Android Auto en Apple Carplay

Technische vragen, tips, trucs, enz.
dejong
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 apr 2012, 20:42
Type Goldwing: GL1800

Re: Android Auto en Apple Carplay

Bericht door dejong » 14 jul 2020, 18:32

Is de kaart van een ZUMO niet dezelfde als van het ingebouwde toestel? Het antwoord is NEE.
De juni firmware update betreft kaartmateriaal maar ook andere items die niets met het navigatiesysteem van doen hebben. Alle vermelde verbeteringen, behalve de snelheidsaanduiding op de navigatie kaart, doen het.

Gebruikersavatar
rmh
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 okt 2007, 13:24
Locatie: Dodewaard

Re: Android Auto en Apple Carplay

Bericht door rmh » 21 jul 2020, 14:04

YES! Android Auto werkt op de Wing....
Afbeelding
It's only true, if you have a video to prove it!

Gebruikersavatar
harryvbr46
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:10
Type Goldwing: GL1800

Re: Android Auto en Apple Carplay

Bericht door harryvbr46 » 19 aug 2020, 19:04

Ben nog zeker niet tevreden over Android Carplay op de goldwing. Veel verbroken verbindingen met de telefoon. Ook regelmatig zwart beeld op het display waarna even later android weer start met google maps en vaak ook waze.
Honda zal hopelijk vast later dit jaar met een update komen. Want nu is het lastig werkbaar. Ook een andere telefoon aan de kabel loste het niet op. Bluetooth in- en uitschakelen gaf bij mij ook geen verschil.

dejong
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 apr 2012, 20:42
Type Goldwing: GL1800

Re: Android Auto en Apple Carplay

Bericht door dejong » 21 aug 2020, 20:05

Het is de vraag of dit (alleen) aan Honda ligt. Ik zie regelmatig berichten over problemen met Android Auto,ik heb het idee dat Android Auto minder stabiel is dan Apple Carplay.

Gebruikersavatar
harryvbr46
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:10
Type Goldwing: GL1800

Re: Android Auto en Apple Carplay

Bericht door harryvbr46 » 21 aug 2020, 20:40

Apple carplay zit er natuurlijk al vanaf de start op. En IOS is bij alle Apple telefoon gelijk. Android heeft niet op alle toestellen/merken dezelfde versie. Ik ga nog wel verschillende kabels proberen. Misschien kan het daar ook mede aan liggen.

Motorboy
Berichten: 91
Lid geworden op: 28 jan 2019, 08:55

Re: Android Auto en Apple Carplay

Bericht door Motorboy » 26 aug 2020, 10:33

dejong schreef:
13 jul 2020, 17:14
De nieuwe update is geïnstalleerd maar Ik krijg geen maximum snelheid op de kaart te zien. Wie krijgt de snelheid wel te zien? Ik zie ook geen mogelijkheid om dit in te stellen, wat zie ik over het hoofd?
Na installatie mocht ik heel even de max snelheid zien op kaart en klopte soms ook niet zoals 90km/h op 70 km/h weg.
Na aan en uit motor verdween de max snelheid voor altijd op kaart dus zit er een fout in de nieuwe android versie update
die we kregen van honda typisch honda gadget service .iets op de markt brengen en niet genoeg controleren omdat er toch geen geld meer mee te verdienen is
Op het usa forum zie ik dat het blijkbaar beter werkt de max snelheidsaanduiding maar honda doet natuurlijk beter zn best voor de usa waar de afzetmarkt het grootst is van de nieuwe wing

dejong
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 apr 2012, 20:42
Type Goldwing: GL1800

Re: Android Auto en Apple Carplay

Bericht door dejong » 26 aug 2020, 10:45

Hoi motorboy,

Over alle duidelijkheid, de snelheidsaanduiding die ik ook 1 keer gezien heb en daarna niet meer was op de Goldwing navigatiekaart.
Dit heeft niets met Andoid Car van doen. In Amerika krijgt men de snelheidsaanduiding wel op de juiste manier te zien op de Goldwing navigatie kaart.
Ik heb een melding richting mij dealer gemaakt zodat zij Honda kunnen inlichten. Van Honda verwacht op dit vlak weinig, misschien dat we volgend jaar de aangekondigde snelheidsaanduiding bij de volgende update krijgen.

Motorboy
Berichten: 91
Lid geworden op: 28 jan 2019, 08:55

Re: Android Auto en Apple Carplay

Bericht door Motorboy » 26 aug 2020, 10:49

Tuurlijk in de navigatie van goldwing zelf
Als je een herinstallatie doet van de nieuwe software met android zul je weer heel even de max snelheid zien en dan plots weer weg voorgoed
Dus er zit een fout in.
Of misschien heb je geen officieel Nederlands of Belgische software want in juni is er een bestand verspreid geweest via via van een franse dealer .Nog voor dat de meeste
opgebeld geweest zijn van hun dealer in Belgie of Nederland
Ik heb dit Frans bestand geinstalleerd want mn dealer weet tot op vandaag nog niets af van een android update omdat volgens hem honda Belgie nog geen info doorgegeven heeft

dejong
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 apr 2012, 20:42
Type Goldwing: GL1800

Re: Android Auto en Apple Carplay

Bericht door dejong » 26 aug 2020, 11:02

Mijn software update is via mijn dealer gegaan. Ik heb dus een officiële versie die mijn dealer via her Honda-netwerk gedownload heeft.

Bartho
Berichten: 48
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:17
Type Goldwing: GL1800

Re: Android Auto en Apple Carplay

Bericht door Bartho » 27 aug 2020, 06:50

De update wordt verspreid via het dealer computer netwerk. De dealer moet gaan kijken of die er is of niet. Heel gemakkelijk maar hij moet het doen. Er is wel een groot netwerkprobleem geweest gedurende een bepaalde tijd. Heb je het bestand gedownload via GWpartage motorboy?

Motorboy
Berichten: 91
Lid geworden op: 28 jan 2019, 08:55

Re: Android Auto en Apple Carplay

Bericht door Motorboy » 27 aug 2020, 08:08

Bartho schreef:
27 aug 2020, 06:50
De update wordt verspreid via het dealer computer netwerk. De dealer moet gaan kijken of die er is of niet. Heel gemakkelijk maar hij moet het doen. Er is wel een groot netwerkprobleem geweest gedurende een bepaalde tijd. Heb je het bestand gedownload via GWpartage motorboy?
Neen via via maar mn versie is normaal de laatste nieuwe ga het nummer nog eens controleren als ik tijd heb .Android heb ik al op scherm gekregen en waze dus zal wel
de juiste zijn.
Mn dealer nogmaals gevraagd gisteren naar de nieuwste software omdat ik van daaruit niets ontvang :evil:
Ook gevraagd of hij wil doorgeven dat de max snelheidsaanduiding op kaart en wegen niet werkt bij de nieuwste software na installatie max 1 keer
Maar honda luistert toch niet vrees ik die doen gewoon hun zin.

Bartho
Berichten: 48
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:17
Type Goldwing: GL1800

Re: Android Auto en Apple Carplay

Bericht door Bartho » 27 aug 2020, 12:50

Ik zou zeggen rapporteer direct naar Honda customers relation maar met een niet officieel verkregen versie sta je natuurlijk nergens. Ga zaterdag eens bij de dealer passeren met USB stick en zien wat hij kan doen.

dejong
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 apr 2012, 20:42
Type Goldwing: GL1800

Re: Android Auto en Apple Carplay

Bericht door dejong » 27 aug 2020, 16:42

Je voorstel om Honda direct in te lichten heeft geen zin, ik heb dat namelijk al geprobeerd. Je krijgt dan een bericht terug dat je vraag of melding via een Honda Dealer doorgegeven moet worden aan Honda.

Motorboy
Berichten: 91
Lid geworden op: 28 jan 2019, 08:55

Re: Android Auto en Apple Carplay

Bericht door Motorboy » 28 aug 2020, 08:53

Welke app gebruiken jullie op de smarthphone om android te verkrijgen op de wing?
Ik gebruik android auto .

Motorboy
Berichten: 91
Lid geworden op: 28 jan 2019, 08:55

Re: Android Auto en Apple Carplay

Bericht door Motorboy » 01 sep 2020, 09:50

Hebben jullie dit ook als versie met de nieuwste android update?
Afbeelding

Plaats reactie