Het grote druppellader vraagbaak topic

niet typegebonden zaken als tassen, hoezen, gereedschap, sloten, smeermiddelen, alarminstallaties en dergelijk soort zaken
Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Het grote druppellader vraagbaak topic

Bericht door Honda GL Castlebiker » 29 mar 2020, 12:16

RonalT schreef:
14 mar 2020, 11:38
Inderdaad is dat water goedkoper dan een nieuwe accu.... dus in het vervolg opletten. :roll: :wink:


Vandaar het pleidooi van Peter en mij om ook een geregelde acculader (de juiste benaming voor een 'druppellader') af en toe een week op de accu te zetten. Daardoor kijk je automatisch naar de accu.... :idea:
ik heb laatst 5 liter gekocht. Weet niet meer precies waar. Kruidvat ofzo zeg maar. Kostte niets, volgens mij nog goedkoper dan 5 liter gewoon water :-)

Maar even over dat water op de accu. Dat zijn die dopjes die bovenop zitten (4 of 6 ofzo hè?). En daar moet je dus ook kijken hoe vol dat die zitten? Staat hier nergens iets over op op het forum hè? Over accu onderhoud? Lijkt me wel interessant. Ik ben niet zo technisch, maar zou denken er zijn toch meer mensen die nu denken van: hee, accuwater bijvullen? Maar daar kun je gewoon dat gedestilleerd water bij vullen? Ik had laatst voor andere motor ook accu gekocht. Daar moest je eerst zo'n dingetje op die puntjes zetten, dat die vol liepen, en dan 20-30 minuten wachten. Moet dat ook als je bijvult? Of dan niet, omdat er al wat water in heeft gezeten een hele tijd?

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Het grote druppellader vraagbaak topic

Bericht door pieter » 29 mar 2020, 12:29

Aan de voorzijde van een loodaccu staat een min en plus niveau aangegeven, het enigste wat je hoeft te doen is alle dopjes los draaien en de cellen één voor één bij vullen (indien nodig) tot het juiste niveau.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Het grote druppellader vraagbaak topic

Bericht door Honda GL Castlebiker » 29 mar 2020, 13:40

En een loodaccu is de meest gebruikte op een motor? Hebben de Goldwing 1200 en de 1800 allebei zo'n accu eigenlijk? Passen die onderling ook? Zal wel niet hè? Die van de 1100 en 1200 zullen wel bij elkaar passen gok ik?

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2643
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Het grote druppellader vraagbaak topic

Bericht door pieter » 29 mar 2020, 13:49

Dit type accu wordt volgens mij gebruikt tot en met de 1500.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Hans van der Lugt
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 jul 2023, 22:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Ede

Re: Het grote druppellader vraagbaak topic

Bericht door Hans van der Lugt » 17 aug 2023, 13:17

In deze string werd de Dunlop lader van de Action genoemd. Ik raad af die te kopen.
De eerste ging kapot binnen een jaar, maar je krijgt maar een half jaar garantie bij Action..
De tweede liet mijn auto accu koken.
Die regelt dus geen moer.
Als je met lege accu stilstaat, dan kan je zo'n ding voor nood gebruiken. Maar niet lang (een nacht) erop laten staan.
Kwam later een lader bij de Lidl tegen. Die regelt wel, zit ook een Volt meter functie op. Denk dat ze Optimate hebben gecopieerd.
Groeten.
Groeten, Hans.
2004 Goldwing 1800, blauw.
Just so you know,
Cool people ride slow
😎

DonvanVliet
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: Het grote druppellader vraagbaak topic

Bericht door DonvanVliet » 17 aug 2023, 13:24

Inderdaad. Goedkoop is duurkoop.

sandor
Berichten: 252
Lid geworden op: 16 okt 2006, 19:23
Locatie: Kortrijk (B)

Re: Het grote druppellader vraagbaak topic

Bericht door sandor » 19 aug 2023, 08:50

Ik moet eerlijk zeggen ik heb het ook geprobeerd met de lader van Lidl , niet goed na 1.5 jaar batterij om zeep , nochtans alles uitgemeten en moto volledig in orde .
Toen kreeg ik de raad van een optimate 3 te kopen , problemen opgelost .
Velen rijden maar af en toe een ritje , en dan aan de optimate is de oplossing.

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het grote druppellader vraagbaak topic

Bericht door MoneyFor » 19 aug 2023, 08:59

Ik wil even reageren op die Dunlop lader, ik ga geen extra reclame maken voor deze goedkope dingen maar kan het wel niet nalaten om te melden dat die het op mijn Quad nog steeds goed doet.
Op moment van schrijven zit die er nu al 5 jaar op in weer en wind en nog steeds dezelfde batterij die de Quad laat starten vanaf de eerste klik. Mijn Optimates zijn ondertussen bijna allemaal
vervangen door de nieuwere exemplaren 4, 5 en 6. Deze laatste werken uitstekend en zijn tenslotte 24/24 en 7/7 aan het werk... idem voor de Dunlop :wink:

Plaats reactie