Re: Het schoonmaken van de compressor schakelaar (C3)

Beschrijvingen hoe je bepaalde klussen aan je GL1200 kunt uitvoeren
Plaats reactie
Lotus2000
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 aug 2012, 23:28
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Rosmalen

Re: Het schoonmaken van de compressor schakelaar (C3)

Bericht door Lotus2000 » 27 dec 2013, 00:11

Het schoonmaken van de compressor schakelaar.

Deze “Doe het zelf” gaat ervan uit dat de schakelaar al uitgebouwd is.
Ivm kleine onderdelen is het slim om de handelingen op een tafel uit te voeren!!

Zoals te zien op de foto’s is, na het verwijderen van het rubber, te zien dat de bodemplaat erg verroest/gecorrodeerd is en dat het hoognodig is om deze schoon te maken. Je kan de twee vergrendelingtabs duidelijk zien. Het kan nodig zijn om een ty-rap die het rubber omhulsel op zijn plaats houd door te knippen
  1. Afbeelding

    Afbeelding
  2. Duw de koperen plaat met een kleine schroevendraaier uit de vergrendeling en trek de plaat voorzichtig los. Pas hierbij op dat de ingesloten veer niet weg springt.
  3. Verwijder alle corrosie van de onderdelen (oa plaat, het contactpunt in het midden en het veertje).
  4. Gebruik fijn nat schuurpapier en witte tandpasta om de corrosie te verwijderen van de plaat. Polijst de plaat totdat deze blinkt. Vergeet niet het contactpunt (in het midden) schoon te maken. Hieronder een foto als de corrosie verdwijnt en het koper tevoorschijn komt.
    Afbeelding
  5. Eenmaal schoongemaakt monteer alles weer in elkaar. Het grote gedeelte van de bodemplaat gaat eerst in de houder, dan het veertje en de afsluitplaat houdt alles bij elkaar.
  6. Test de schakelaar met een multi-meter.
  7. Installeer de schakelaar weer op de motor.


Disclaimer: de volledige Engelse tekst vind u op GoldwingDocs.com en deze Nederlandse vertaling is met de toestemming van GoldwingDocs.com op het GoldWingForum Nederland geplaatst. Voor overige voorwaarden verwijzen wij naar de forumregels.
Klik hier voor de forumregels

Plaats reactie