Polen en Tsjechië

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Plaats reactie
Rens Janssen
Berichten: 131
Lid geworden op: 28 sep 2009, 09:43
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Helmond

Polen en Tsjechië

Bericht door Rens Janssen » 13 aug 2018, 20:05

Hallo medewingers,

Wij zijn van plan trip te maken naar beide landen op de motor.Zijn er mensen die er kortgeleden nog geweest zijn?
Waar moeten we rekening mee houden. Hebben jullie tips en trucs.
We horen het wel...
Alvast bedankt
Rens en Marie-Jose

Gebruikersavatar
goldwinghenkie
Berichten: 91
Lid geworden op: 31 aug 2014, 14:11
Type Goldwing: GL1800

Re: Polen en Tsjechië

Bericht door goldwinghenkie » 13 aug 2018, 21:49

Hi,

Vorig jaar daar geweest (Tsjechië). In het noorden, Reuzengebergte gestart, kleine campings bezocht. Koud in de avond, maar je kunt daar hout kopen en voor je tent een kampvuurtje maken. Harstikke leuk! Echt camping gevoel.Zeer aardige mensen tegen gekomen, spreken vaak wel zeer slecht Engels. Hierna Praag bezocht, een camping in de buurt gezocht en de Wing op de camping laten staan en met trein naar centrum gereisd. Wij houden niet van musea... dus de Karelsbrug bekeken, Astronomische klok in het centrum bekeken en natuurlijk boven op de berg het kasteel. In het centrum een Hotdog gegeten..pizzaatje.....ik had het gevoel dat we bij elke uitgave niet volgens prijslijst moesten betalen....net een paar Kroontjes meer?!?. Vond ik niet prettig, ook niet altijd geaccepteerd! Maar ja, het is niet duur daar en de mensen daar mogen ook een paar centjes verdienen. Wel een mooie oude stad die je zeker niet moet overslaan! Doorgereisd naar Lipnomeer (zuiden) daar de "Nederlandse Camping" laten liggen en een Tsjechische camping gevonden. Zeker stadje Cesky Krumlov gaan bezoeken. Zeker de moeite waard!
Live your life, live your dream.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Polen en Tsjechië

Bericht door RonalT » 13 aug 2018, 21:52

Ging vroeger in Zeeland precies zo. Als er vakantiegangers aan de kraam stonden betaalden ze meer voor het product dan dat Zeeuwen betaalden.
Of dat nog zo gaat weet ik niet....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
goldwinghenkie
Berichten: 91
Lid geworden op: 31 aug 2014, 14:11
Type Goldwing: GL1800

Re: Polen en Tsjechië

Bericht door goldwinghenkie » 13 aug 2018, 21:55

..…..geef ik liever een fooi. Heb ik een beter gevoel bij :-). Maar dat zal voor een ieder gelden!
Live your life, live your dream.

Plaats reactie