Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
- ijsbeer
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:05
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Vidreres Espanja
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Oke dat onderwerp had ik gelezen.
Maar, hoe doe je het dat je de LEDs door 't glas kann zien ???
Maar, hoe doe je het dat je de LEDs door 't glas kann zien ???
groet Dirk (IJsbeer)
GL 1500 SE met EML zijspan sinds 2/2018
Honda 500TWIN 1989-1990,
Kawasaki 600 GPX 2003-2005,
BMW K75RT 2005-2010,
BMW R1100RT 2010-2014 en Yamaha FJR 1300 2010-2014,
Goldwing 1500 Aspencade
Goldwing 1500 SE zijspan
sinds 21-06-2021 niks behalve blik
Je heb maar een leven dus maak er iets leuks van!
GL 1500 SE met EML zijspan sinds 2/2018
Honda 500TWIN 1989-1990,
Kawasaki 600 GPX 2003-2005,
BMW K75RT 2005-2010,
BMW R1100RT 2010-2014 en Yamaha FJR 1300 2010-2014,
Goldwing 1500 Aspencade
Goldwing 1500 SE zijspan
sinds 21-06-2021 niks behalve blik
Je heb maar een leven dus maak er iets leuks van!
- orie
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 23:56
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Herveld
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Nou het glas in de rechterspiegel was lichtdoorlatend. Dus dat was makkelijk. Het linker glas zat een dikke laag coating op, dat heb ik licht opgeschuurd en daarna zilvergespoten. Maar dat vind ik niet zo mooi geworden. Dus ga ik nu op zoek naar een normale spiegel. (de linker spiegel was zo'n spiegel met aan 1 kant een brede zwarte plastiek rand. De rechterspiegel is een spiegel met alleenmaar dun zwart plastiek rand eromheen)
GL1800 2003
GL 1500 SE 1996
CB650 1981
GL1200 Aspencade 1987
CB650 1983
GL 1500 SE 1996
CB650 1981
GL1200 Aspencade 1987
CB650 1983
- alexmimi
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 22 mei 2014, 13:16
- Type Goldwing: GL1500
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Gisteren, vandaag en morgen.
Bougiekes vervangen en als ik dan toch bezig ben, de carburator afgesteld, voor zover dat nodig was. Filters zagen er nog uit alsof ze er gisteren zijn vervangen.
Ook de gps- en telefoon-mount vervplaatst van op het stuur naar een nieuwe inox steun boven het dashboard.
Morgen een nieuw zijpaneeltje er in dat ik vandaag heb gespoten. Het is rood maar niet helemaal hetzelfde rood als mijne Wing, maar het is in ieder geval beter dan het blauw zoals ik hem heb toegestuurd gekregen. Het is sowieso maar tot de winter, want dan gebeurd DE make-over..
Everyone who visits our home, brings hapiness.
Some by coming.
Some by going.
Some by coming.
Some by going.
- RvW
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 22 mar 2014, 16:30
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Den Haag
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Vandaag maar eens de rechter corneringlamp aangesloten met dank aan Black Wing. Was niet helemaal de juiste (mijn schuld)maar met een beetje creativiteit toch gemonteerd en het werkt.
Voordeel is wel dat hier een normale 12V/21W lamp in kan. De losse corneringlampen die ik heb liggen zijn duplo dus als iemand deze nog nodig heeft heb ik ze over.
Voordeel is wel dat hier een normale 12V/21W lamp in kan. De losse corneringlampen die ik heb liggen zijn duplo dus als iemand deze nog nodig heeft heb ik ze over.
Mvg Ruud
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 21 mei 2014, 20:04
- Type Goldwing: GL1800
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Vandaag m'n oude kuipruit op de lage ruit gemonteerd, in een poging om een verhoogde ruit te krijgen die me wél uit de turbulentie zet.
OK, het ziet er niet uit, maar rijcomfort gaat even voor schoonheid in dit geval. Ik kan altijd nog kijken, als het goed bevalt, of ik het esthetisch wat kan aanpassen.
Het eerste resultaat van een korte proefrit is bemoedigend. Tot 100 km/u prima, tussen 100 en 120 km/u ontstaat wat turbulentie maar is de radio op standje 14 nog goed verstaanbaar (die stond voorheen op 20 of 22), bij 130 km/u en daarboven is er toch wel turbulentie wat niet erg prettig is. Nu zijn dat snelheden die ik zelden of nooit rij, dus voor mij is het gedrag tot 110 km/u bepalend.
OK, het ziet er niet uit, maar rijcomfort gaat even voor schoonheid in dit geval. Ik kan altijd nog kijken, als het goed bevalt, of ik het esthetisch wat kan aanpassen.
Het eerste resultaat van een korte proefrit is bemoedigend. Tot 100 km/u prima, tussen 100 en 120 km/u ontstaat wat turbulentie maar is de radio op standje 14 nog goed verstaanbaar (die stond voorheen op 20 of 22), bij 130 km/u en daarboven is er toch wel turbulentie wat niet erg prettig is. Nu zijn dat snelheden die ik zelden of nooit rij, dus voor mij is het gedrag tot 110 km/u bepalend.
- tumtrans
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 17 mar 2012, 09:38
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Ingen
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Goedemorgen,
Het ziet er iid ècht niet uit!
Ik ga er vanuit dat je wel hebt overwogen om eventueel een extra stukje bovenop de gewone (hogere) kuipruit te zetten? Voorbeelden zijn er te over op google te vinden.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je >2 meter bent dus ik kan het me wel voorstellen.
Mvg, Michel
Het ziet er iid ècht niet uit!
Ik ga er vanuit dat je wel hebt overwogen om eventueel een extra stukje bovenop de gewone (hogere) kuipruit te zetten? Voorbeelden zijn er te over op google te vinden.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je >2 meter bent dus ik kan het me wel voorstellen.
Mvg, Michel
If you live by the sword, you will die by the sword.
-------------------------------------------------------
Kawasaki XII voyager bj1988 (2011-2014)
Goldwing 1500 se bj 1995 (2014-2019)
Goldwing 1800 bj 2007 (2019-heden)
-------------------------------------------------------
Kawasaki XII voyager bj1988 (2011-2014)
Goldwing 1500 se bj 1995 (2014-2019)
Goldwing 1800 bj 2007 (2019-heden)
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 21 mei 2014, 20:04
- Type Goldwing: GL1800
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Dat heb ik inderdaad ook overwogen, maar wat er beschikbaar is, is óf schreeuwend duur, óf erg klein (en dan twijfel ik of het werkt). In de meeste gevallen is het zelfs beiden (te duur en te klein).
Nu heb ik eigenlijk gewoon de standaard-ruit hoger gemonteerd.
Bijkomend voordeel van deze constructie is dat ik alleen de (tweedehands gekochte) "bagger-style"-ruit heb hoeven doorboren, de originele ruit is nog in tact en kan altijd weer worden teruggezet.
Maar het oog wil ook wat, dus ik ga me er toch eens over buigen hoe ik dit gedrocht enigszins "gèf" kan laten ogen
EDIT: gisteren een kleine 400 km. kunnen uitproberen, o.a. met een flinke regenbui. Goeie test, resultaat is dat de ruit eigenlijk nog nét een paar cm. te laag is om echt uit de wind te zitten. Ik ga dus waarschijnlijk nog wat aanpassen en mogelijk daarna de RVS-delen zwart lakken. Dan valt het al een stuk minder op.
Het viel me wel op dat het veel effect heeft op de turbulentie, 't vlaggetje bij de antenne draait nu regelmatig om de antenne heen ipv mooi naar achteren te wapperen Nog geen idee hoe dit voor een eventuele passagier is, moet ik ook nog maar 's gaan testen denk ik.
Nu heb ik eigenlijk gewoon de standaard-ruit hoger gemonteerd.
Bijkomend voordeel van deze constructie is dat ik alleen de (tweedehands gekochte) "bagger-style"-ruit heb hoeven doorboren, de originele ruit is nog in tact en kan altijd weer worden teruggezet.
Maar het oog wil ook wat, dus ik ga me er toch eens over buigen hoe ik dit gedrocht enigszins "gèf" kan laten ogen
EDIT: gisteren een kleine 400 km. kunnen uitproberen, o.a. met een flinke regenbui. Goeie test, resultaat is dat de ruit eigenlijk nog nét een paar cm. te laag is om echt uit de wind te zitten. Ik ga dus waarschijnlijk nog wat aanpassen en mogelijk daarna de RVS-delen zwart lakken. Dan valt het al een stuk minder op.
Het viel me wel op dat het veel effect heeft op de turbulentie, 't vlaggetje bij de antenne draait nu regelmatig om de antenne heen ipv mooi naar achteren te wapperen Nog geen idee hoe dit voor een eventuele passagier is, moet ik ook nog maar 's gaan testen denk ik.
- cooper
- Berichten: 2057
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Stabroek (Belgie)
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Heb vandaag idd. weer aan de Wing gesleuteld.
Na 5 maanden bij de spuiter te hebben gelegen zijn de carrosseriedelen van Starrider eindelijk klaar geraakt.
Zo stond hij er bij.
En momenteel zitten we in dit stadium.
Na 5 maanden bij de spuiter te hebben gelegen zijn de carrosseriedelen van Starrider eindelijk klaar geraakt.
Zo stond hij er bij.
En momenteel zitten we in dit stadium.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
- glguusie
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 17 aug 2014, 20:41
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Nieuwlande
- Contacteer:
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Gister: carburateurs gesynchroniseerd,
olie ververst + filter en luchtfilter en de bougietje's vervangen
olie ververst + filter en luchtfilter en de bougietje's vervangen
Yamaha FJ 1200 1990
Honda GL 1000 1979
Honda GL 1500 SE
Honda GL 1000 1979
Honda GL 1500 SE
- RvW
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 22 mar 2014, 16:30
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Den Haag
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Paar dagen geleden de extra verlichting aangesloten. Zat 2x 55 Watt halogeen in en zelfs een 20 A zekering sloeg door, 30 A bleef heel maar toch maar vervangen door LED.
Met als resultaat
Eerst de motor maar gepoetst voor de foto.
Met als resultaat
Eerst de motor maar gepoetst voor de foto.
Mvg Ruud
- glguusie
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 17 aug 2014, 20:41
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Nieuwlande
- Contacteer:
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
dit weekend, tellerkabel vervangen en de distributie riemen.....
Yamaha FJ 1200 1990
Honda GL 1000 1979
Honda GL 1500 SE
Honda GL 1000 1979
Honda GL 1500 SE
- tumtrans
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 17 mar 2012, 09:38
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Ingen
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Lekker gewerkt dan!!glguusie schreef:dit weekend, tellerkabel vervangen en de distributie riemen.....
If you live by the sword, you will die by the sword.
-------------------------------------------------------
Kawasaki XII voyager bj1988 (2011-2014)
Goldwing 1500 se bj 1995 (2014-2019)
Goldwing 1800 bj 2007 (2019-heden)
-------------------------------------------------------
Kawasaki XII voyager bj1988 (2011-2014)
Goldwing 1500 se bj 1995 (2014-2019)
Goldwing 1800 bj 2007 (2019-heden)
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Bij deze dus.Rob Pt schreef:Ik heb er intussen al wel veel aan gesleuteld (de vorige eigenaar was wel een hobbyist maar dan een met twee enorme linker handen en van elektra had hij helemaal geen kaas gegeten) maar dat komt nog wel in de daarvoor bestemde topic.
Voordat ik verder ga eerst even nog enige relevante feiten:
- de motor is van 2001,
- 43.000 km gelopen,
- dealer onderhouden (onderhoudsboekje is volledig ingevuld/afgestempeld).
Sleutelen is eigenlijk niet het juiste woord want het was meer 'slopen'.... Ik heb echt niet alles op één dag gedaan maar gewoon in het tempo van een gepensioneerde in een warm zuidelijk land.
Het begon met de beide mistlampen die niet werkten. Niet dat ik ze echt denk nodig te hebben maar als ze erop zitten moeten ze wel werken natuurlijk. Ze worden bediend met de schakelaar rechtsboven.
Als eerste het opbergvakje boven dit paneel verwijderd en wat ik toen zag .................. een grote wirwar van kabels met elkaar doorverbonden met kroonsteentjes. Kroonsteentjes !! Als ik die zie bij een motor of auto dan weet ik al wat voor deskundige er bezig is geweest. Een relais bungelde er ook aan de kabels maar ik heb zelden zo'n exotische manier gezien om een relais aan te sluiten. Lang verhaal kort: alles dat overbodig was eruit geknipt (ca. 3 km kabel ), nieuw Hella relais volgens de regels aangesloten en ....... de lampen doen het.
Maar na het zien van de kroonsteentjes ook maar eens onder de buddysit gekeken want vanaf de accupolen liepen er ook allerlei kabels naar ????????? En zoals te verwachten ook kroonsteentjes dus waar kabels uit alle windrichtingen in- en uitkwamen. Alles met een spanningszoeker te lijf gegaan terwijl ik met allerlei schakelaars speelde waaronder deze, resp. op het remvloeistofreservoir, het paneel rechts in de kuip en in het opbergkastje linksachter.
De 3 schakelaars in dat prachtige chromen kastje deden helemaal niets. Stond ook nergens spanning op. Maar dat ding gaat er sowieso af want het spiegelt in het windscherm en schittert ook zo heerlijk in m'n ogen als de zon erop schijnt.
De grote schakelaar deed ook niets behoudens dat het ingebouwde lampje ging branden maar er werd niets ingeschakeld. Het bleek dat je met de kleine schakelaar de koelfans aan- en uit kunt zetten waarbij dan ook het rode lampje brandt. Dit gaat ook branden als de fans automatisch aanslaan. Briljant, sturen we door aan Honda!
Voor de afwisseling deed de schakelaar in het kastje linksachter ook niets dus die is er al uit. De kabel die je op de foto ziet ook want ook geen spanning op te meten. Na veel knipwerk weer 3 km kabel verwijderd.
Toen trok de 'centrale verwarming ' voor de handen mijn grote belangstelling. Je kunt echt niet zonder in Portugal . Aan het stuur bungelde dus dit:
dat in combinatie met deze handschoenen
voor warme handen moest zorgen. Als klap op de vuurpijl hadden we ook nog verwarmbare handvatten, te bedienen met dit kastje:
Maar ook dit alles werkte niet (wist ik al van de dealer) dus weg ermee. Helaas kan ik dat kastje niet verwijderen want dan houd ik een gat over net onder het paneel en het kastje zelf is vastgelijmd en ik ben bang dat de lak het begeeft. De handschoenen bleken wel exact de goede maat te hebben dus kabels eraf geknipt en ik heb weer zo goed als nieuwe motorhandschoenen.
De 6 CD-wisselaar (van Honda) in het opbergvakje in de topkoffer
slikte de CD's wel in maar er weer uit ho maar! Dus ....... juist in de vuilnisbak met dat ding. Muziek komt wel via de AUX-aansluiting van m'n telefoon. Al uitgeprobeerd en werkt perfect.
De chromen sierranden die aan de spiegelbehuizing zaten liggen ook al in de vuilnisbak waar, als ik de originele dekseltjes heb, ook het chromen dekseltje van het koppelingsvloeistofreservoir en dat overbodig geval met die 3 schakelaars achteraan gaan.
Wat nog moet gebeuren is het niet werkende en overbodige achteruitrijlicht
verwijderen en vervangen door de verplichte rode reflector en dit
overbodige antennetje verwijderen.
De originele uitlaateindstukken waren al door de dealer gemonteerd en die eraf kwamen ......... juist, in de vuilnisbak.
Het enige dat ik erop gebouwd heb is de RAM-mount voor de Nüvi 5000. Wachten is nu nog op het nieuwe windscherm en als dat gemonteerd is dan zijn we er helemaal klaar voor want het motorseizoen zit er aan te komen!
Tot slot nog wel een vraag. Wat zijn dit voor dingen?
Rob
Laatst gewijzigd door Rob Pt op 09 okt 2014, 20:43, 2 keer totaal gewijzigd.
- Antoon Aarts
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1490
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Hilvarenbeek
- Contacteer:
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Die maken door de rijwind voor ons een niet hoorbare fluittoon , is bedoeld als waarschuwing voor lopslopend "wild " !!Rob Pt schreef: Tot slot nog wel een vraag. Wat zijn dit voor dingen?
Rob
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Bedankt, daar zou ikzelf nooit opgekomen zijn. Ik had al gevoeld of er draden aanzaten.
Rob
Rob