Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door MoneyFor » 20 sep 2018, 08:44

Weer lekker bezig hoor Cas, ziet er gelikt uit die nieuwe veer.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Cas » 21 sep 2018, 20:45

De vorkpoten hebben nieuwe olie en de koppeling is ontlucht. Er zat lucht in, best wel veel eigenlijk en het vloeistofpeil was ook gezakt. Vraag is nu: hoe komt die lucht erin en waar is die vloeistof gebleven". Je zou denken dat er ergens een lek is maar dan moet het in het blok zitten.
Het liefst zou ik ook de balhoofdlagers vernieuwen maar het is teveel werk en ik heb er geen zin in. Dan laat ik dat liever door Antoon doen, die doet het 10x sneller dan ik en heeft er ook de juiste materialen voor.
Het meeste werk gaat zitten in het schoonmaken en poetsen van alle onderdelen maar ja, een blinkende motor stuurt beter.
Ik ben voorlopig nog niet klaar en hoop dit jaar nog een rondje Moezel te kunnen rijden.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door peter n.d. » 21 sep 2018, 21:04

Beste Cas , ge zijt nen krak , ik hoop dat, al dat werk dat je doet , een gunstige invloed mag hebben op het rijden met de Wing . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door pieter » 21 sep 2018, 21:06

Is weer een behoorlijke "operatie" Cas, grote klasse, petje af.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Cas » 21 sep 2018, 21:22

peter n.d. schreef:
21 sep 2018, 21:04
Beste Cas , ge zijt nen krak , ik hoop dat, al dat werk dat je doet , een gunstige invloed mag hebben op het rijden met de Wing . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:
Een nieuwe achterveer en nieuwe voorvorkolie MOET een gunstige invloed hebben Peter! :lol:
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Cas » 21 sep 2018, 21:25

pieter schreef:
21 sep 2018, 21:06
Is weer een behoorlijke "operatie" Cas, grote klasse, petje af.

Groet Pieter.
Alles dat je aan een Goldwing doet is een behoorlijke operatie Pieter. Een luchtfilter vervangen in mijn auto is 30 seconden werk, een luchtfilter vervangen van de Goldwing een hele middag! :lol:
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Cas » 22 sep 2018, 18:38

Lekker sleutelen in de regen.

Afbeelding
Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door peter » 22 sep 2018, 23:45

Balhoofd lagers doen is een eitje als je al de poten eruit hebt. Nou moet je weer alles losmaken.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Cas » 23 sep 2018, 10:25

Het is allemaal een stuk makkelijker als je binnen kunt werken. Er zitten een hoop onderdelen op, aan en in het balhoofd. Ik weet al niet waar ik met de 2 stuurhelften naar toe moet, ik kan ze zo maar niet laten hangen. Aan de voorzijde zit een zwart plastic plaatje met 2 boutjes aan de bovenzijde waar je bijna niet bij kunt komen en die natuurlijk goed vast zitten. Het onderste lager zit muurvast en het nieuwe lager moet weer op zijn plaats met de juiste maat pijp. Dat onderste lager moet ik dus weer laten doen want die zit geperst. Gaat al met al weer een hoop werk worden en er is nu niet echt een noodzaak om de lagers te vervangen dus ik wacht er nog even mee.
Ik moet nog wel het bovenste paneel erop zetten, de accessoires aansluiten en de accu erin zetten maar het is vandaag de hele dag regen helaas.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door peter » 23 sep 2018, 11:00

Ik heb het destijds zelf gedaan. Kan me niet herineren dat het moeilijk was de onderste eruit te slaan.
Bij het er weer in zetten had ik de schaal eerst in de diepvries gelegd. Daarna gewoon er in getikt en met een plaatje en draadeind er weer stevig ingetrokken.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Cas » 23 sep 2018, 11:16

Ik bedoel het onderste lager, die zit erop geperst. Deze foto is van de Varadero maar het zal bij de Wing wel hetzelfde zijn. Ik heb ze bij de Varadero ook vervangen maar daar was het een simpel klusje. Bij de Wing is niets simpel. :lol:
Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door peter » 23 sep 2018, 20:40

Dremel erop zetten, inslijpen en daarna een beiteltje erop en een tering klap geven. Dan scheurt hij door en is de spanning eraf. Is misschien de juiste manier maar zo deed ik dat.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Cas » 24 sep 2018, 20:50

Vandaag de Wing verder afgewerkt en uiteraard nieuwsgierig hoe hij zou rijden met nieuwe voorvorkolie en een nieuwe achterveer. In ieder geval stugger, zowel aan de voorzijde als aan de achterzijde, rijdt lekker strak en gaat wat korter de hoek om. Morgen een stuk snelweg rijden.
Wat betreft het schakelen, na het ontluchten van de koppeling schakelt de Wing een heel stuk soepeler en ook geen missers meer bij het terugschakelen. Volgens mij gaat het schakelen nu zoals een Wing hoort te schakelen.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door pieter » 24 sep 2018, 21:23

Goed om te horen Cas, dat is weer een pak zorgen minder om je druk over te maken :wink:

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Cas » 25 sep 2018, 17:46

peter schreef:
23 sep 2018, 20:40
Dremel erop zetten, inslijpen en daarna een beiteltje erop en een tering klap geven. Dan scheurt hij door en is de spanning eraf. Is misschien de juiste manier maar zo deed ik dat.
Ik ga er binnenkort eens aan beginnen. De stuurhelften moeten eraf, de vloeistofreservoirs moeten recht blijven staan en maak ik even vast aan de hendels waar je de ruit mee vastzet. De schakelaars wikkel ik een doek omheen tegen beschadigingen en laat ik los hangen. Dan zijn de stuurhelften vrij. De remklauwen en remleidingen moeten ook op een of andere manier opzij zodat het balhoofd helemaal vrij is. Het onderste lager laat ik verwijderen en opnieuw plaatsen. De lagerschalen eruit en erin is geen probleem, gaat goed komen.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Plaats reactie