Buddyseat

Technische vragen, tips, trucs, enz.
athome
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:20
Type Goldwing: GL1800

Re: Buddyseat

Bericht door athome » 31 jul 2022, 12:52

@ffgezellig
Ik ben ook aan het orienteren naar een andere zadel voor de Goldwing 2018. We zijn beide zwaar (100+). Meerdere dagen achter elkaar is dan niet prettig. Ik schuim zakt dan helemaal in
Ik heb Corbin op het oog. Ik heb daar al ervaring mee (positief) en is gewoon in Nederland verkrijgbaar.
Via Cruiseman kwam ik op Ultimate Seat uit. Ook een zeer interessant zadel. Vind ik kwa uiterlijk veel beter bij het OEM uiterlijk passen dan Corbin.

Als ik het forum van GL1800Riders mag geloven zit er weinig verschil tussen Corbin en Ultimate Seats.

Kan je wat meer vertellen.
Hoe ging het bestellen, verzenden etc?
Heb je ook ervaring Corbin.

BTW
Wat een gave kleur op de Goldwing
Is dat origineel?

Gebruikersavatar
ffgezellig
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2018, 23:07
Type Goldwing: GL1800

Re: Buddyseat

Bericht door ffgezellig » 01 aug 2022, 13:12

Hoi, Allereerst ja originele kleur, hebben hem wel laten 'glimmen' vindt ik mooier dan mat :-)

Maar wat het zadel betreft ik heb qua Corbin alleen ervaring met een zadel voor een BMW RT1200, ik vond het helemaal niks.
Met een Corbin zit je als bestuurder een stuk verder naar achteren en heeft je passagier een stuk minder ruimte, dat was al een ding bij ons.
Dan de hardheid van de Corbin kon mij (ons) absoluut niet bekoren, hebben een vakantie rit van 3000km er mee gemaakt maar was wat ons betreft erger dan het originele zadel.

De Ultimate op onze Goldwing daarentegen is wat ons betreft een schot in de roos qua comfort.
Zadel is iets wijder voor bestuurder en passagier, en heeft een plezierige zit (zelf ook 100+), zit harder maar niet te hard.

Bestel proces betaling en verzending gingen perfect, had hem binnen 3 weken (was wel op voorraad bij Ultimate).

Maar zadels zijn erg persoonlijk, wat de één geweldig vindt is voor de andere helemaal niks.

Mocht je een keer willen proefzitten laat het dan weten dan kunnen we een keer afspreken.

groeten,
Martin
For the Alliance.....oh wacht verkeerd forum :-)

athome
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:20
Type Goldwing: GL1800

Re: Buddyseat

Bericht door athome » 01 aug 2022, 16:55

Een afspraak maken klinkt goed. Ben erg benieuwd
Dan moeten we maar gaan. Ik stuur wel een privebericht om een afspraak te maken.

benE
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2012, 08:23
Type Goldwing: GL1800

Re: Buddyseat

Bericht door benE » 23 sep 2023, 13:55

Het is wel een ouder topic,maar nog steeds actueel denk ik.
Weet iemand die zijn zadel heeft laten aanpassen,of het zadel harder of zachter is gemaakt?
Ik weet na een uur niet hoe ik moet zitten,en wil het zelf aanpassen.
Ik weet alleen niet of het harder of juist zachter moet worden.

Groeten Ben.
Vorige motoren:Suzuki intruder 1400:Goldwing 1200:Yamaha XV1900:Goldwing 1800:2 x Honda NC750X:Nu 2018 Goldwing 1800 Touring de luxe DCT.

athome
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:20
Type Goldwing: GL1800

Re: Buddyseat

Bericht door athome » 23 sep 2023, 14:27

Ik heb nu een zadel van Ultimate Seats. Deze is duidelijk beter dan OEM.
Ik heb ook goede ervaringen met Rayz zadels. Hij past je eigen zadel aan.

sterfreak
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 okt 2017, 12:47
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Brecht

Re: Buddyseat

Bericht door sterfreak » 23 sep 2023, 18:44

Ik heb een paar weken geleden het zadel laten aanpassen in Den Haag bij tijger leathers, ik dacht dat het te hard was, hij zei te zacht, wegens ziekte en slecht weer heb ik nog niet kunnen testen of het voldoet. Maar als het niet goed is moest ik terug komen en past hij verder aan tot het goed zit.
Ik ben deze zomer ook bij Rayz geweest en hij ging me een offerte maken en doorsturen, echter 2 dagen later kreeg ik telefoon van hem dat hij het toch niet echt zag zitten om aan het zadel te beginnen en is het daar niet doorgegaan.



Groetjes, Georges.

Gebruikersavatar
Jan Wing
Berichten: 64
Lid geworden op: 27 okt 2023, 16:43
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hoevelaken
Contacteer:

Re: Buddyseat

Bericht door Jan Wing » 29 okt 2023, 16:45

Iedere rit die ik wekelijks rij is tussen de 400 en 600 km. lang. In totaal pauzeer ik 3 keer (2 x 1 minuut om een plasje te doen en 1 x 10 minuten om even mijn boterham te eten) en gemiddeld duurt een rit tussen de 8 en 9 uur.
Vanwaar deze opsomming? Ik rijd ook de 1800+ en heb geen last van mijn kont. Dit dus om aan te geven dat het niet echt aan de Honda ligt maar een individueel probleem is. Sterker nog, met mijn vorige 1800 uit 2012 had ik eerder last van mijn achterste dan nu met de nieuwe. Ik weet wel dat des te vaker en langer je op de motor zit, des te minder last je van je kont krijgt. Zorg met warm weer dat er lucht onder je kont komt dat scheelt gigantisch.
Het maakt niet uit wat je rijd zolang je maar rijd.
Groeten Jan

athome
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:20
Type Goldwing: GL1800

Re: Buddyseat

Bericht door athome » 29 okt 2023, 16:53

Het klopt dat het een individueel probleem is.
In praktijk blijkt helaas dat een groot deel van de rijder klachten heeft over het zadel. Er zijn ook merken/modellen waarbij er veel minder gebruikers klagen over het zadel. In die gevallen heeft de fabrikant blijkbaar een beter compromis gevonden.

Na verschillende motoren te hebben gehad kan ik wel zeggen (voor mij persoonlijk). Hoe groter het zitoppervlak hoe beter ik zit. Meestal is het standaard schuim in het zadel te zacht voor mijn achterwerk. Ik krijg er te weinig steun van.

GL-1800
Berichten: 1496
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Buddyseat

Bericht door GL-1800 » 30 okt 2023, 11:57

Hmmm. Dit lezende brengt mij iets in verwarring. Onze 1800, 2015 destijds deed t prima wat zitten betreft. Hoe kan het dan dat t nu minder lijkt te zijn.......
Ligt ook aan lichasmsbouw e.d.

Toch gaan wij binnenkort proefrijden, hebben nu een HD Ultra Limited, voor ONS de beste zithouding. Ok, hebben wat gedoe met heupen, bekken e.d., hele zoektocht gehad maar hopen toch dat de Wing de HD kan overtreffen.
Zo niet, dan gebeurt t niet......

De DCT lijkt mij geweldig, 1 van de redenen.....
We zien!!
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Tuurtje
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jul 2023, 16:36
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Katwijk aan zee

Re: Buddyseat

Bericht door Tuurtje » 30 okt 2023, 12:21

Ik heb nog steeds een HD Road Glide. Al vroeg heb ik een Corbin zadel op de HD geplaatst want de orginele zadel was ook niet zo prettig na lange km's. Nu rij ik op eee GL1800 met DCT, dat was effe wennen. De standaard zadel zit niet zo slecht. Het ligt een beetje aan hoeveel zitvlak de berijder heeft :lol:

GL-1800
Berichten: 1496
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Buddyseat

Bericht door GL-1800 » 30 okt 2023, 12:25

Idd, thuis ook geen chesterfield.

We gaan t uitproberen.....Voetsteunen zijn bij mij t belangrijkste. Daar ging t mis met de vorige, maar dat ligt aan mij. Een soort van gekkekoeieziekte in mn hoofd....
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
Jan Wing
Berichten: 64
Lid geworden op: 27 okt 2023, 16:43
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hoevelaken
Contacteer:

Re: Buddyseat

Bericht door Jan Wing » 30 okt 2023, 17:31

Die opmerking van de grote van het zitvlak klopt helemaal, er zijn weinig vrouwen die dezelfde zitproblemen als kerels hebben.
Het probleem wordt in de meeste gevallen verergert of veroorzaakt door warmte, zelfs ‘s winters heb je dit probleem nog. Ik zit zomer en winter alleen in mijn onderbroek in het motorpak en zodra het wat warmer is pak ik mijn kralen ding ( ik weet niet hoe het wordt genoemd, allemaal houten kralen aan elkaar geregen) dan komt er lucht tussen mijn billen en het skay van de buddy. Skay of ook wel kunststof genoemd zweet heel erg, zodra je daarop zit begint het gelijk. Ledersoorten die met dekverf zijn afgewerkt ( de meeste soort3n leder) heeft dit probleem ook maar wel wat minder. Daarom zit er vaak in auto leder honderdduizend kleine gaatjes.
Het maakt niet uit wat je rijd zolang je maar rijd.
Groeten Jan

GL-1800
Berichten: 1496
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Buddyseat

Bericht door GL-1800 » 30 okt 2023, 17:41

Ofwel......ventilator erin.
Moet ie wel herbekleed worden....
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
goofy
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 mar 2024, 18:57
Type Goldwing: GL1800

Re: Buddyseat

Bericht door goofy » 20 apr 2024, 19:03

zadel laat inderdaad te wensen over,zadel 2017 was beter

GL-1800
Berichten: 1496
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Buddyseat

Bericht door GL-1800 » 21 apr 2024, 08:11

Zo zie je maar. De ene kont is de andere niet. Juist op de 1.8 2015 erg last van vel dat opkroop. Erg vervelend en pijnlijk, op onze 2019 juist niet.
Ook na n lange rit niet.
Maar idd rot als je 40K uitgeeft en je zit rottig. In n proefritje verneem je dat niet.
Suc6 met zoeken allen......
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Plaats reactie