KvH
Berichten: 343
Lid geworden op: 21 mei 2014, 20:04
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door KvH » 20 sep 2014, 09:39

De manuals e.d. die ik heb, stuur ik op verzoek per WeTransfer toe.
Zo voorkom je evt. discussies over copyrights e.d., omdat het niet "openbaar gemaakt" wordt.

Rob Pt

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Rob Pt » 20 sep 2014, 12:43

RonalT schreef:Zo'n PDF zet ik ergens weg en maak een bericht plak de link er in....
Ik heb geen plek waar ik het 'even weg kan zetten'. Ja, op mijn eigen computer natuurlijk maar die is en blijft volledig ontoegankelijk voor iedereen die niet hier in mijn pandje woont.
Maar ik zal het bestand naar je mailen zodat jij het beschikbaar kunt maken voor iedereen die er belang bij heeft.
KvH schreef:De manuals e.d. die ik heb, stuur ik op verzoek per WeTransfer toe.
Ik ben liever lui dan moe .............
Maar zonder gekheid, ik begrijp wat je bedoelt (ik gebruik WeTransfer o.a. voor filmpjes/foto's) maar ik dacht dat het gewoon handiger zou zijn als het ergens op het forum te vinden zou zijn zonder eerst allerlei gedoe met mailtjes of PB'tjes. Om dit soort overbodige berichten op het forum te voorkomen: "Ik heb je een PB gestuurd" ; "Je hebt een PB" ; "Je hebt mail" enz. :wink:

Maar ......... als iemand er nu al dringend behoefte aan heeft dan wil ik het best per WeTransfer of gewoon per mail versturen. In beide gevallen moet ik wel je mailadres hebben natuurlijk!

Rob

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door RonalT » 21 sep 2014, 16:18

Rob Pt schreef:Ik heb geen plek waar ik het 'even weg kan zetten'.
Het bestand is te vinden via http://members.home.nl/r.troost/GoldWin ... G_1800.pdf
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Rob Pt

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Rob Pt » 21 sep 2014, 16:21

Geweldig Ronald, mijn dank is niet om uit te schreeuwen en zal het daarom ook maar niet proberen :lol: :lol:

Rob

Gebruikersavatar
glguusie
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 aug 2014, 20:41
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Nieuwlande
Contacteer:

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door glguusie » 24 sep 2014, 20:44

vanavond er maar is ingedoken waarom onze 1200 sputtert tussen de 2000 en 3000 toeren,
ik had al het eea gekontroleerd zoals bobines/compressie enz,dus de benzine pomp maar is
nagekeken en wat blijkt bijna geen brandstof opbrengst( hoe is het mogelijk dat ik 120 kan rijden zonder pomp :o )
bij nader onderzoek geen spanning op de pomp,het relai zit bij de bobines dus ff graven voor we er bij zijn...........
bij net nog verder testen wel spanning maar geen opbrengst van de pomp.....dus ff nieuw pompje scooren :D
Laatst gewijzigd door glguusie op 24 sep 2014, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Yamaha FJ 1200 1990
Honda GL 1000 1979
Honda GL 1500 SE

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door peter n.d. » 24 sep 2014, 20:58

Beste gLguusie , veel plezier en hopen dat het dat is en niets anders . :!: Anders kan je nog lang graven. :lol: :lol: :lol: :lol: Groeten Peter n.d. :wink:

Rob Pt

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Rob Pt » 25 sep 2014, 21:09

Zeker weten dat ik vandaag heb gesleuteld. En hoe ! Na mijn monsterrit van 305 km, die ook langs de dealer ging, bij thuiskomst het zinloze achteruitrijlicht (was niet eens aangesloten en er zat ook geen lampje in) vervangen door een originele reflector. Met enige trots vermeld ik dat ik deze klus heb geklaard zonder mezelf noemenswaardig te verwonden :lol:

Afbeelding
Afbeelding

Binnenkort nog meer spectaculair sleutelwerk, uiteraard gedocumenteerd met al even spectaculaire foto's. Mijn bewondering voor de vorige eigenaar, vooral op het gebied van het aanleggen van bedrading en alles dat daar bij komt kijken, stijgt met de dag. :twisted:

Rob

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door RonalT » 25 sep 2014, 21:49

Rob Pt schreef:Met enige trots vermeld ik dat ik deze klus heb geklaard zonder mezelf noemenswaardig te verwonden :lol:
Applaus, Rob. Binnenkort kunnen we je tot Meester Sleutelaar benoemen :wink:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

nico72
Berichten: 964
Lid geworden op: 01 apr 2011, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Winssen

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door nico72 » 28 sep 2014, 20:53

Ikzelf niet echt maar ene Harry heeft mij een dag vermaakt en mijn wing verwent met nieuwe distributieriemen,nieuwe achterremschijf en brembo blokken,mijn gerepareerde dynamo terug geplaatst en als klap op de vuurpijl nieuwe achterwiellagers de oude waren totaal verrot

Harry bedankt!

Gr.Nico
Groetjes Nico

Yamaha FZS Fazer bj 2006 2009 tot 2011
GL1500 ratjetoe bj 1988 2011 tot 2014
GL1500 se bj 1992 2014 tot 2021
GL1800 C-ABS bj 2008 2021 tot 2023
GL1000 LTD bj 1976
Gl 1800 bj 2018 2023 tot...

Plaats reactie