Ik stop ermee.

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Ik stop ermee.

Bericht door RonalT » 11 mar 2022, 18:36

Ik zal zelf ook iets plaatsen.

We waren met een aantal forumleden op weg naar een plaats in Duitsland voor weer een mooi weekend. Peter reed met zijn combi achter me, ik mocht het veld aanvoeren.

Op enig moment sprong er een verkeerslicht op oranje en om de groep bij elkaar te houden dacht ik, "laat ik even remmen". Peter schrok zich natuurlijk de ..... en ging ook vol in de remmen. Maar ja een 1800 + 2 personen + aanhanger met kampeer spullen zijn veel zwaarder dan een 1500 + 1 persoon + kleding voor een hotelovernachting.
Dus ik stond netjes voor de streep stil en hoorde achter me allerlei geluiden en Peter zei met een stalen gezicht "wil je dat nooit meer doen. Gelukkig remt een1800 beter dan een 1500. Ik dacht dat je wel doorreed".
Maar gelukkig voor iedereen kon Peter perfect remmen en zijn motor ook.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3918
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel

Re: Ik stop ermee.

Bericht door director » 11 mar 2022, 20:50

Het was een mooie uitvaartdienst waar Peter zelf ook nog zijn stempel op heeft kunnen drukken. Monique had mij inderdaad gevraagd een woordje te doen over Peter wat ik hieronder plaats.
Ik wil graag namens het Goldwingforum nog een paar woorden tot jullie en Peter richten.
Peter was gelukkig nooit zo lang van stof, gewoon zeggen waar het op staat en recht voor zijn raap. Laat ik dat dan ook maar doen.

Peter meldde zich op 30 aug 2006 aan op het Goldwing forum, we bestonden toen net een jaartje.
Hij heeft in die 16 jaar 7332 berichten op het forum geplaatst. Als je dat even terugrekent is dat ongeveer 1 bericht per dag en heeft hij bijna 5% van alle berichten op het forum voor zijn rekening genomen.

In die meer dan 7000 berichten vallen een paar dingen op,
Peter heeft meerdere Goldwings gehad, volgens mij heeft hij alle types gereden en had hij veel technische sleutelkennis van de Goldwing. Hij was altijd bereid om zijn technische kennis te delen met forumleden. Als je een technische vraag had waar Peter het antwoord op wist, dan hielp hij je daarmee. Dat is een van de pijlers van het forum, elkaar helpen en Peter deed daar actief in mee.

Peter hield gelukkig ook van lekker eten, het liefst met een BBQ en gezelligheid er omheen. In 2008 hadden Peter en Monique alle forumleden uitgenodigd voor een BBQ bij hun thuis in Velden. Dat was een heel erg gezellige dag met een veiling voor een goed doel en toch wel het begin van veel gezamenlijke BBQ’s.
Ja, dat bakken op de BBQ kon je wel aan Peter overlaten, biertje erbij en een beetje slap ouwehoeren. Peter helemaal in zijn element.

Op het forum hadden we vroeger regelmatig een fotowedstrijd, je kon dan een mooie foto van je motor insturen en dan kon je leuke prijzen winnen. Peter deed vaak mee en heeft zelfs twee keer gewonnen, de winnende foto’s zie je hier ook voorbij komen.

Peter reed vaak mee met de forumritten. Als hij tijd had, was hij erbij en bracht altijd veel gezelligheid en praatjes.
De Kastelenrit in mei 2021 was de laatste rit die Peter meereed, deze keer met Monique achterop. We startten in Rosmalen en reden langs een stuk of 8 kastelen in Brabant. Hij genoot van de stops die we maakten om even bij te babbelen met de andere motorrijders en natuurlijk even een rookpauze in te lassen. Die kastelen konden ‘m eigenlijk gestolen worden, maar de gezelligheid wilde hij zeker niet missen.

Bedankt voor alles Peter, bedankt voor de mooie kilometers, gezellige BBQ’s, humor en slappe praat.
Na de dienst heb ik nog even met Quintin (de jongste zoon van Peter) gesproken. Quintin heeft sinds kort zijn motorrijbewijs en wil, naast zijn Suzuki, ook op de GL1000 van Peter gaan rijden. Uiteraard heb ik m uitgenodigd om bij de volgende Paasparty rit mee te rijden.

Het voorstel van RonalT is erg leuk, ik zal morgen ook even een leuke anekdote plaatsen als herinnering aan Peter.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Ik stop ermee.

Bericht door peter n.d. » 12 mar 2022, 08:43

Beste Erik en andere forumleden , je hebt het mooie verwoord wat een persoon Peter was . Een harde werker die , als hij tijd had , genoot van de ritten of van het sleutelen aan zijn motoren .Een beeld dat ik me steeds herinner , is Peter die bij een stop eventjes op zijne gemak een sigaretje staat te rollen en terwijl een praatje maakt met persoon x of y . Meestal ging het over motoren , maar even goed over de dingen des levens en dag dagelijkse dingen . Waarbij dikwijls , na een trekje aan de zelf gerolde sigaret, een lach verscheen op zijn gezicht omdat persoon x of y iets grappig zei of hij zelf iets zot uit zijn botten sloeg . En als de motoren weer werden gestart , gauw nog een trekje nemen , en weer die glimlach , je zag hem gewoon genieten van de rit . En wat kon hij rijden , hij kende perfect zijn kunnen en grenzen op de motor . Je kunt hem een beetje vergelijken met Kris , alleen gaat die steeds dieper tot als er vlammetjes uit de schurende delen komt . Kortom , Peter was een levensgenieter , die niet meer nodig had dan zijn sigaretje en een rit , samen met Monique achterop, alleen of in gezelschap met de forumleden
. Peter , ook al kan je dit niet meer lezen , ik vond je een prachtmens en was blij je te leren kennen .
En natuurlijk vind ik het fijn dat zijn zoon ook zijn motor rijbewijs heeft gehaald en hoop hem samen met de andere forumleden op de 1 of andere forumrit te verwelkomen .
Met vriendelijke groeten en met een krop in de keel sluit ik dit bericht .Bob , Christine en ikke .

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel

Re: Ik stop ermee.

Bericht door Anjer » 12 mar 2022, 11:29

RonalT schreef:
11 mar 2022, 18:26
Tijdens de uitvaartdienst in Venlo heeft Erik iets verteld over wat Peter voor het forum betekende.
Omdat veel mensen er niet bij konden zijn denk ik dat het goed zou zij dat Erik de volledige tekst hier plaatst. En dan bij voorkeur niet de ingekorte versie.

Er zijn al diverse mensen geweest die een herinnering aan Peter met ons gedeeld hebben. Maar mocht je ook nog een mooie herinnering aan Peter, tijdens een toerrit of weekend in Ardennen/Duitsland of iets dergelijks, hebben. Schroom niet om deze hier te plaatsen zodat deze herinnering blijft.....
Heel goed idee RonalT, ik persoonlijk zou dat heel fijn vinden 🙏
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

nico72
Berichten: 964
Lid geworden op: 01 apr 2011, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Winssen

Re: Ik stop ermee.

Bericht door nico72 » 12 mar 2022, 15:19

De eerste kennismaking met Peter was : gaan we nog rijden? Nee mooi biertje dan maar aan het einde van de avond was er bij geen van allen ook maar iets van alcohol te vinden ,was tevens ook de kennismaking met Wim Stob
De volgende ochtend moesten we constateren dat we dat niet hadden moeten doen 😀
Groetjes Nico

Yamaha FZS Fazer bj 2006 2009 tot 2011
GL1500 ratjetoe bj 1988 2011 tot 2014
GL1500 se bj 1992 2014 tot 2021
GL1800 C-ABS bj 2008 2021 tot 2023
GL1000 LTD bj 1976
Gl 1800 bj 2018 2023 tot...

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: Ik stop ermee.

Bericht door wingryder » 14 mar 2022, 00:27

Geen anekdote of iets dergelijks, wel de herinnering aan een fijne Vent en een geweldige motorrijder die ook wij een aantal keren mochten meemaken tijdens de ritten.
Hopelijk vindt iedereen maar speciaal Monique en de kinderen de kracht om dit grote verlies te verwerken.

Groet van Els en Jan
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3918
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel

Re: Ik stop ermee.

Bericht door director » 14 mar 2022, 11:33

Een leuke herinnering aan Peter;

De “hele wereld” keek al jaren uit naar de nieuwe GL1800 en ergens in 2017 werd de nieuwe GL1800 geïntroduceerd. De Europese introductie was in Milaan tijdens de Eicma in november.
Het leek Peter wel een leuk idee om daar samen naartoe te gaan en die in het echt te gaan bekijken. Je weet immers maar nooit of je de loterij won en je vrouw lette ff niet op, dan kon je misschien wel zo’n nieuwe motor kopen!
Mijn dochter Iris wist 4 goedkope tickets (mijn zoon Nick en Peter zijn zoon Quintin wilden ook wel mee) en een budget hotel te vinden voor een redelijke prijs dus het reisplan was snel gemaakt. We kregen allebei een beetje zakgeld mee; genoeg voor een leuke trip maar niet genoeg voor de aanbetaling van de nieuwe motor op de beurs.
We voelden ons gelukkig net een stel kleine kinderen in Milaan, we hebben de stad (even) bekeken, het lokale bier genuttigd (een paar keer) en 2 dagen over de beurs gelopen. Heel veel moois gezien en natuurlijk de nieuwe GL1800 bekeken. Ondank de enorme drukte hebben we alles goed bekeken en hebben we met zijn allen een leuk weekend gehad.

Het reisverslag lees je hier.

Afbeelding
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
NickW
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 sep 2017, 20:22
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Volkel

Re: Ik stop ermee.

Bericht door NickW » 14 mar 2022, 23:26

Een herinnering die ik altijd leuk vind is het korte ritje van deze foto.
Ruim 10 maanden voordat ik het rijbewijs had om überhaupt de Ltd te mogen rijden kwam Peter langs op zijn Ltd, welke pas 2 weken eerder gekeurd was en ik ging een stukje mee rijden op de mijne welke pas een maandje eerder lopend gemaakt was.
Dat getrapte rijbewijs was toch maar onzin, ik kon prima op die motor rijden dus niet zeuren - was de strekking.

Mijn Ltd was dus nog geen maand eerder lopend gemaakt, ik had nog niet het juiste rijbewijs, daarnaast het was januari dus eigenlijk zou ik helemaal niet rijden in die kou, dus ik had er nog nauwelijks ervaring mee. Maar toch reed ik maar achter Peter aan. Ik kon me immers niet laten kennen..

Mijn eerste korte rondje op de Ltd, achter Peter aan in de kou. Maar bij thuiskomst een smile van oor tot oor.

Afbeelding
Cb400f '79
Cb550f '77
Cb750k2 '75
GL1000 LTD '76
CBX1000Z '79

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Ik stop ermee.

Bericht door RonalT » 15 mar 2022, 10:53

NickW schreef:
14 mar 2022, 23:26
....Maar bij thuiskomst een smile van oor tot oor.
Kan het me voorstellen na een rit met twee zulke mooie motoren ... :)
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2332
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Ik stop ermee.

Bericht door Rongoos » 15 mar 2022, 15:45

Ik was even een paar weekjes offline ivm privezaken.
Dit hele topic blaast me zo uit mijn sokken. Jongen wat is er nu gebeurd? Zo snel?
Ik zeg al een tijdje tegen mijn vrouw je moet nu genieten er kan wel eens geen morgen zijn.
Wat een heerlijk persoon was Peter. Een bak vol kennis en zo veel humor. Echt zo ' n vent die je meteen mist als hij niet mee is.
Peter rust zacht kerel!
Monique en de kinderen alle kracht toegewenst om dit verlies te dragen.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

peter

Re: Ik stop ermee.

Bericht door peter » 23 mar 2022, 17:31

Lieve mensen van het Goldwing forum.
Wij willen iedereen heel erg bedanken voor de ballon, bloemen, kaartjes, appjes en aanwezigheid op de crematie. Erik, heel erg bedankt voor de bijdrage aan de dienst. Het is allemaal hartverwarmend en geeft veel steun. De anekdotes zijn leuk om te lezen, motorrijden was ook echt zijn ding. Hij ging ook graag mee met de ritjes als hij thuis was. Zolang er maar op tijd gestopt werd voor een peuk of een bakje koffie!
Peter heeft tot 2 maart nog de berichtjes gelezen en was erg aangedaan en ontroerd. We hebben hem moet beloven jullie te bedanken voor de leuke ritten, treffens, het gouwehoer en de bbq’s, dus bij deze. Hij zei dat hij ging zorgen voor het mooie weer om te motor rijden en te bbq-en. Dat lukt hem tot nu toe aardig.
Dank jullie wel, en wellicht tot ziens. Peter is voorgoed vertokken maar voor altijd in ons hart. Groet, Monique, Luc en Quintin

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten