Kom maar eens aanboord kijken bij ons, zaklampen, koelkasten schakelkasten, schotelontvangers, etc etc, allemaal explosieveilig en stervens duur omdat het in een te kleine oplage wordt gemaakt.
Gasdicht is anders als waterdicht. Zoek maar eens op Atex.
CB frequenties Goldwing
- RonalT
- Berichten: 13424
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: CB frequenties Goldwing
Ik weet het Peter, wij hebben ook met Atex te maken.
In de afdelingen waar suiker getransporteerd wordt is een verhoogd explosiegevaar door opdwarrelend stof. Dat zijn Atex-zones 20, 21 of 22 (equivalent aan de zones 0, 1 of 2 voor gasexplosiegevaar).
en voor de liefhebbers een heel duidelijk animatiefilmpje over de gevaren....
youtu.be/Jg7mLSG-Yws
De gevaren worden tussen de 1 min 30 en de 5 min 30 heel goed uit de doeken gedaan....
In de afdelingen waar suiker getransporteerd wordt is een verhoogd explosiegevaar door opdwarrelend stof. Dat zijn Atex-zones 20, 21 of 22 (equivalent aan de zones 0, 1 of 2 voor gasexplosiegevaar).
en voor de liefhebbers een heel duidelijk animatiefilmpje over de gevaren....
youtu.be/Jg7mLSG-Yws
De gevaren worden tussen de 1 min 30 en de 5 min 30 heel goed uit de doeken gedaan....
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- lemmens
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Boechout
Re: CB frequenties Goldwing
tja
1 ieder heeft nou eenmaal verstand van verschillende zaken een mens kan niet alles weten.
heb jaren in de chemie en in de off shore gewerkt op boorplatforms mag je zelfs geen ijzeren voorwepen in je overal hebben zitten (boutjes, moeren)
zelfs een broeksriem mocht geen ijzer bevatten hadden kunstof sluittingen
overals geen rits of metalen druk knopen.
bij hoog explosie gevaar werkten we zelfs met bronzen gereedschap.
de meeste norm voor electrice voorwerpen is EX
bij de meeste platforms in europeese wateren gelt zelfs een EEX tot EEEX norm
http://en.wikipedia.org/wiki/Piper_Alpha" onclick="window.open(this.href);return false;
1 van de grootste platform rampen waar door veel verbeterd is nadien
1 ieder heeft nou eenmaal verstand van verschillende zaken een mens kan niet alles weten.
heb jaren in de chemie en in de off shore gewerkt op boorplatforms mag je zelfs geen ijzeren voorwepen in je overal hebben zitten (boutjes, moeren)
zelfs een broeksriem mocht geen ijzer bevatten hadden kunstof sluittingen
overals geen rits of metalen druk knopen.
bij hoog explosie gevaar werkten we zelfs met bronzen gereedschap.
de meeste norm voor electrice voorwerpen is EX
bij de meeste platforms in europeese wateren gelt zelfs een EEX tot EEEX norm
http://en.wikipedia.org/wiki/Piper_Alpha" onclick="window.open(this.href);return false;
1 van de grootste platform rampen waar door veel verbeterd is nadien
GL 1500j Dynastic Blue bj 02-1988 (PB192 M) met 2 antennes en een vlagenmastje
gl 1100 aspencade bj'82 (van6-2005 tot10-2011)
52000miles met gereden
gl 1100 aspencade bj'82 (van6-2005 tot10-2011)
52000miles met gereden