Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
- MoneyFor
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Oost-Vl. - Belgie
- Contacteer:
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Weer lekker bezig hoor Cas, ziet er gelikt uit die nieuwe veer.
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
De vorkpoten hebben nieuwe olie en de koppeling is ontlucht. Er zat lucht in, best wel veel eigenlijk en het vloeistofpeil was ook gezakt. Vraag is nu: hoe komt die lucht erin en waar is die vloeistof gebleven". Je zou denken dat er ergens een lek is maar dan moet het in het blok zitten.
Het liefst zou ik ook de balhoofdlagers vernieuwen maar het is teveel werk en ik heb er geen zin in. Dan laat ik dat liever door Antoon doen, die doet het 10x sneller dan ik en heeft er ook de juiste materialen voor.
Het meeste werk gaat zitten in het schoonmaken en poetsen van alle onderdelen maar ja, een blinkende motor stuurt beter.
Ik ben voorlopig nog niet klaar en hoop dit jaar nog een rondje Moezel te kunnen rijden.
Het liefst zou ik ook de balhoofdlagers vernieuwen maar het is teveel werk en ik heb er geen zin in. Dan laat ik dat liever door Antoon doen, die doet het 10x sneller dan ik en heeft er ook de juiste materialen voor.
Het meeste werk gaat zitten in het schoonmaken en poetsen van alle onderdelen maar ja, een blinkende motor stuurt beter.
Ik ben voorlopig nog niet klaar en hoop dit jaar nog een rondje Moezel te kunnen rijden.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
-
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
- Type Goldwing: GL1800
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Beste Cas , ge zijt nen krak , ik hoop dat, al dat werk dat je doet , een gunstige invloed mag hebben op het rijden met de Wing . Groeten Bob , Christine , Peter n.d.
- pieter
- Berichten: 2643
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Rucphen
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Is weer een behoorlijke "operatie" Cas, grote klasse, petje af.
Groet Pieter.
Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Een nieuwe achterveer en nieuwe voorvorkolie MOET een gunstige invloed hebben Peter!peter n.d. schreef: ↑21 sep 2018, 21:04Beste Cas , ge zijt nen krak , ik hoop dat, al dat werk dat je doet , een gunstige invloed mag hebben op het rijden met de Wing . Groeten Bob , Christine , Peter n.d.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Alles dat je aan een Goldwing doet is een behoorlijke operatie Pieter. Een luchtfilter vervangen in mijn auto is 30 seconden werk, een luchtfilter vervangen van de Goldwing een hele middag!
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Lekker sleutelen in de regen.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Balhoofd lagers doen is een eitje als je al de poten eruit hebt. Nou moet je weer alles losmaken.
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Het is allemaal een stuk makkelijker als je binnen kunt werken. Er zitten een hoop onderdelen op, aan en in het balhoofd. Ik weet al niet waar ik met de 2 stuurhelften naar toe moet, ik kan ze zo maar niet laten hangen. Aan de voorzijde zit een zwart plastic plaatje met 2 boutjes aan de bovenzijde waar je bijna niet bij kunt komen en die natuurlijk goed vast zitten. Het onderste lager zit muurvast en het nieuwe lager moet weer op zijn plaats met de juiste maat pijp. Dat onderste lager moet ik dus weer laten doen want die zit geperst. Gaat al met al weer een hoop werk worden en er is nu niet echt een noodzaak om de lagers te vervangen dus ik wacht er nog even mee.
Ik moet nog wel het bovenste paneel erop zetten, de accessoires aansluiten en de accu erin zetten maar het is vandaag de hele dag regen helaas.
Ik moet nog wel het bovenste paneel erop zetten, de accessoires aansluiten en de accu erin zetten maar het is vandaag de hele dag regen helaas.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Ik heb het destijds zelf gedaan. Kan me niet herineren dat het moeilijk was de onderste eruit te slaan.
Bij het er weer in zetten had ik de schaal eerst in de diepvries gelegd. Daarna gewoon er in getikt en met een plaatje en draadeind er weer stevig ingetrokken.
Bij het er weer in zetten had ik de schaal eerst in de diepvries gelegd. Daarna gewoon er in getikt en met een plaatje en draadeind er weer stevig ingetrokken.
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Ik bedoel het onderste lager, die zit erop geperst. Deze foto is van de Varadero maar het zal bij de Wing wel hetzelfde zijn. Ik heb ze bij de Varadero ook vervangen maar daar was het een simpel klusje. Bij de Wing is niets simpel.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Dremel erop zetten, inslijpen en daarna een beiteltje erop en een tering klap geven. Dan scheurt hij door en is de spanning eraf. Is misschien de juiste manier maar zo deed ik dat.
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Vandaag de Wing verder afgewerkt en uiteraard nieuwsgierig hoe hij zou rijden met nieuwe voorvorkolie en een nieuwe achterveer. In ieder geval stugger, zowel aan de voorzijde als aan de achterzijde, rijdt lekker strak en gaat wat korter de hoek om. Morgen een stuk snelweg rijden.
Wat betreft het schakelen, na het ontluchten van de koppeling schakelt de Wing een heel stuk soepeler en ook geen missers meer bij het terugschakelen. Volgens mij gaat het schakelen nu zoals een Wing hoort te schakelen.
Wat betreft het schakelen, na het ontluchten van de koppeling schakelt de Wing een heel stuk soepeler en ook geen missers meer bij het terugschakelen. Volgens mij gaat het schakelen nu zoals een Wing hoort te schakelen.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
- pieter
- Berichten: 2643
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Rucphen
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Goed om te horen Cas, dat is weer een pak zorgen minder om je druk over te maken
Groet Pieter.
Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Ik ga er binnenkort eens aan beginnen. De stuurhelften moeten eraf, de vloeistofreservoirs moeten recht blijven staan en maak ik even vast aan de hendels waar je de ruit mee vastzet. De schakelaars wikkel ik een doek omheen tegen beschadigingen en laat ik los hangen. Dan zijn de stuurhelften vrij. De remklauwen en remleidingen moeten ook op een of andere manier opzij zodat het balhoofd helemaal vrij is. Het onderste lager laat ik verwijderen en opnieuw plaatsen. De lagerschalen eruit en erin is geen probleem, gaat goed komen.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"