Eerste punt kritiek nieuwe wing

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Motorboy
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 jan 2019, 08:55

Eerste punt kritiek nieuwe wing

Bericht door Motorboy » 30 mar 2019, 21:31

Hierbij kan ik zeggen dat de bouten gebruikt op de nieuwe wing geen goede kwaliteit zijn ze oxideren zeer vlug
Ik verwittig u al dat de glans er zeer snel van verdwijnt :(
Mijn dealer gaat ze alvast waarschijnlijk onder garantie vervangen
Het zijn de bouten vooral vooraan voorkant motorblok.
Een collega rijd met een yamaha r1 jaar in jaar uit al 5 jaar ook bij zout op de weg en die bouten zijn tenminste kwaliteit die oxideren niet of nauwelijks tov deze dat honda tegenwoordig gebruikt
Als ik er eens tijd voor heb plaats ik wel een foto.

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: Eerste punt kritiek nieuwe wing

Bericht door Wingnut » 31 mar 2019, 08:37

Ik rij al haast 1 jaar op de nieuwe GL1833 en heb ondertussen er 26000 km opzitten en herken dit probleem niet. Recent nog vanwege monteren accessoires de puntbak en sommige kappen eraf gehad en ik heb geen oxidatie gezien. Als je echter ook bij zoute wegen (pekel) gaat rijden, moet je de motor hier wel op voorbereiden door de oxidatie gevoelige delen te voorzien van bescherming, bijvoorbeeld door inspuiten met tectyl of na elke pekel rit goed en meteen wassen (alhoewel dit niet alle afgeschermde delen zal bereiken).
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: Eerste punt kritiek nieuwe wing

Bericht door Wingnut » 01 apr 2019, 09:11

En ter aanvulling zag ik dit draadje was gisteren is gestart op het Amerikaanse GL1800 forum over gebruiker die zich verwonderde over geen corrosie bij zijn GL1833 omdat hij wel de GL1833 had gebruikt tijdens deze winter, maar geen corrosie kon vinden.

https://gl1800riders.com/forums/193-201 ... osion.html
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Motorboy
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 jan 2019, 08:55

Re: Eerste punt kritiek nieuwe wing

Bericht door Motorboy » 06 apr 2019, 22:20

Heb nieuwe bouten onder garantie gekregen van Honda.een stuk of 15 in totaal dus deze van vooraan aan het blok en ook de 4 zwarte aan de mistlichten
De bouten waren na 1 maand al flink aan het oxideren en dit was niet normaal.
Ben blij dat de motorfiets van bijna 4 maand nu weer zoals nieuw is

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten