Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Cas » 26 sep 2018, 19:26

Vandaag een begin gemaakt met het vervangen van de balhoofdlagers. Na de nodige ellende van muurvast zittende boutjes heb ik de kroonplaten vrij. Normaal kun je na het losdraaien van de bovenste balhoofdmoer de bovenste kroonplaat gewoon omhoog schuiven. Bij de Wing dus niet, Honda vond het leuk om daar een metalen afdakje boven te plaatsen, onderdeel van het slot en waarschijnlijk voor antidiefstal. Heel leuk allemaal maar die kroonplaat krijg ik er dus niet af. Het slot zit vast met 2, naar het lijkt, inbusbouten. Helaas heeft een inbussleutel geen grip want de gaten zijn gewoon rond. Geen idee hoe ik dat weer los moet krijgen maar ik vrees met grote vreze dat de bovenste kap er weer af moet. Als ik het slot niet los krijg dan gaat de ijzerzaag erop en zaag ik dat afdakje weg maar dat doe ik liever niet, ik heb daar liever geen ijzerslijpsel.
Ik kan met de dremel een gleuf in de bouten slijpen en ze dan met een slagschroevendraaier losmaken bedenk ik net maar dan moet die kap er weer af. :? :?

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Antoon Aarts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1491
Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hilvarenbeek
Contacteer:

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Antoon Aarts » 27 sep 2018, 11:11

Cas schreef:
26 sep 2018, 19:26
Bij de Wing dus niet, Honda vond het leuk om daar een metalen afdakje boven te plaatsen, onderdeel van het slot en waarschijnlijk voor antidiefstal. Heel leuk allemaal maar die kroonplaat krijg ik er dus niet af. Het slot zit vast met 2, naar het lijkt, inbusbouten.
Die bouten van het contactslot moet je laten zitten ! De metalen beugel zit met twee m6 boutjes ( dopje 8 ) vast , deze zitten net onder de inbusbouten die jij niet los krijgt .
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl

1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Cas » 27 sep 2018, 11:39

Ik was er al achter gekomen Antoon. De bovenste kap er weer afgehaald en toen zag ik dat met die grote bouten het slot op het frame zat geklonken. Inmiddels is alles los en ga ik eerst alles eens goed schoonmaken en ook de schakelaars meteen open maken en schoonmaken.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Cas » 27 sep 2018, 14:12

De aansturing van de automatische afslag van de richtingaanwijzer zat los en ook nog eens verkeerd om, de boutjes die daar horen te zitten zaten ergens anders. Dit is waarschijnlijk de oorzaak dat mijn richtingaanwijzer soms niet automatisch afsloeg. Ook weer opgelost.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Cas » 27 sep 2018, 15:15

De nieuwe bovenste lagerschaal zal niet volledig dragen, tot net boven de helft. Het is gemaakt voor de originele kogellagers maar ik neem aan dat dit geen probleem is.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door peter » 27 sep 2018, 17:22

Soms ben je handiger dan je eerste instantie denkt. Gewoon beginnen aan de handel en dan komt het langzaam aan goed. Kom je er niet uit gewoon even een bakkie koffie pakken en rustig nadenken.

peter

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door peter » 27 sep 2018, 17:26

Vandaag de carburateurs van de ltd nog maar eens schoongemaakt. Na een flinke rit liep ze niet meer lekker in hele lage toeren. Ik dacht eerst dat het aan de benzine lag maar na een keertje tanken bleef het probleem. Alles weer eens duchtig met licht door geblazen en 1 stationair sproeier was waarschijnlijk de dader. Die ene was wel open maar niet helemaal zoals de andere, 6 bar licht erop en hop.. toen was hij hetzelfde. Meteen de carb’s maar weer gesynchroniseerd en nu loopt ze weer zoals ze liep. Heeft er toch nog ergens een vuiltje rond gezworven.

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1596
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Marco1 » 27 sep 2018, 18:52

peter schreef:
27 sep 2018, 17:26
Alles weer eens duchtig met licht door geblazen
Doe je dat met een gewone zaklamp? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

peter

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door peter » 27 sep 2018, 20:28

Hahaha ik heb hier een laser die om een hoekje schijnt 🤪

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Cas » 27 sep 2018, 23:30

peter schreef:
27 sep 2018, 17:22
Soms ben je handiger dan je eerste instantie denkt. Gewoon beginnen aan de handel en dan komt het langzaam aan goed. Kom je er niet uit gewoon even een bakkie koffie pakken en rustig nadenken.
Ik ben eigenlijk best wel handig Peter en niet alleen met motorfietsen. Maar iets nieuws doen aan de Wing is toch altijd even een puzzel met inderdaad veel koffie. Morgen komen de lagers binnen en zaterdagmiddag kan ik weer beginnen met opbouwen, te beginnen met het afstellen van de lagers. Hopelijk zondag weer een rondje rijden.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Cas » 28 sep 2018, 20:12

Vandaag de nieuwe conische lagers gemonteerd en de kroonplaten teruggezet. Morgen de lagers (zomaar net spelingsvrij) afstellen en de boel verder afbouwen. Zondag rijden.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Cas » 29 sep 2018, 19:19

Vandaag de Wing weer in elkaar gezet, morgen een rondje rijden. Flink wat drempels pakken en dan nogmaals de speling controleren, hopelijk hoef ik ze niet na te stellen.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door peter n.d. » 29 sep 2018, 19:59

Beste Forumrijders /rijdsters , eigenlijk niet echt gesleuteld en dan ook nog niet aan Wingske .Wel aan een GoldWing 1800 die drie jaar heeft stil gestaan in een vochtige garage .De GoldWing had last van roestvorming op alle chroom onderdelen ( uitlaat , valbaren ) . Ook de kuip, koffers , scherm waren er erg aan toe , de kleur kon je niet meer herkennen , door het scherm kon je bijna niet meer doorkijken . Het zadel was verbleekt , maar wel in goede staat . Donderdag de wing gaan ophalen bij de man met de gouden handjes .Had een telefoontje gekregen of ik bereid was deze wing weer toonbaar te maken . Donderdagavond , na het werk de wing gaan bekijken en besloten hem mee naar huis te nemen . De wing start wel onmiddellijk ( hij had gelukkig wel al die tijd aan een druppellader gehangen ).Na dat ik er mee thuis was onmiddellijk een plaatse gegeven naast Wingske .Vrijdag op tijd gedaan en de wing buitengezet .Eerst eens goed afgespoeld en daarna de eerste keer gewassen met veel zeep ( eindelijk kon je zien welke kleur hij had : metalic blauw ) Na de eerste poetsbeurt zag het er al veel beter uit .De roestuitslag op de chroomonderdelen werd nu aangepakt met Chemico en tanden borstel . Eerst het product aan brengen en daarna met hulp van een tandenborstel de uitslag verwijderen ( proberen) en daarna afspoelen en weer herbeginnen als het resultaat nog tegen viel ( sommigen stukken hadden meer dan twee keer een behandeling nodig ) .Ook de uitlaten hadden last van uitslag en ook moest ik een 2xmaal herbeginnen . ook de velgen werden extra aangepakt en weldra was hier de zwarte troep verdwenen . Weer de wing grondig afspoelen en weer wassen maar nu met minder zeep in het water . Weer grondig afspoelen en nu wassen met Turtle -wax . Daarna weer afspoelen en dan de wing weer in de garage plaatsen en nu afdrogen . Na het afdrogen besloten dat het genoeg was geweest voor die dag .morgen kwam er nog een dag . Deze morgen eerst een bezoek bij de tandarts en daarna was de wing weer aan de beurt .Het zadel en instrumentenbord werden nu behandeld met plastiek-schine . Ook de binnenkant van koffers en kastjes kregen hiermee een grondige behandeling . De kuipdelen en buitenkant van de koffers werden nu gepoest met plastico .Daarna werden de chroomonderdelen en uitlaten behandeld met een poetsmiddel voor chroom . Daarna werd de hele wing met micro-soft doek nog eens goed gepoest .Vanavond de wing weer gaan afzetten bij de man met de gouden handjes en deze was zeer blij met het resultaat . De valbaren , die nog last hadden van roestuitslag , worden vervangen door twee nieuwe ( de wing had aan de rechtse valbaren wat sleet sporen ) . Hoop dat de wing gauw weer een nieuw baasje krijgt die hem wel in de watten legt ( beter onderhouden en meer poetsen ) .En ook wat kilometers op de tellers bijzet ( nu op de tellers :7.320km) .De Wings is e''en der deze dagen te bewonderen op de website : W.W.W. motor service Schokaert . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Cas » 02 okt 2018, 10:13

MoneyFor schreef:
29 jan 2017, 07:20
Ergomot scherm volledig geinstalleerd :)

Afbeelding
Hallo Moneyfor.
Je rijdt nu al enige tijd met dit systeem. Wat zijn je bevindingen? Werkt het probleemloos en gebruik je het vaak?
Groet Cas.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
GlimWas
Berichten: 538
Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Op de NT1100DCT

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door GlimWas » 03 okt 2018, 16:40

Vandaag de Wing ontdaan van alle tupperware.... Afbeelding
Afbeelding
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat

Plaats reactie