Harde vering

Technische vragen, tips, trucs, enz.
harryvbr46
Type Goldwing: GL1800

Harde vering

Bericht door harryvbr46 » 31 mei 2021, 16:56

Vergeleken met mijn vorige Goldwings valt mij op dat de vering van mijn 18+ veel harder is. Nu zijn verkeersdrempels uiteraard bedoeld om de snelheden wat af te remmen. Maar om niet los te komen uit het zadel moet ik nagenoeg stapvoets er overheen. Voor de duo passagier is het helemaal erg als deze niet wordt gewaarschuwd voor een aankomende drempel. En als alle drempels nu gelijk waren dan weet je waar je aan toe bent. Maar er is geen drempel gelijk. Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met dit euvel.

Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd

Re: Harde vering

Bericht door Cas » 31 mei 2021, 17:34

harryvbr46 schreef: ↑
31 mei 2021, 16:56
Vergeleken met mijn vorige Goldwings valt mij op dat de vering van mijn 18+ veel harder is. Nu zijn verkeersdrempels uiteraard bedoeld om de snelheden wat af te remmen. Maar om niet los te komen uit het zadel moet ik nagenoeg stapvoets er overheen. Voor de duo passagier is het helemaal erg als deze niet wordt gewaarschuwd voor een aankomende drempel. En als alle drempels nu gelijk waren dan weet je waar je aan toe bent. Maar er is geen drempel gelijk. Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met dit euvel.
Waarschijnlijk is achter een Hyperpro veer gemonteerd, die is kneiterhard maar stuurt geweldig. Het is of veel comfort en zwabberen of een strakke vering en strak sturen.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

harryvbr46

Bericht door harryvbr46 » 31 mei 2021, 20:20

Cas schreef:Waarschijnlijk is achter een Hyperpro veer gemonteerd, die is kneiterhard maar stuurt geweldig. Het is of veel comfort en zwabberen of een strakke vering en strak sturen.
Het zou best kunnen. Ik kocht deze motor 2e hands met 1200 km op de teller. Ivm Corona moest de eigenaar cash hebben. Kwam zonder werk te zitten. Voor hem zeer spijtig uiteraard. Er zaten ook al enkele mooie accessoires op.
Mogelijk had hij ook een andere vering laten installeren. Ik zal dat wat beter bekijken.

Dacher

Bericht door Dacher » 01 jun 2021, 12:32

Anders vervangen door Wilbers die zijn een stuk zachter maar sturen zeker ook goede