Verwijderen en terugbouwen van de onderste kuipdelen (B32)

Beschrijvingen hoe je bepaalde klussen aan je GL1100 kunt uitvoeren
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13158
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Verwijderen en terugbouwen van de onderste kuipdelen (B32)

Bericht door RonalT » 20 nov 2012, 00:46

De onderste kuipdelen zijn twee kleine panelen die fungeren als een afdichting voor de radiator, om er zeker van te zijn dat de lucht door de radiator gaat. Zij fungeren ook als ontluchtingsopeningen voor de warme lucht vanuit de radiator komt. De fairing lowers moeten verwijderd worden bij bepaalde mechanische en elektrische werkzaamheden, als de neptank er af moet en bij nog wat andere werkzaamheden.
  1. Elke fairing lower zit vast met twee schroeven aan de bovenzijde en één aan de onderzijde. Elke schroef zit door een plastic busje wat er voor zorgt dat de plastic fairing lower niet kapot gaat. Schroef de onderste het eerst er uit, daarna de twee bovenste. Let Op! De plastic busjes zijn van verschillende afmetingen en het is belangrijk dat je de juiste op de juiste plaats terug zet. Als ik ze er uit draai en het fairing lower panel opzij leg steek ik de schroeven MET de busjes terug in de juiste gaten.

    Afbeelding
  2. Als de schroeven er uit zijn trek je de fairing lower 5 tot 10 cm naar buiten, daarna druk je het paneel naar de achterkant van de motorfiets en het zal los gaan.

    Afbeelding
  3. Voor dat je de panelen weer op hun plaats breng kijk je eerst of de rubber strip goed op en goed vast zit aan de fairing lower. Hierdoor heb je een goede afdichting rond de radiator en zal er geen lucht weglekken. Leg de fairing lower op zijn plaats, de achterzijde eerst. Zorg ervoor dat de haaklipjes rond de achterste jaloezie zitten, terwijl je de achterkant van het paneel op zijn plaats houdt.

    Afbeelding
  4. Daarna druk je de voorkant van het paneel voorzichtig op zijn plaats en draai eerst de bovenste en daarna de onderste schroeven er in. De onderste schroeven draai je in een beugel die door een bout bevestigd is aan de radiator.
    Af en toe, en vooral als de radiator verwijderd is geweest, kan deze beugel los zitten, waardoor drukop de kunststof panelen wordt uitgeoefend, wat resulteert in scheuren. Je moet er dus voor zorgen dat het gat in de beugel en het gat in het paneel perfect in lijn zitten voordat je de schroef er in draai. Als de beugel niet goed zit, eerst zorgen dat hij wel goed gemonteerd wordt.

    Afbeelding


Disclaimer: de volledige Engelse tekst vind u op GoldwingDocs.com en deze Nederlandse vertaling is met de toestemming van GoldwingDocs.com op het GoldWingForum Nederland geplaatst. Voor overige voorwaarden verwijzen wij naar de forumregels.
Klik hier voor de forumregels

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast