Jackpot? GL1000 Ltd owner's manual

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
NickW
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 63
Lid geworden op: 13 sep 2017, 20:22
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Volkel

Jackpot? GL1000 Ltd owner's manual

Bericht door NickW » 21 dec 2020, 15:33

Sinds de dag dat ik mijn Ltd gekocht heb, was ik al op zoek naar een originele Europese owner's manual. Na een goed jaar zoeken kwam ik dan uiteindelijk een Amerikaanse versie tegen, dus bij gebrek aan beter die gekocht. Tot ik afgelopen week eindelijk in Duitsland een Europese tegen kwam. Gelijk toegeslagen en na lang en ongeduldig wachten met de vertragingen door de feestdagen-drukte en corona was hij Eindelijk binnen!
Afbeelding

Dus nu, na ruim 2 jaar, heb ik eindelijk een origineel Europees boekje voor de Ltd! Tijd dus om de Amerikaanse maar te verkopen, want 2 boekjes is ook wat veel van het goede..

Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens de boekjes eerst maar eens opengeslagen om te zien of er verschil in zit... En wat blijkt, Honda Europa heeft toch wel een flink minder mooi boekje geleverd dan de Amerikanen...
Allereerst natuurlijk de kleur, waar het Amerikaanse boekje mooi matcht bij de originele tool roll, is de Europese heel donker bruin leer (lijkt op de foto's bijna zwart). Maar ook weer een compleet andere kleur donkerbruin dan de sleutelhanger. De "set" ziet er ineens uit als een bij elkaar geraapt zooitje, maar dat is nog tot daar aan toe.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als we het boekje open slaan wordt duidelijk hoe groot het verschil is. Waar de Amerikaanse uitvoeringen mooie foto's heeft met een Ltd model erop, heeft de Europese uitvoeringen een lijnentekening van een willekeurige Gl1000.. Toch jammer, want dat maakte het Ltd boekje in mijn ogen juist zo speciaal..

Afbeelding
Afbeelding

Nu dus flink in dubio, toch de Amerikaanse én de Europese houden, of toch één van de twee verkopen, en dan welke?
Ik ben er in ieder geval nog niet over uit.
Cb400f '79
Cb550f '77
Cb750k2 '75
GL1000 LTD '76
CBX1000Z '79

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2647
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Jackpot? GL1000 Ltd owner's manual

Bericht door pieter » 21 dec 2020, 15:44

Ik zou ze allebei houden Nick, mooie verzameling zo.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

peter

Re: Jackpot? GL1000 Ltd owner's manual

Bericht door peter » 21 dec 2020, 15:48

Het europese boekje matcht beter met de kleur van de ltd. 😂

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten