Hoe maak ik de selectie knop van de compressor schoon (C16)

Beschrijvingen hoe je bepaalde klussen aan je GL1200 kunt uitvoeren
Plaats reactie
Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Hoe maak ik de selectie knop van de compressor schoon (C16)

Bericht door harmdeboer » 18 okt 2012, 16:45

Hoe maak je de compressor selectie schakelaar schoon / repareer je hem.

ik ga er vanuit dat je zelf weet hoe je de rechter kuip kant opent en de onderdelen verwijderd.
  1. Verwijder de selector schakelaar en onthoud de kleur stelling van de kabels en in welke volgorde ze er op zitten.

    Afbeelding
  2. Ga er ff lekker voor zitten NIET BUITEN!! verwijder voorzichtig de 2 schroeven die de schakelaar op zijn plaats houden. Leg de schakelaar aan de kant.

    Afbeelding
  3. Verwijder de middelste schroef die de schakelarm op zijn plaats houd.

    Afbeelding
  4. Let Op Voorzichtig. verwijder voorzichtig de knoppen.

    Afbeelding
  5. Open de selector door de schroeven in de vorm van een x (kruislings) te verwijderen. Druk terwijl je dit doet de montage plaat omlaag (veertjes!)

    Afbeelding
  6. Haal de montage plaat voorzichtig los, hiermee leg je de 2 druk knoppen bloot. (Let op: de druk schakelaar zaten op hun plaats gedrukt door de montage plaat. kijk naar de foto om te zien wat ik bedoel.)

    Afbeelding
  7. Verwijder de 2 schakelaars en maak ze schoon. Ik heb aceton gebruikt om ze schoon te maken en daarna hemt ik ze met WD40 ingespoten. (gebruik een olie die conserveert reinigt en smeert een 3 in 1 olie!)

    Afbeelding

    Afbeelding
  8. Verwijder de messing druk knop. maak deze goed schoon met een borstel of een fijn waterschuurpapiertje. zorg er voor dat je de rubbers niet beschadigd. zet daarna weer alles in elkaar zodat het vrij kan bewegen. Gebruik een goede 3 in 1 olie (bijv. WD40) om alles te smeren zodat het mooi soepel loopt.

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding
  9. Als je eenmaal het hele blok schoon hebt en ook de knopjes mooi glimmend hebt kun je alles weer in elkaar zetten. Let op dat je de montage plaat goed aandrukt en dat alles soepel op zijn plaats gaat. Draai de montage plaat kruislings vast!!! (net als met los halen...)

    Afbeelding
  10. Plaats de knoppen en de schakelarm terug op zijn plaats en smeer deze goed met molibdeen (grafiet vet) of WD40 kogel lagervet doet zijn werk ook. Test of alles mooi soepel beweegt!?

    Afbeelding
  11. Plaats de schakelaar terug en zorg er voor dat deze tussen de 2 nokjes van de schakelarm zit.

    Afbeelding
  12. Test of alles werkt door er in te blazen indien je de schakelaar gebruikt zou je moeten voelen dat de lucht van het ene kanaal naar het andere kanaal switcht.
  13. Alles weer mooi inbouwen en je bent weer het "heertje"


Disclaimer: de volledige Engelse tekst vind u op GoldwingDocs.com en deze Nederlandse vertaling is met de toestemming van GoldwingDocs.com op het GoldWingForum Nederland geplaatst. Voor overige voorwaarden verwijzen wij naar de forumregels.
Klik hier voor de forumregels

Plaats reactie