Promotor Circuitdag gaat door op 7 mei

Toertochten, toertips of toervragen, afspreken voor een ritje of meeting ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Promotor Circuitdag gaat door op 7 mei

Bericht door RonalT » 03 feb 2015, 18:02

Geplaatst op 2 feb 2015

We hadden een idee dat inmiddels tot plan is verheven: de Promotor Clubraces. Maar we beginnen eerst met een circuittraining op het TT circuit in Assen. Op donderdag 7 mei.
Dat er ooit Promotor Clubraces komen, is nog steeds een vaag plan waar we beslist enthousiast over zijn. Eerst gaan we op 7 mei maar eens leren racen op het TT-circuit in Assen! Dat klinkt gevaarlijker dan het is. Belangrijk is dat we er een leuke dag van maken, waarvan we ook nog eens een hoop opsteken. Want denk niet dat je onvoorbereid de baan op wordt gestuurd, want voor het zover is krijg je eerst fikse portie theorie rij voorgeschoteld en rij je meerdere manches achter een voorrijder aan, die je de bochtlijnen van Assen leert rijden. De eerste manche van zo'n 4,5 rondjes begin je langzaam en per manche voert de voorrijder de snelheid op. Pas aan het einde van de dag krijg je vrij baan. Wel worden gedurende alle manches je rondetijden bijgehouden, zodat je je vorderingen met cijfers kunt onderbouwen.

Veiligheid

Tijdens de circuitrain ing op het TT-circuit van Assen staat de veiligheid met stip bovenaan. Vooral de veiligheid van de deelnemers staat centraal. Het gaat per slot van rekening om de Leuke Dag en niet om de snelste tijd. Tijdens die dag is er een dokterspost, met dokter, verpleegkundigen en het nodige materiaal. Er lopen baancommissarissen rond, die als de nood aan de man is met vlagsignalen – leer je - proberen de snelheid te temperen. Verder is er racecontrol, die naast het bijhouden van de rondetijden met video ook de listigste bochten van Assen in de gaten houden. Kortom: mocht er wat met je gebeuren - nogmaals: het gaat niet om de snelste tijd – is hulp in korte tijd ter plaatse.

Voor welke motorrijder?

De circuittraining organiseren we voor motorrijders die wel eens op Assen willen rijden, willen leren hoe je bochtlijnen rijdt, hoe en wanneer je remt etc. Het liefst zien we alle mogelijke motormodellen op de baan. Dus niet alleen sportmotoren, maar vooral allroads, cruisers, toermotoren etc.
Meer info over een circuitdag van CRT Holland staat op hun website

Meedoen?

De Promotor Circuitdag organiseren we met CRT Holland. Deze club wikkelt ook de administratie, correspondentie en facturatie af. Deelname aan de eerste Promotor Circuitdag kost €225,- p.p. Als je onderstaand formulier volledig invult, doe je mee.


alle info via http://www.anwbmotor.nl/nieuws/promotor ... r-op-7-mei
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3909
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Promotor Circuitdag gaat door op 7 mei

Bericht door director » 03 feb 2015, 21:19

Ik vind € 225 toch serieus geld om over een circuit te raggen.

Voor dat geld ga ik liever een lang weekend naar de Eifel inclusief een Eifel-bochten training.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Promotor Circuitdag gaat door op 7 mei

Bericht door RonalT » 03 feb 2015, 22:17

Ik ga met je mee Erik, voor dat geld kunnen we een heel eind weg rijden.

225 : 1,42 = 158 liter benzine. Met 16,5 km per liter is dat 2600 km rijplezier. Ajjj, daar kom ik een gemiddelde zomermaand niet meer door :wink:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

Re: Promotor Circuitdag gaat door op 7 mei

Bericht door appieabc » 07 feb 2015, 19:52

en nou was ik in de eifel en dan mag je voor35 euro een half uur op een echt formule1 circuit rijden voorwaarden; goede kleding en gelijkgestemde voertuigen.
en gaaf op de nurburgring en de hele mikmak er om heen.
martin

Plaats reactie