Begrenzer GL1800 vanaf 2018

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Winger Wannes
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 feb 2015, 11:09
Type Goldwing: GL1800

Begrenzer GL1800 vanaf 2018

Bericht door Winger Wannes » 06 jul 2021, 18:52

Beste Wingers,

Kan iemand mij zeggen hoe of wie de begrenzer(begrensd op 185 km/u) van de GL1800 vanaf 2018
kan uitschakelen of ontkoppelen.
Honda geeft de Wing meer pk en meer koppel maar nijpt hem dicht op 185 Km/u.
Het is niet dat ik altijd hard riid,maar ik wil gewoon Full power. Niet begrensd.
Winger Wannes

Motorboy
Berichten: 91
Lid geworden op: 28 jan 2019, 08:55

Re: Begrenzer GL1800 vanaf 2018

Bericht door Motorboy » 07 jul 2021, 12:23

Guhl kan hier verbetering aanmaken als het al dan niet nodig is want waar kun je nog 185 rijden tegenwoordig .
Guhl zit in de USA en pakt de ecu aan dat die hogere topsnelheid haalt ondermeer.

Winger Wannes
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 feb 2015, 11:09
Type Goldwing: GL1800

Re: Begrenzer GL1800 vanaf 2018

Bericht door Winger Wannes » 07 jul 2021, 14:47

Beste Motorboy

Wie of wat is Guhl ?

Grtjs Winger Wannes

DonvanVliet
Berichten: 697
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: Begrenzer GL1800 vanaf 2018

Bericht door DonvanVliet » 07 jul 2021, 17:16

Shampoo?

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: Begrenzer GL1800 vanaf 2018

Bericht door Marco1 » 07 jul 2021, 17:59

Als ik Google, dan kom ik hier op.
Maar ik ken het verder ook niet.
https://guhlmotors.com/
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

Winger Wannes
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 feb 2015, 11:09
Type Goldwing: GL1800

Re: Begrenzer GL1800 vanaf 2018

Bericht door Winger Wannes » 23 aug 2021, 20:39

Betse Wingers,
Je ziet..als er interesante vragen worden gesteld word niet of lullig gereageerd.

Erg..

DonvanVliet
Berichten: 697
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: Begrenzer GL1800 vanaf 2018

Bericht door DonvanVliet » 23 aug 2021, 21:21

Nou in de post hierboven staat de link waar je volgens mij ook niet veel aan hebt. Ik had er nooit van gehoord. Wel de shampoo.😉

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Begrenzer GL1800 vanaf 2018

Bericht door RonalT » 23 aug 2021, 23:12

Winger Wannes schreef:
23 aug 2021, 20:39
...niet of lullig...
Erg jammer dat je zo reageert. Het kan toch zo zijn dat we er geen antwoord op hebben. En dan kan je ook geen antwoord verwachten, met misschien als uitzondering een grol of grap.
Het is niet anders....

En de vraag is natuurlijk ook hoe 'interessant' de rest van de lezers/schrijvers dit onderwerp vinden. Jij noemt het een interessante vraag...
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Bartho
Berichten: 48
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:17
Type Goldwing: GL1800

Re: Begrenzer GL1800 vanaf 2018

Bericht door Bartho » 24 aug 2021, 05:55

Ik heb mijn VFR1200F ECU(bij honda PGM-FI module) laten tunen door Guhl. Zeven(7) tal jaren terug. Hij kan zowat alles doen in de ECU wat je vraagt. De vfr1200f had restricties in 1,2,3 en 6 gear wat betreft begrenzing in toeren. Deze begrenzing haalde hij eruit en maakte een full power van de 100 pk begrensde versie in België. Tot zo'n 195 pk op papier want ik heb het nooit laten meten. In ieder geval haalde hij er ook het bokkig gedrag van de vfr1200 onder de 3000 RPM uit. Wat mij betreft leverde hij zeer goed werk. Alleen moet de PGM-FI module uit de motor halen en hem opsturen samen met de beschrijving wat je wenst. Ik betaalde 250€ plus 2 x verzending en douane kosten + BTW totaal 500€. Dit vanuit Belgie. Dit was voor mij de moeite waard toen omdat een origine 172 pk module bij honda 1200 € koste. Je moet ook een beveiligde zending vragen want in geval van verlies heb je een probleem. Hoe ver hij staat met het tunen van de PGM DCT module weet ik niet. Je vind informatie op de USA site gl1800riders.com forum.

Motorboy
Berichten: 91
Lid geworden op: 28 jan 2019, 08:55

Re: Begrenzer GL1800 vanaf 2018

Bericht door Motorboy » 24 aug 2021, 22:06

Top Bartho om deze info te delen :)

Gebruikersavatar
TonVerkleij
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 apr 2018, 11:37
Type Goldwing: GL1800

Re: Begrenzer GL1800 vanaf 2018

Bericht door TonVerkleij » 29 aug 2021, 21:18

Op de site van Guhl motors staat het volgende te lezen:


ECU modifications for any vehicle with a VIN number or registration are not supported. Please do not send any ECUs from any vehicles that have a VIN number, have had a VIN number or any vehicle that is or can be street driven. This includes ALL motorcycles. Any motorcycle ECU sent to us will not be modified and will only be returned at the owner’s expense.

Disclaimer- All Guhl motors products are for closed course racing use only and are not legal on public roads.
GL1800 2007

sterfreak
Berichten: 72
Lid geworden op: 26 okt 2017, 12:47
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Brecht

Re: Begrenzer GL1800 vanaf 2018

Bericht door sterfreak » 30 aug 2021, 06:29

Is van Guhl toch een belachelijke aankondiging, welke motor heeft geen vin? Ze verlaten de fabriek met vin en worden nadien ingeschreven in één of ander land, dus als je hun tekst leest komt het erop neer dat ze geen enkele motor aanpassen. Ik vind het ook spijtig dat anderen beslissen hoe snel je wil/kan/mag rijden, maar voorlopig in Europa nog geen gevonden die de begrenzer eraf kan halen.



Groetjes, Georges.

Bartho
Berichten: 48
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:17
Type Goldwing: GL1800

Re: Begrenzer GL1800 vanaf 2018

Bericht door Bartho » 30 aug 2021, 13:31

Zal hoogst waarschijnlijk zijn om zich in te dekken tegen Amerikaanse wetgeving. Als je je ECU opstuurt is hij niet geacht te weten van welke motorfiets deze komt. Als mijn ECU is teruggekomen staat er op "Only for track use" dus als je het op een street bike zet is het de eigenaar zijn verantwoordelijkheid.

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Begrenzer GL1800 vanaf 2018

Bericht door GL-1800 » 18 nov 2023, 21:03

WW maakt denk ik n denkfout. Er zit verschil tussen topsnelheid en optrekken, snapt n ieder. Ook n snelheidsbegrensde Wing zal maximum vermogen/ koppel hebben tot de begrensde snelheid.
Heeft dit extraatje ook nodig tov de vorige Wing s, zn toerental is lager bij dezelfde snelheid. Ik lees uit de vraag dat hij full power wil en geen hogere topsnelheid. Maar die kracht is er domweg wel....
En ach....die sjampoo.....goed bedoeld toch? :)


Ohw....was n behoorlijk oude vraag, ff niet opgelet... :(
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Tuurtje
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jul 2023, 16:36
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Katwijk aan zee

Re: Begrenzer GL1800 vanaf 2018

Bericht door Tuurtje » 19 nov 2023, 08:23

Beste Wingers.
Er is hierboven veel geschreven over een tuner in de USA. Hier in NL hebben we ook een aantal chiptuners. Een daarvan is Ziptuning in Utrecht. Als je google gebruikt en je motor merk/type invul krijg je te zien dat zij de vermogen en koppel kunnen veranderen. Als je het vraagt kunnen zij mischien ook de begrenzer veranderen. Voor geld kan er veel veranderen. Ik heb mijn auto toen laten chippen naar hetgeen dat ik wilde en het werkte.
Nu is alleen de vraag, waarom hebben de fabrikanten een begrenzing voor hun product ingesteld. Er zijn allemaal redenen om dat te doen: slijtage aan motorblok, denk aan slijtage zuigers,kleppen, krukas enz, en de wegligging. Is het de bedoeling dat er 250 km/u gereden wordt met de machine. Wordt de betrouwbaarheid niet verminderd door het veranderen van de motor karakteristieke. Dan blijft nog de vraag: waarom kopen mensen een Goldwing? Mijn wilde haren ben ik kwijt. Ik doe het voor mijn rust, lekker toeren.

Plaats reactie