rondreis Schotland

Toertochten, toertips of toervragen, afspreken voor een ritje of meeting ?
Plaats reactie
henkvwing
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 apr 2017, 22:34
Type Goldwing: GL1500

rondreis Schotland

Bericht door henkvwing » 01 jul 2017, 22:32

Wil graag voor het eerst met de motor naar Schotland 2weken in September wie heeft daar ervaring mee omdat met een Goldwing te gaan doen.
Wij willen graag via een soort verzorgde reis waar alles incl. is te gaan boeken en wie heeft daar ervaring mee.
En de volgende vraag hoe is het weer in Schotland in September.
wil graag zoveel mogelijk informatie hebben positief of negatief.
Voor ons is het de eerste keer dat wij met de motor op vakantie gaan dus alles is nieuw voor ons.
Hoe gaat het met de motor op de Ferry hoe moet ik de motor vast zetten en moet ik zelf wat meenemen zoals spanbanden of wat anders.

Groetjes Henk.

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: rondreis Schotland

Bericht door Devoraz » 01 jul 2017, 23:19

Het weer in Schotland is het best in de maanden Mei en Juni. September kan nogal regenachtig zijn.
Ik heb geen ervaring met het reizen in een groep maar heb wel menig vakantie daar doorgebracht. De laatste was met mijn schoonvader een 12-daagse rondrit met de auto. Deze was ook volledig verzorgt. Dat wil zeggen de accommodaties op de specifieke data. Dit was erg goed geregeld en een mooie tijd.

Kijk op de site van DFDS voor informatie betreffende 'motorrijden in Schotland'.
Hier een filmpje over hoe om te gaan met de motor op de ferry:

youtu.be/a3mV74PRLYI
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: rondreis Schotland

Bericht door wingryder » 02 jul 2017, 09:23

Hoi Henk,

Mooi tripje ga je maken, wat het weer betreft, dat moet je treffen.Wij zijn verschillende keren die kant op geweest en hebben alles voorbij zien komen.
Prachtig weer en lekker warm maar ook regen en storm tot natte sneeuw in het uiterste noorden.
September is inderdaad wat instabieler wat weer betreft, maar goede kleding doet een hoop.

Voor de rest is het een kwestie van gaan en genieten. één heel belangrijke tip, rijd links :D :D . dat is wel zo gezond, voor jou en de motor, :) :) het is goed dat je bij het afrijden van de boot met de stroom mee kan zodat je even kunt wennen. Het gaat al gauw vanzelf maar bij een rotonde moet je wel even goed opletten. Zal vast goedkomen.

Wij maakten een rondreis langs de kustwegen, vanuit new casttle naar het noorden via inverness en zo linksom, erg mooi. Durness, helemaal in het noorden is erg mooi, daar sta je op een campin aan de rand van de kliffen,erg gaaf.
Kan er erg hard waaien. vandaar uit kun je naar "cape Wrath" daar staat de meest noordelijke vuurtoren van Schotland. Gaaf om te zien :!:

Loch Ness is uiteraard een must, want je zal er niet geweest zijn en juist dan kwam nessie weer eens te voorschijn, wil je toch ook meemaken? :D :D
Verder kun je je hart ophalen als je van kastelen houdt, het stikt er van.

De westkust is ook erg mooi, ik weet niet hoe lang je gaat maar als je rond rijdt dan kun je via Hadrians wall weer terug naar newcasttle voor de ferry.
Hadrians wall was de meest noordelijke grens van het romeinse rijk, gemaakt op bevel van keizer hadrianus. er zijn nog behoorlijke resten van te zien, als die stenen konden lullen dan hadden ze veel te vertellen :D

Ik hoop dat je veel lol hebt bij de voorbereidingen, en nog veel meer tijdens je rit.

Groet,

Jan
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

Plaats reactie