Banden wisselen bevindingen

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Banden wisselen bevindingen

Bericht door MoneyFor » 26 jul 2021, 12:47

Motorboy schreef:
24 jul 2021, 09:21
Heb zeer slechte ervaring met die website!
Voorband besteld daar zoeen D423 en betaald gelukkig met paypal.
Na een paar dagen melding dat de band niet op stock is en ik mn geld zal terug krijgen.Na bijna een week nog geen geld terug dan maar paypal geschil opgestart en claim
Dan plots geld terug van hen .Met bandenleader ging het vlotter want daar bestelde ik mn dunlop achterband en op een week binnen.
Niet leuk natuurlijk, ik heb zelf nog geen slechte ervaring gehad met deze website en heb er toch al verscheidene banden besteld, misschien heb je juist pech gehad.

athome
Berichten: 89
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:20
Type Goldwing: GL1800

Re: Banden wisselen bevindingen

Bericht door athome » 30 okt 2022, 14:53

Ik kan een nieuw topic beginnen maar zet het toch hier maar neer.

In de Juni is de Goldwing geleverd met Metzeler Cruisetec banden. Iets anders was op korte termijn niet leverbaar. Leek mij wel een goed keuze aangezien ik in het verleden goede ervaringen met Metzeler had.
Dat viel op de Goldwing enorm tegen. Zeker in de regen weinig vertrouwen. Een paar keer is de achterkant uitgebroken.
Op een dag rijden bleek er een schroef in de achterband te zitten (band was ongeveer 6000 km oud). Een prop was een optie maar de dealer had de Bridgestone (G852) gewoon op voorraad.
Omdat de Metzeler toch niet zo beviel, de Bridgestone op de velg laten leggen. De band was ook al enorm gecupt. Niet zo zeer vierkant. Dat viel nog reuze mee. Ook een reden voor vervanging
Prijs? Ik heb het een paar keer gevraagd. Met 25% najaarskorting, kostte de band incl. opleggen 336 euro. Opleggen was 10 euro aangezien ik alleen met het wiel kwam.

Band is nu goed ingereden. Wat een verschil!!!!
De Bridgestone geeft veel meer vertrouwen. De vrouw (zit altijd achterop), merkt ook heel goed dat ik veel meer vertrouwen in de achterband heb. Ze voelt dat ik veel zekerder rij.
Daarom mijn advies, geen Metzeler Cruisetec op de Goldwing leggen.

Wat doet de Metzeler dan niet wat de Bridgestone dan wel doet?
Vertrouwen is een vorm van communicatie. De signalen die de Metzeler afgeeft zijn vaag en inconsistent. Je weet eigenlijk niet wat je aan de band hebt.
De ene keer ga je met de stepjes aan de grond een bocht door. De volgende keer dezelfde bocht onder dezelfde omstandigheden, wil de band niet meewerken aan de opdracht en daardoor ga je noodgedwongen rustiger de bocht door.

Plaats reactie