Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door pieter » 05 aug 2020, 19:08

Jij bent goed bezig Cas.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Cas » 05 aug 2020, 19:45

pieter schreef:
05 aug 2020, 19:08
Jij bent goed bezig Cas.

Groet Pieter.
Een beetje onderhoud en de boel goed schoonmaken (ik doe dat met velgenreiniger) kan nooit kwaad Pieter. Als je te lang wacht met onderhoud aan de voorvork (ik doe dat om de 3 jaar) heb je kans dat je speling krijgt op de vorkpoten.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door pieter » 05 aug 2020, 20:30

Ik wil dit van de winter ook laten doen Cas, is dan 3 1/2 jaar geleden, heb het idéé dat het systeem iets minder werkt.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Cas » 05 aug 2020, 20:42

pieter schreef:
05 aug 2020, 20:30
Ik wil dit van de winter ook laten doen Cas, is dan 3 1/2 jaar geleden, heb het idéé dat het systeem iets minder werkt.

Groet Pieter.
Laat het weten Pieter, dan doen we het samen.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door pieter » 05 aug 2020, 20:55

Je laat mij blozen Cas, mooi voorstel.......k'ga je zeker contacten tegen die tijd.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Cas » 05 aug 2020, 22:23

pieter schreef:
05 aug 2020, 20:55
Je laat mij blozen Cas, mooi voorstel.......k'ga je zeker contacten tegen die tijd.

Groet Pieter.
Het is veel werk (vooral het schoonmaken) maar een simpele klus.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Cas » 06 aug 2020, 17:19

Het was een rotklus om die slave cilinder van de koppeling los te halen. Moeilijk bereikbaar en ik moest 6 boutjes losdraaien die muurvast zaten. Gelukkig heb ik een setje torx dopjes anders had ik alles rondgedraaid. Op foto 1 is te zien dat er een hoop groezelige troep is te zien in het huis waar de slave cilinder in zit, dit is opgedroogde gekristalliseerde remvloeistof. De slave cilinder is dus lek en ik ga er een nieuwe in zetten, hopelijk schakelt de Wing dan weer goed.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door GL-1800 » 09 aug 2020, 13:07

Ons Plofke staat stil. Vorige week bleef ie hoog in toeren staan. Zo n 11 a 1200 rpm. De hele santemekraam losgegaald en eea gemeten en getest. Alles volgens de Wingbijbel. Alles gereinigd en wederom getest. Zou goed moeten zijn. Afwachten want.......mn handkachel deed t niet. Rechter kaduuk. Nieuwe besteld en............ja hoor........komt de 24e binnen. BB vakantie evenals WS. Dus bij cmscom besteld. Ach........heeft ie wat rust......Ga gelijk vork e.d. onderhoud geven. Gelijk nwe bussen dr in. Zijn de kosten niet. Maar.....t is warm in t hok...😰. Maar leuke klus....
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Cas » 09 aug 2020, 18:07

GL-1800 schreef:
09 aug 2020, 13:07
Ons Plofke staat stil. Vorige week bleef ie hoog in toeren staan. Zo n 11 a 1200 rpm. De hele santemekraam losgegaald en eea gemeten en getest. Alles volgens de Wingbijbel. Alles gereinigd en wederom getest. Zou goed moeten zijn. Afwachten want.......mn handkachel deed t niet. Rechter kaduuk. Nieuwe besteld en............ja hoor........komt de 24e binnen. BB vakantie evenals WS. Dus bij cmscom besteld. Ach........heeft ie wat rust......Ga gelijk vork e.d. onderhoud geven. Gelijk nwe bussen dr in. Zijn de kosten niet. Maar.....t is warm in t hok...😰. Maar leuke klus....
De 24e pas?? Brigitte Bardot is toch de 15e terug van vakantie? Ik moet ook nog onderdelen bestellen maar ga niet wachten tot eind deze maand.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Henk V
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 aug 2020, 17:19
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Pieterzijl

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Henk V » 12 aug 2020, 19:50

vandaag aan het knutselen geweest en mijn usb oplader van mijn vorige motor in de 1800 gezet
en een bluetooth transmitter gemonteerd en zo dat als ik de knop van de intercom in druk dat het geluid van de radio/cd speler naar mij headset gaat :D :D :D :D

Afbeelding
Je hoeft niet altijd te rijden om van een goldwing te genieten :D

peter

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door peter » 14 aug 2020, 07:45

Even de carburateurs van de gl1000 los gehad om de gaskabels anders te laten lopen. Het gas ging redelijk zwaar open. In eerste instantie merkte je er niks van maar bij langere ritjes merkte je dat je rechterhand zwaarder belast werd. Nu gaat hij weer heel soepeltjes open. 😀

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door peter n.d. » 16 aug 2020, 11:24

Beste Forumrijders , na de rit van verleden week , ben ik nog twee dagen gaan werken met de Wing . Dinsdag had het wat geregend en in combinatie met het stof ,er zijn rechtover onze bedrijfsparking een andere parking maar deze bestaat uit grind en zand en waar de vrachtwagens die draaien grote stofwolken veroorzaken , leek de wel Wing e1 of andere ziekte had opgelopen . het leek wel of hij een totaal andere kleur had . Gisteravond , na een vreselijke onweer ( in de dag was het te warm ) hem buitengereden en hem beloond met een stevige wasbeurt en hem afgedroogd en aalle chroomstukken extra verwend met extra poetsbeurt .Daarna alle bewegende delen voorzien van een druppeltje olie of vet ( zijpoot , de grote poot , duo voetsteunen , de bestuurders voetsteunen , de versnellingshendel , enzovoort ) . De Wing staat weer in schowroomstaat en werd weer afgedekt . :mrgreen: Groeten van gelukkige en trotse eigenaar Peter n.d. , Bob , Christine . :wink:

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Cas » 17 aug 2020, 21:50

Cas schreef:
06 aug 2020, 17:19
Het was een rotklus om die slave cilinder van de koppeling los te halen. Moeilijk bereikbaar en ik moest 6 boutjes losdraaien die muurvast zaten. Gelukkig heb ik een setje torx dopjes anders had ik alles rondgedraaid. Op foto 1 is te zien dat er een hoop groezelige troep is te zien in het huis waar de slave cilinder in zit, dit is opgedroogde gekristalliseerde remvloeistof. De slave cilinder is dus lek en ik ga er een nieuwe in zetten, hopelijk schakelt de Wing dan weer goed.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vandaag de nieuwe slave cilinder van de koppeling gemonteerd. Nadat alles op zijn plaats zat alles gevuld met een grote injectiespuit vanaf de ontluchtingsnippel en daarna 3 reservoirs doorgedrukt waarvan de laatste 2 zonder luchtbelletjes. Mijn verwachtingen waren hoog maar moest ik helaas al snel naar beneden bijstellen. De allereerste grote test....de eerste versnelling inschakelen bij koude start, dat doe we dus niet meer en voortaan weer gewoon eerst de versnelling inschakelen en dan de koude motor starten. En toen een testrit gemaakt, ook hier teleurstelling. Was er dan geen verbetering? Jawel, maar zeker niet wat ik had verwacht, het schakelen blijft aandacht eisen om het netjes en zonder klappen te laten verlopen. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
- Er kan een verborgen lastig luchtbelletje in het systeem zitten.
- De pomp kan defect zijn.
- De versnellingsbak kan niet in orde zijn.
- Een Goldwing hoort gewoon zo te schakelen.
- Ik kan niet schakelen.
Positief punt is dat ik vandaag dat irritante tiktak geluid aan de achterkant niet gehoord heb maar morgen nog eens een tocht maken om daar zeker van te zijn.

Voorlopig laat ik het zoals het is en moeten eerst de kleppen maar eens gesteld worden, vroeger met ringsleutel, schroevendraaier en voelermaatjes een simpele klus maar met die shims en 6 cilinders ga ik er zelf niet aan beginnen. Tijd om binnenkort eens contact op te nemen met Antoon. Die woont dan weer ver weg en de kleppen moeten koud zijn dus wat ga je in de tussentijd doen?
Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Dacher
Berichten: 214
Lid geworden op: 13 jul 2019, 17:21

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Dacher » 22 aug 2020, 16:28

Zet hem eens een nacht weg met de koppelingshandle ingeknepen met bv een ty-rip dan de volgende dag heel langzaam loslaten en dan is echt alle lucht eruit.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Cas » 22 aug 2020, 16:35

Dacher schreef:
22 aug 2020, 16:28
Zet hem eens een nacht weg met de koppelingshandle ingeknepen met bv een ty-rip dan de volgende dag heel langzaam loslaten en dan is echt alle lucht eruit.
Ga ik doen, misschien helpt het.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Plaats reactie