Sena Bluetooth headset

edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Sena Bluetooth headset

Bericht door edvissers » 20 nov 2011, 10:48

De Sena BT headset is nog niet zo lang leverbaar. De reviews zijn goed.

http://www.motorshopper.nl/artikel/35/1 ... ieset.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.motorlife.be/Artikels/Toebeh ... SMH10.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zijn er forumleden die ervaring hebben met de Sena?
Groeten,

Ed

Pieter Aarts
Berichten: 558
Lid geworden op: 27 mar 2006, 15:53

Re: Sena Bluetooth headset

Bericht door Pieter Aarts » 20 nov 2011, 11:03

Hoi Ed,

sinds het voorjaar hebben wij deze headsets in gebruik voor op 2 motoren, hierbij zit op aan een van de headsets ook een zumo gekoppeld.
Op zich werken ze prima, interne batterij gaat ook lang mee, afgelopen vakantie 6 dagen achter elkaar continu aan, en nog geen signaal van dat die opgeladen moest worden, toen voor de zekerheid maar wel gedaan. Het geluid is prima als je stilstaat. Kom je boven de 60km/h en je rijdt niet op een goldwing (dus je hebt wind op je helm) dan wordt het al lastiger te doen, op de snelweg kun je het wel laten om te proberen een gesprek te voeren. Maar ik denk als je op een goldwing zit dat het dan wel wat minder erg is.
Qua afstand gaat het soms om honderden meters... Meestal rijden we niet ver uit elkaar, maar bv. in de bergen wordt het signaal al snel zwakker (dan komt die onderweg meer obstakels tegen). Bediening is goed te doen, tijdens het rijden heb je eigenlijk alleen maar de grote knop nodig.

Meer kan ik er niet echt over zeggen, montage op de helm is volgens mij ook niet al te lastig, qua prijs en werking zijn ze wel vergelijkbaar met de andere bekende headsets, bv de Scala Rider.

edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Re: Sena Bluetooth headset

Bericht door edvissers » 20 nov 2011, 11:31

Pieter,

dank voor je reactie.
Omdat ik draadbreuk heb in mijn Autocom headset overweeg ik overstap naar een Bluetooth systeem. Ik gebruik de Autocom alleen voor de aanwijzingen van mijn Zumo 660 en de communicatie mt mn duo. Met de Autocom gaat dat prima ook op hogere snelheden (GL1500SE). Een BTset moet dat ook bieden anders is het voor mij niets :)
Groeten,

Ed

Pieter Aarts
Berichten: 558
Lid geworden op: 27 mar 2006, 15:53

Re: Sena Bluetooth headset

Bericht door Pieter Aarts » 20 nov 2011, 16:09

Windoverlast op een goldwing zal denk ik wel meevallen. Heb alleen ervaring op een naked-bike (waar je dus vol in de wind zit), daarnaast is het ook erg afhankelijk van je helm. Heb zelf een systeemhelm en deze laten integenstelling tot een integrale helm veel meer windgeluid door. Dit zorgt dan mede voor meer ruis waardoor het lastiger te verstaan is wat je ook nog eens in je oren hoort.

edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Re: Sena Bluetooth headset

Bericht door edvissers » 23 nov 2011, 12:12

Binnenkort neem ik een beslissing. Een nieuwe headset voor mijn Autocom of een compleet nieuw duo-pakket van Sena :)
Groeten,

Ed

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Re: Sena Bluetooth headset

Bericht door bertzwanen » 23 nov 2011, 17:54

Wij hebben de scala G4 powerset .
Werkt perfect is wel duur .
We hebben dan ook inderdaad +/- 1,5 km bereik op het platteland of in Limburg .
Als je wat hoger in de bergen gaat zodat je elkaar niet meer ziet (haarspeldbochten )of in een dorp of stad neemt de afstand al snel af naar een paar honderd meter .
Op Diana haar schadow met hoge ruit was het perfect geen ruis .
Maar nu op haar cbf met laag ruitje hebben ook wij last van geruis ( rijwind ) vooral als het wat sneller gaat .
Doet zij inderdaad haar systeem helm dicht is het al een heel stuk minder .

Maar Ed
Ik begrijp dat het voor jou en Dini is ?
Kabel breuk in de spiraal kabel ?
Die kabels zijn toch 2de hands tekoop en minder duur .

Die draadloze sets zijn inderdaad leuk als je beide beschut zit achter een ruit of windscherm .

Groetjes

:wink:
er is geen mooiere wing dan een goldwing

edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Re: Sena Bluetooth headset

Bericht door edvissers » 23 nov 2011, 23:06

Bert,

het is draadbreuk in de headset zelf. Dus vervangen van de set is dan nodig. Zelf de kabel vernieuwen gaat niet lukken.
Het is een investering, maar daar staat nog wel een opbrengst van de autocom met toebehoren tegenover.

We gebruiken hem alleen voor communicatie rijder - duo .
Groeten,

Ed

Pieter Aarts
Berichten: 558
Lid geworden op: 27 mar 2006, 15:53

Re: Sena Bluetooth headset

Bericht door Pieter Aarts » 24 nov 2011, 17:45


edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Re: Sena Bluetooth headset

Bericht door edvissers » 27 nov 2011, 12:33

Inmiddels de set aangeschaft.

Achter het scherm van een GL1500 is de geluidskwaliteit voortreffelijk. Communicatie met de duo is tot zeer illegale snelheden heel goed. Aanwijzingen van de GPS idem. Met bellen nog geen ervaring :)

Ik heb btw voor de (dual) set op een paar eura na € 300 betaald
Groeten,

Ed

edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Re: Sena Bluetooth headset

Bericht door edvissers » 30 nov 2011, 09:01

Als we hier een kerk hadden zaten er nu 2 gaten in. Er is weer een kogel door de kerk, maar nu vanwege het weer inruilen van de Sena. Niet omdat hij niet goed was. Het is een beregoede BTheadset. Geluid perfect en ook het pairenmet de Zumo ging heel goed. Wat dan wel... De duo kon de aanwijzingen van de GPS niet horen. Dat kan - bleek mij later - ook never met Bluetooth.

Wat dan nu... Gewoon een nieuwe headset voor onze Autocom gekocht. We zijn dus weer bedraad en de duo kan de aanwijzingen van de gps goed horen.
Groeten,

Ed

Pieter Aarts
Berichten: 558
Lid geworden op: 27 mar 2006, 15:53

Re: Sena Bluetooth headset

Bericht door Pieter Aarts » 30 nov 2011, 17:02

Moet ze/hij dan een aanwijzing krijgen als er een bocht aankomt als je achterop zit?

Waarom is dit een gemis bij jullie?

edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Re: Sena Bluetooth headset

Bericht door edvissers » 30 nov 2011, 18:38

Pieter Aarts schreef:Moet ze/hij dan een aanwijzing krijgen als er een bocht aankomt als je achterop zit?

Waarom is dit een gemis bij jullie?
Dat is simpel te verklaren Pieter. Ze vindt het leuk :)
Groeten,

Ed

Gebruikersavatar
DeWoert
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 958
Lid geworden op: 03 okt 2009, 18:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Tilburg

Re: Sena Bluetooth headset

Bericht door DeWoert » 15 jan 2012, 09:54

Even een vraagje over de Sena-set:
Om met iemand te communiceren, moet je daarvoor dan elke keer op de knop drukken, of blijft de verbinding "open" ?
En zit er dan een soort van MUTE op, gelijkwaardig aan de intercom die op een GL1500 zit ingebouwd ?
Ik kan dat niet echt goed terug vinden in de reviews :shock:

wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: Sena Bluetooth headset

Bericht door wilco » 15 jan 2012, 09:57

:lol: :lol: Mijn vrouw weigert een headset in de helm, daar wordt ze wakker van.. :?
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

Pieter Aarts
Berichten: 558
Lid geworden op: 27 mar 2006, 15:53

Re: Sena Bluetooth headset

Bericht door Pieter Aarts » 15 jan 2012, 10:45

DeWoert schreef:Even een vraagje over de Sena-set:
Om met iemand te communiceren, moet je daarvoor dan elke keer op de knop drukken, of blijft de verbinding "open" ?
En zit er dan een soort van MUTE op, gelijkwaardig aan de intercom die op een GL1500 zit ingebouwd ?
Ik kan dat niet echt goed terug vinden in de reviews :shock:
Je hebt twee mogelijkheden,
- activeren dmv de draaiknop, 1x drukken en dan kun je met elkaar praten.

- het kan ook met je stem worden aangestuurd, kun je instellen. Als je dan een gesprek wilt starten, moet je eerst een keer iets hardop zeggen, dan wordt die actief en kun je gewoon verder praten. (maar dit kost uiteraard wel iets meer van de interne accu)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast