Dashboard met plexyglas gerepareerd (D7)

Beschrijvingen hoe je bepaalde klussen aan je GL1500 kunt uitvoeren
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Dashboard met plexyglas gerepareerd (D7)

Bericht door RonalT » 09 nov 2012, 03:38

Mijn 'nieuwe' 88 gl1500 heeft een krankzinnig slechte dashboardruit. :( .....Ik vond een gebruikte voor de schandalige prijs van $60 +...
En die is dan ook oud. Daarom besloot ik om de mijne netjes te maken ... De oven maar weer eens aangezet. :lol:
Het pakte goed uit en de totale kosten waren $4.34 voor het plexiglas. De lijm en het gereedschap had ik al.

Bekijk de plaatjes.

Afbeelding
Vreselijk gekrast

Afbeelding
Gebruik een klein slijpschijfje om de originele ruit er uit te halen

Afbeelding
Oven op 250 gr.C. - 5 minuten, na 2 minuten omdraaien

Afbeelding
Gebruik handschoenen (het is zeer heet) breng er de originele boog in. Gebruik een vlam om het precies goed te krijgen

Afbeelding
Op zijn plek getaped om openingen te voorkomen en daarna lijmen. Het paste perfect

Ik gebruikte het originele front om de hoeken en gaten te markeren. De tape houdt de nieuwe ruit op zijn plaats tijdens het lijmen. Ik heb het geheel op zijn plaats aangebracht en ben daarna pas gaan lijmen zodat de passing perfect zou zijn.




Disclaimer: de volledige Engelse tekst vind u op GoldwingDocs.com en deze Nederlandse vertaling is met de toestemming van GoldwingDocs.com op het GoldWingForum Nederland geplaatst. Voor overige voorwaarden verwijzen wij naar de forumregels.
Klik hier voor de forumregels

Plaats reactie