Noorwegen

Toertochten, toertips of toervragen, afspreken voor een ritje of meeting ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tumtrans
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 mar 2012, 09:38
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Ingen

Noorwegen

Bericht door tumtrans » 17 okt 2019, 20:05

Hallo mede wingers.

Elly, onze oudste dochter Andrea en ik zei de gek zijn een motorvakantie naar Noorwegen aan het plannen.

Vakantie op de motor vergt wat maar het geeft ook wat hebben we de afgelopen jaren ontdekt. Vorig jaar naar Schotland, Duitsland, Tsjechië en Oostenrijk geweest, dit jaar was Wales de bedoeling maar door motor pech is dit een auto vakantie geworden en in september hebben we de Dordogne bezocht.
Bijna alles doen we via airbnb of Booking.com alleen de Dordogne is een vacance soleil tent geweest op de aanrij en terugrij route na dan.
Ervaring voldoende maar we leren iedere keer weer.

Nu is dan Noorwegen aan de beurt en wel van 7 juni vertrek en weer thuis op 10 juli. Bijna 5 weken. De reis is grofweg bekend maar moet nog fine getuned worden. Per dag ongeveer 200 - 300 km. Lekker rustig aan dus.
De route ga ik nog klaarmaken mét uiteraard alle tussenstops en bezienswaardigheden. Die zal ik later posten. Grofweg >Hirtshals >Larvik>Bo I telemark >Odda>Skei>Geiranger>Kristiaansund (met een U!)>Alesund >Runde> en de verdere terugreis ri Larvik is nog niet bekend. Uiteraard verblijven we soms meerdere dagen op één stek om van daaruit iets te bezoeken. We zullen in een airbnb, stacaravan of anderzins verblijven waar we óók kunnen koken. Dus regelmatig een boodschapje doen hoort erbij. Bier zal er wel niet zoveel inzitten deze vakantie dus gaat er een lekker sterk drankje mee.

Ik heb een beetje uitgelegd wat de bedoeling is en als er nu motoristen zijn die, op geheel zelfstandige basis, mee willen zouden we dat alleen maar leuk vinden. We kunnen samen reizen en uitjes doen maar we laten elkaar óók vrij. Dus separaat naar de volgende bestemming rijden oid moet kunnen.

Stuur maar een mailtje met eventueel een telefoon nummer dan kunnen we appen of desgewenst bellen.

Binnenkort post ik dan de route en wat meer info.

Michel, Elly en Andrea.
If you live by the sword, you will die by the sword.
-------------------------------------------------------
Kawasaki XII voyager bj1988 (2011-2014)
Goldwing 1500 se bj 1995 (2014-2019)
Goldwing 1800 bj 2007 (2019-heden)

Plaats reactie