Corona virus

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
sandor
Berichten: 252
Lid geworden op: 16 okt 2006, 19:23
Locatie: Kortrijk (B)

Re: Corona virus

Bericht door sandor » 27 mar 2020, 07:35

Ik begrijp echt wel dat er dingen zijn die MOETEN gebeuren dat kan niet anders maar alles wat kan vermeden zoals ritjes , vrienden op bezoek , prive feestjes en alle andere zinloze uitvluchten om toch maar onze eigen goesting te kunnen doen , kan ik maar één ding over zeggen NIET DOEN , dat is meedoen met de vijand ( het virus ) en zo verliezen we onze dierbaren , familie en vrienden die slachtoffer worden van het monster .
Zoals onze minister het zegt " blijf in uw kot " ( en nu heeft ze gelijk )

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Corona virus

Bericht door GL-1800 » 27 mar 2020, 08:00

In B is t idd verboden. Hier mag t mits.......en dat is wat ik als antwoord heb gekregen na tel vraag....Niet in groepsverband. Onbemand tanken e.d. liefst geen duo mee. Ben je enigzins verkouden....vanzelf niet gaan. Op de weg ben je never in contact met wie dan ook

En nee.....niet naar shop s oid. Ga ook nergens langs voor bezoek oid. Ik zelf heb n fles ontsmetting mee en tank met handschoenen.
Op deze manier is er niets aan de hand en als t RIVM zelf de goedkeuring geeft.......en mijzelf aan t bovenstaande houd.......ben in niet bang.
Eet gezond, blijf bewegen, niet teveel piekeren en de getroffenden......heel veel sterkte.
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: Corona virus

Bericht door wilco » 27 mar 2020, 09:47

In België mag niet meer recreatief gereden worden, behalve woon-werk verkeer. (Bron motoplus)
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

Gebruikersavatar
taxiad
Berichten: 250
Lid geworden op: 25 mar 2006, 11:48
Type Goldwing: GL1800
Locatie: tilburg

Re: Corona virus

Bericht door taxiad » 27 mar 2020, 12:19

recreatief motorrijden kan, mits maar wordt voldaan aan de gestelde algemene maatregelen met betrekking tot groepsvorming en afstand houden.
Ik heb vanaf 1 mei een hotelletje in het zwartewoud voor 14 dagen,ik vraag me af of ik daar heen kan??
gl 1800 (´07) dark orange metallic met navi

Gebruikersavatar
beinhart
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 649
Lid geworden op: 01 sep 2010, 13:17
Type Goldwing: overig
Locatie: hoogerheide-city
Contacteer:

Re: Corona virus

Bericht door beinhart » 27 mar 2020, 16:04

ik blijf motorrijden, want ik doe mijn boodschappen met de motor.
auto is geen optie omdat die meestal met de vriendin mee is.
(helaas kan in die koffers alles in 1x mee, dus pak ik mijn ratje
daar past niet zoveel in zodat ik toch 5x moet rijden)
PRETTIG GESTOORD (ik ben niet gek, dat is een andere afdeling)

Gebruikersavatar
taxiad
Berichten: 250
Lid geworden op: 25 mar 2006, 11:48
Type Goldwing: GL1800
Locatie: tilburg

Re: Corona virus

Bericht door taxiad » 27 mar 2020, 16:12

Het taxi werk ligt een beetje stil af en toe rij ik nog iemand die ik heel goed ken maar geen vreemde mensen natuurlijk.
zodoende zit ik al bijna 2 weken thuis en ga ik elke dag wel een toertje doen. vandaag ook weer tourtje gedaan tot nu toe was heerlijk.
gl 1800 (´07) dark orange metallic met navi

Online
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Corona virus

Bericht door RonalT » 27 mar 2020, 17:20

sandor schreef:
27 mar 2020, 07:35
...
Zoals onze minister het zegt " blijf in uw kot " ( en nu heeft ze gelijk )
Prima dat jullie minister dat zegt. Maar ik denk niet dat het de juiste methode is. De mensen die wel naar hun werk mogen kunnen het virus mee naar huis brengen en dan wordt je toch besmet.

M.i. zijn jullie wat in de stress geschoten en zijn er maatregelen afgekondigd die wat extreem zijn.
Dan volgt mijn vraag weer "hoe lang gaan jullie dit volhouden?". Want er is dus nog geen einde in zicht.
En daarna... als je weer op straat mag is dat virus dan weg of krijg je dan een tweede/derde golf van besmettingen?

Ik zou het met een quarantaine-maatregel eens kunnen zijn als er uitzicht was op een medicijn/redmiddel tegen dit virus. Maar dat kan nog wel even duren. Hopelijk doet het goede weer, wat er aan komt, iets tegen het virus. Dat gebeurt met een griepgolf wel.

Het voordeel voor mensen die naar buiten kunnen is dat je tijdens wandelen, fietsen of motorrijden vitamientjes kan opdoen, je bent buiten zonder dat er mensen dicht in je buurt zijn.
Op weekdagen ben ik binnen, op het werk, bezig en lopen er mensen om me heen. Dan lopen er wel eens mensen veel te dichtbij, soms per ongeluk, of soms om dat het niet altijd anders kan. Evenzo gaat het tijdens het winkelen als je in te smalle gangpaden loop.

Sterkte....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Corona virus

Bericht door GL-1800 » 27 mar 2020, 18:12

Tsja........zo is ook mijn idee. T gekke is dat men uit Belgie gewoon nl in komt. Zonder reden. Zelfs met caravan. Toen B op slot ging zat half vlaanderen in zeeland. T geniepige is dat ik n grensvignet zojuist kreeg om B in te mogen. Da s raar toch. Wat is op slot dan.
T is even n rottijd. Voor velen in ieder geval. Voor dezen hoop ik t beste.....
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

DonvanVliet
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: Corona virus

Bericht door DonvanVliet » 27 mar 2020, 18:24

Inderdaad. Hier in de regio zeggen we "je mot effe je kakke ophouwe" Een tijdje dimmen is niet erg.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Corona virus

Bericht door peter n.d. » 28 mar 2020, 12:00

Beste Forumrijders , normaal hadden we verleden week onze eerste rit met de Zellikse motorijders , maarja onze corannaken gooit hier weer roet in het eten . Als het deze week s'mogens niet te koud is ( van de week waren de nachttempraturen wat aan de frisse kant ) ben ik van plan om met Wingske naar het werk te rijden om zo wat kilometers bij mekaar te rijden . Ook stonden er tijdens mijn paasverlof enkele ritten gepland ( o.a. een rit op Luxemburg , de goededoelenrit , het uitstapje naar Nico en Truus ) , deze vallen spijtig genoeg in het water . Op het werk is het weer iets normalere geworden , de meeste winkels hebben weer wat voorraad kunnen opbouwen , Maar producten uit de getroffen landen ( Spanje , Italie" , Frankrijk ) worden nauwelijks geleverd en zorgen voor kopbrekers om deze dan ergens anders te laten produceren en zo toch te leveren in de supermarkten . Toch 1 lichtpuntje in heel deze toestand : Er rijden bijna geen auto's op de snelwegen ( geen file , bijna geen ongelukken ) alleen bij de grensovergangen is het aanschuiven en iedere land heeft zijn grenscontroles versterkt . Het lijkt wel of we weer 30 jaar in de tijd worden terug gekaputaleerd . Weer meer vergunningen bij om land x of y te gaan laden of te lossen , wie niet over de juiste vergunningen beschikt , komt er niet in .Ook uitstapjes met het gezin ( het zeetje of de Ardennen ) kan je op je buik schrijven . Gisteren had ik een rit op de kust en bij het binnenrijden van enkele kustgemeentes op controles gebost . Het vrachtverkeer mag doorrijden , maar zij die met auto een uitstapje willen maken , zijn er aan voor de moeite , en krijgen er nog een fikse boete bovenop ( ongeveer 250 euro per inbreuk ) en dit kan snel oplopen ( meer dan twee personen in de auto en de passagier moet achteraan plaats nemen langs de passagierskant en niet achter de bestuurder ).Ook bedrijven waar we goederen gaan ophalen hanteren strikte maatregelen om hun werknemers te beschermen . Vaak mogen we zelf niet meer laden en is het zelf niet toegelaten om gebruik te maken van de sanitaire voorzieningen . Vervoersdocumenten worden aangereikt door handen beschermt met handschoenen en de gevers geven deze aan de chauffeurs door zo'n kleine mogelijke opening om elk contact te vermijden . Het zijn rare tijden . Het is toch wat : EEn kleine virus dat de hele wereld in zijn greep heeft en beslist over leven en dood en waar we met onze neus op de feiten worden gedrukt en soms het slechste van de mens boven haalt( ikke en ikke en de rest kan stikken ) en in andere gevallen vele mensen die elkaar helpen en elkaar een warm hart toedragen . Hopend dat we vlug weer op normale leefregels kunnen overschakelen en dat er niemand ernstig ziek word of overlijd van onze vriendenkring ( EN DIT GELD OOK VOOR ONZE NEDERLANDSE FORUMVRIENDEN ) Groet ik jullie allemaal :mrgreen: , Een dikke knuffel ( figuurlijk dan , want men moet afstand bewaren ) van Den Bob , Vrouwtje,lief Christine , en Ikke ( daar ze we weer ) Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
taxiad
Berichten: 250
Lid geworden op: 25 mar 2006, 11:48
Type Goldwing: GL1800
Locatie: tilburg

Re: Corona virus

Bericht door taxiad » 28 mar 2020, 15:46

Zoals onze minister het zegt " blijf in uw kot " ( en nu heeft ze gelijk )
Ik heb vandaag weer tot nu toe motor gereden en ik denk dat dat het meest veiligste is wat je kunt doen.er komt in ieder geval niemand bij mij in de buurt niet binnen 1.30 meter
in ieder geval vindt ik het veiliger als in een bouwmarkt of een druk park rond te lopen of de supermarkt waar ik helaas ook wel even naar toe moet natuurlijk.
Ik kwam trouwens heel veel motorrijders tegen vandaag en wandelaars joggers fietsers race fietsers mountainbikes skeelers scooters noem allemaal maar op en dan zou ik geen tourtje op mijn motor mogen doen ??
gl 1800 (´07) dark orange metallic met navi

Gebruikersavatar
taxiad
Berichten: 250
Lid geworden op: 25 mar 2006, 11:48
Type Goldwing: GL1800
Locatie: tilburg

Re: Corona virus

Bericht door taxiad » 28 mar 2020, 16:26

read:https://secure.avaaz.org/nl/community_p ... CJ7ZJhKQcM

dit lees ik nu op Belgische sites
gl 1800 (´07) dark orange metallic met navi

wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: Corona virus

Bericht door wilco » 28 mar 2020, 17:35

taxiad schreef:
28 mar 2020, 16:26
read:https://secure.avaaz.org/nl/community_p ... CJ7ZJhKQcM

dit lees ik nu op Belgische sites
Ook ondertekend voor onze zuiderburen.
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Corona virus

Bericht door Honda GL Castlebiker » 29 mar 2020, 12:08

Heb hiervoor 3 jaar veel gereden voor de auto industrie. Vorig jaar augustus viel dat al aardig stil. Toen was er nog geen corona. Nu rij ik hoofdzakelijk levensmiddelen naar Oostenrijk en weer terug. Dat blijft natuurlijk doorgaan. Enig nadeel is dat je bij de grens nu lang moet wachten, terwijl transport toch door mag/moet gaan. Van collega hoorde ik vandeweek dat de distributiecentra vol zitten. Die hebben gigantische voorraden ingekocht. Soms moet je tot 2 dagen wachten om daar te kunnen lossen. Al met al is dat niet top, dat wachten aan de grens en bij losadressen. Omzet en kilometers tot nu toe toch nog hetzelfde als vorig jaar. Sta nu vlak voor de Oostenrijkse grens en heb er deze week weer ruim 3.500 km gereden...

Hoe het verder gaat lopen, geen idee. Zelf denk ik dat we langzaamaan de piek bereiken, en dat het in april gewoon af gaat nemen en in juni is de corona zo goed als voorbij. Maar we zullen gaan zien. Denk wel dat het belangrijk is om wat meer thuis te blijven, om het risico om besmetting te beperken. Daardoor kan het virus wel sneller verdwijnen.

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Corona virus

Bericht door GL-1800 » 29 mar 2020, 13:57

Denk.....dat de fout is te denken dat eea dan voorbij is immers.....dr word n 2e ronde ofwel veel sterkere variant verwacht....

Verwacht he? En deze zagen we niet aankomen....

Wij blijven nog tijden bij de grens klooien.
Maarrrrrrr...dat vonden wij zo mooi????
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Plaats reactie