CB frequenties Goldwing

peter

Re: CB frequenties Goldwing

Bericht door peter » 26 jan 2011, 21:23

Kom maar eens aanboord kijken bij ons, zaklampen, koelkasten schakelkasten, schotelontvangers, etc etc, allemaal explosieveilig en stervens duur omdat het in een te kleine oplage wordt gemaakt.
Gasdicht is anders als waterdicht. Zoek maar eens op Atex.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13424
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: CB frequenties Goldwing

Bericht door RonalT » 26 jan 2011, 23:58

Ik weet het Peter, wij hebben ook met Atex te maken.
In de afdelingen waar suiker getransporteerd wordt is een verhoogd explosiegevaar door opdwarrelend stof. Dat zijn Atex-zones 20, 21 of 22 (equivalent aan de zones 0, 1 of 2 voor gasexplosiegevaar).

Afbeelding

en voor de liefhebbers een heel duidelijk animatiefilmpje over de gevaren....


youtu.be/Jg7mLSG-Yws

De gevaren worden tussen de 1 min 30 en de 5 min 30 heel goed uit de doeken gedaan....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
lemmens
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1372
Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Boechout

Re: CB frequenties Goldwing

Bericht door lemmens » 27 jan 2011, 13:04

tja
1 ieder heeft nou eenmaal verstand van verschillende zaken een mens kan niet alles weten.
heb jaren in de chemie en in de off shore gewerkt op boorplatforms mag je zelfs geen ijzeren voorwepen in je overal hebben zitten (boutjes, moeren)
zelfs een broeksriem mocht geen ijzer bevatten hadden kunstof sluittingen
overals geen rits of metalen druk knopen.
bij hoog explosie gevaar werkten we zelfs met bronzen gereedschap.

de meeste norm voor electrice voorwerpen is EX
bij de meeste platforms in europeese wateren gelt zelfs een EEX tot EEEX norm

http://en.wikipedia.org/wiki/Piper_Alpha" onclick="window.open(this.href);return false;

1 van de grootste platform rampen waar door veel verbeterd is nadien
GL 1500j Dynastic Blue bj 02-1988 (PB192 M) met 2 antennes en een vlagenmastje

gl 1100 aspencade bj'82 (van6-2005 tot10-2011)
52000miles met gereden

Plaats reactie