Hoe vervang ik mijn spiegels (B48)

Beschrijvingen hoe je bepaalde klussen aan je GL1100 kunt uitvoeren
Plaats reactie
Gebruikersavatar
harmdeboer
Berichten: 3305
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1200
Locatie: stevensbeek

Hoe vervang ik mijn spiegels (B48)

Bericht door harmdeboer » 20 nov 2012, 13:41

Tja je Spiegels staan bloot aan veel wind beestjes hagel sneeuw en andere zaken die je zoal kan tegen komen als je met een motor rijd. Hierdoor is het onvermijdelijk dat je een keer je spiegels moet vervangen, omdat het chroom niet meer mooi is of omdat de het glas gebarsten is of omdat de spiegel niet meer in de juiste stand wil blijven staan.
Dan word het gewoon tijd voor nieuwe spiegels.

Het vervangen van je spiegels duurt normaal niet lang... moeilijk is het zeker niet alleen soms een beetje onhandig omdat je er niet altijd even lekker bij kan.
In mijn geval heb ik speakers in bij kuip waardoor ik niet bij de montage van de spiegels kan komen, ik bedoel dan de moeren in mijn kuip.

  1. Verwijder beide knipperlichten, verwijder ze voorzichtig de reflectors willen nog al eens op de grond vallen en daar kunnen ze niet zo goed tegen.


    Afbeelding
  2. Achter de knipperlichten vinden je de vleugelmoeren waar de speakers mee gemonteerd zitten in de kuip. 4 voor iedere speaker!


    Afbeelding
  3. verwijder de speakers, je hoeft ze niet helemaal af te koppelen gewoon een beetje aan de kant leggen is al voldoende.


    Afbeelding
  4. Zo nu zie je de vreemd gevormde moeren die de spiegels op zijn plaats houden. Al lijkt het er op de de kuip de moeren op zijn plaats houd indien je aan de schroeven gaat draaien... DIT IS NIET HET GEVAL je zal een steeksleutel op deze moeren moeten plaatsen om de schroeven uit je spiegel te kunnen draaien. Hou je de moeren niet vast met een steeksleutel loop je de kans dat je je binnenkuip beschadigd! (ervaring zitten de moeren MOERVAST dan kan helpen om de moeren te verwarmen met een soldeerbout! gewoon op de moer zetten tot hij redelijk warm is en dan aan de schroef draaien terwijl je de moer op zijn plaats houd met een steeksleutel. LET OP de schroef 1 slag los draaien en dan de moer laten afkoelen de schroef pas helemaal verwijderen als de moer afgekoeld is)


    Afbeelding
  5. Draai de schroeven uit de moeren en verwijder de spiegel... montage van een nieuwe spiegel wijst zich vanzelf. O ja vergeet niet om het zwarte plasticje terug te plaatsen wat achter de spiegel zit.


    Afbeelding
Zorg er voor dat je spiegels echt goed vast zitten zodat je niet halverwege je eerste rit de spiegel op half zeven hebt hangen.!


Disclaimer: de volledige Engelse tekst vind u op GoldwingDocs.com en deze Nederlandse vertaling is met de toestemming van GoldwingDocs.com op het GoldWingForum Nederland geplaatst. Voor overige voorwaarden verwijzen wij naar de forumregels.
Klik hier voor de forumregels

Plaats reactie