Scharnier van vakje bij passagier kapot

Beschrijvingen hoe je bepaalde klussen aan je GL1500 kunt uitvoeren
Plaats reactie
Gebruikersavatar
biettie
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 mar 2011, 22:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Scharnier van vakje bij passagier kapot

Bericht door biettie » 04 feb 2013, 20:03

Aan beide zijden van de passagier bevinden zich 2 kleine opbergvakjes. De scharnieren hiervan gaan echter snel kapot (wat dus bij mij aan beide zijden was) en ik ben op internet op zoek gegaan naar een mogelijke oplossing. Ik kan goed zoeken, maar een oplossing, ho maar.
Vandaar dat ik zelf maar eens aan de gang ben gegaan;

Afbeelding

Afbeelding

Om te beginnen heb ik een paar stukjes staaldraad gezocht (ik zocht eigenlijk naar een paar oude fietswielspaken, maar die kon ik niet vinden). Ik vond rvs lasdraad...maar dat werkt ook. Ik heb hem gebogen zoals hieronder:

Afbeelding]

Voor het vastmaken heb ik gekozen om dubbelzijdige tape te gebruiken. Het lange gedeelte van het staafje komt aan de binnenkant van het vakje, de tape houdt hem tegen de wand aan geplakt. Omdat ik niet wil dat spulletjes die ik in het vakje opberg, in de dubbelzijdige tape blijft plakken, heb ik er als afdekking nog een stukje isolatietape overheen gedaan.

Het eindresultaat is dat het klepje weer kan scharnieren en redelijk sterk is. Hoe het op lange termijn gaat lopen, moet nog blijken.... :wink:
Afbeelding

Hopelijk zijn anderen met hetzelfde probleem hiermee iets geholpen... :D
(edit) waar (dubbelzijdig) tape wordt gebruikt zou je ook kit kunnen gebruiken of een lijmpistool.

Disclaimer: Deze How-To is speciaal geschreven voor GoldWingForum.nl Voor de voorwaarden verwijzen wij naar de forumregels.
Klik hier voor de forumregels

Plaats reactie