draadloos intercom

Plaats reactie
Gebruikersavatar
paul65
Berichten: 80
Lid geworden op: 31 jan 2011, 18:02
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Susteren

draadloos intercom

Bericht door paul65 » 24 mei 2012, 20:45

Hallo wingers,

Weet er soms iemand of er ook een intercom te krijgen is die draadloos is. Blue tooth zou een mooie oplossing kunnen zijn maar dan eentje waardoor je de radio van de wing kan horen. Ik vind het nogal omslachtig om steeds die draden aan te sluiten.
:D :D :mrgreen:
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Paul
Zoem....zoem...

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: draadloos intercom

Bericht door RonalT » 24 mei 2012, 21:15

Draadloze intercom is er natuurlijk, Bleutooth is de meest voorkomende...
Maar je radio ontvangen wordt natuurlijk erg ingewikkeld, want die heeft geen Bleutooth. Ik geloof net dat er kant-en-klare oplossingen voor zijn.

Maar "Ik vind het nogal omslachtig om steeds die draden aan te sluiten" snap ik niet. Aan mijn helm hangt een krulsnoer en die steek ik zo in een aansluiting.... Kost me werkelijk minder dan 3 seconden. Handschoenen aan doen kost meer tijd.

Nadelen heeft Bleutooth natuurlijk ook. Je bent afhankelijk van batterijtjes, is duur, verbinding kan wegvallen.... en zo.

Ik denk dat Bleutooth een oplossing is als je wil praten met iemand anders achterop / op andere motor. Maar niet als aansluiting op je boordradio....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
paul65
Berichten: 80
Lid geworden op: 31 jan 2011, 18:02
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Susteren

Re: draadloos intercom

Bericht door paul65 » 25 mei 2012, 08:27

Hallo Ronald,

Waar het eigenlijk om gaat is dat mijn vrouw, als ze achterop gaat zitten, de draad moet inpluggen. Het uiteinde van de aansluiting op de motor is vrij kort. Dan moet ze zich draaien om in te pluggen. Heeft al eens een scheef pinnetje in de stekker gekost. Was snel gerepareerd maar ik moest er ook weer af. Omslachtig als je ziet dat het ook anders kan. Een vriend van me stapt op en rijdt weg. De batterij van zijn bleu tooth gaat vrij lang mee, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Verder vind ik ook de microfoon ( van de J&M )aan de dikke kant. Ik heb hiervoor een andere motor gereden en had hierop een autocom intercom. Deze was kwalitatief een heel stuk beter dan wat ik nu heb. De microfoon was ook prettig klein. :D

Kortom ik ben op zoek naar iets anders. Als het er niet is dan roei ik met de riemen die we hebben. Een oplossing voor mijn vrouw zou kunnen zijn om er een verlengkabeltje op te maken. Weet niet of die in de handel zijn.
Maar ik zoek eerst of er toch van die draadloze systemen zijn die op de 1500 kunnen.

Vriendleijk bedankt voor jou reactie. :D

Paul
Zoem....zoem...

Gebruikersavatar
Borretje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 08 jun 2008, 15:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: De Lier

Re: draadloos intercom

Bericht door Borretje » 25 mei 2012, 16:28

Paul,

Ik had het zelfde probleem met moeders, het was een komisch dansje om in het snoer te draaien om dan zonder problemen op te kunnen stappen.
Ik heb met een verleng kabel (male en female 5 polig din) het op gelost en ze kan nu bij de aansluiting als ze al zit, scheelt een hele hoop.
Mocht je een rijder rugsteun hebben kun je zelfs nog denken aan een chasisdeel female om die in de steun in te bouwen,..
Hoop dat je hier wat aan hebt, en is nog goedkoop ook! :-)

Gr

Rob
Jaaahaaa, het was een zwarte,..... met twee antenne's..... :-)

Cor
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 mei 2011, 09:26

Re: draadloos intercom

Bericht door Cor » 25 mei 2012, 16:40

Heb toevallig van de week een verleng kabel (tje) gehaald bij mototronix. Koste € 4,95 :lol:
Deze ingeplugd en de andere kant vast gemaakt aan de arm steun. Nu nog even proberen of moeders de vrouw dit ook handiger vind.
groeten cor

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: draadloos intercom

Bericht door RonalT » 25 mei 2012, 17:15

Dus een verlengkabel en een Autocom-headset is dan de oplossing. :wink:

Want zoals je schrijf een Bleutooth headset is leuk, maar dan moet je wel voor elke rit zorgen dat hij opgeladen is. En niet zoals ik, ineens besluiten om weg te gaan.... En dan met half opgeladen batterijen op weg gaan.

Draad of draadloos, ze hebben elk hun voordelen en nadelen.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Peter wiegers

Re: draadloos intercom

Bericht door Peter wiegers » 25 mei 2012, 19:54

Ik heb hier nog twee verlengkabels liggen.
Een van 80cm en een van 110cm.
Ik doe er niks mee.
Mag je wel hebben.

Gebruikersavatar
paul65
Berichten: 80
Lid geworden op: 31 jan 2011, 18:02
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Susteren

Re: draadloos intercom

Bericht door paul65 » 26 mei 2012, 13:28

GEWELDIG !!
Ik heb je een PB gestuurd voor het overmaken van de portokosten.

Ik ben hier echt mee geholpen.

Nogmaals super!! :D :D :D

Paul
Zoem....zoem...

Plaats reactie