CB frequenties Goldwing

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13420
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: CB frequenties Goldwing

Bericht door RonalT » 26 jan 2011, 11:18

Henkie de ledman schreef:ik wilde alleen mijn huidige CB op de wing ombouwen naar ook FM
Wat is de zin ervan?
Ineens kan je niet meer met medewingers praten tijdens een rit.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Garfield
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 384
Lid geworden op: 23 mar 2006, 12:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Den Helder

Re: CB frequenties Goldwing

Bericht door Garfield » 26 jan 2011, 11:19

@Aspie
Is dat niet de PTT-switch?

Wil je even op je protofoon kijken naar de audio en mic aansluiting, ik vermoed dat audio een vrouwlijke jack plus is van 3,5mm en de mic 2,5mm maar weet het niet zeker.

peter

Re: CB frequenties Goldwing

Bericht door peter » 26 jan 2011, 11:33

2.5mm is inderdaad de mic, ik heb hier 2 headsets en 1 gebruik ik voor de garmin op de GL1000, kan ik toch in mijn helmpje horen wat er wordt gezegt. heb ik alleen de kleine poot eraf gehaald want anders paste het niet.
De PTT knop maak je ergens aan je stuur. Ik weet dat de BMW rijder welke Karin wel eens meeneemt ook zo'n ding heeft om met Karin te babbelen.
Laatst gewijzigd door peter op 26 jan 2011, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13420
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: CB frequenties Goldwing

Bericht door RonalT » 26 jan 2011, 11:34

Henkie de ledman schreef:Ronald,

jij maakt er altijd zo verhaal van dat ik het nog meer niet gaat snappen.. gewoon een antwoord van nee dat kan niet want het is te veel werk en ingewikkeld snap ik stukke beter.. dus die van johnj..
toch bedankt.. maar ik vind je grafiken wel mooi.. dat wel.. al die kleurtjes..
Sorry Henk, elektrotechniek is mijn werk en hobby. Dus soms draaf ik door. Maar ik heb het wel zo simpel mogelijk uitgelegd (hoop ik).
En vooral die tekeningen er bij gezocht om duidelijk te maken dat de soort signalen heel verschillend zijn.

En zoals je schrijf (Marco trouwens ook al) de verhalen van johnj en mij samen moeten alles duidelijk gemaakt hebben. In de eerste drie regels van mij bericht stond dat het niet onmogelijk was, maar niet eenvoudig
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: CB frequenties Goldwing

Bericht door Henkie de ledman » 26 jan 2011, 11:37

ik het van mezelf al knap dat ik een stekker in het stopcontact kan krijgen.. hihi

dus ik heb er totaal geen verstand van, ik kan wel ledjes aan elkaar solderen met een weerstand maar dan houd het ook verder wel op
qua schakelingen etc..

jammer dat het niet mogelijk is dat wel... van de CB dan.. althans wel mogelijk maar erg moeilijk..


groetjes henk
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

peter

Re: CB frequenties Goldwing

Bericht door peter » 26 jan 2011, 11:38

RonalT schreef:
Henkie de ledman schreef:Ronald,

jij maakt er altijd zo verhaal van dat ik het nog meer niet gaat snappen.. gewoon een antwoord van nee dat kan niet want het is te veel werk en ingewikkeld snap ik stukke beter.. dus die van johnj..
toch bedankt.. maar ik vind je grafiken wel mooi.. dat wel.. al die kleurtjes..
Sorry Henk, elektrotechniek is mijn werk en hobby. Dus soms draaf ik door. Maar ik heb het wel zo simpel mogelijk uitgelegd (hoop ik).
En vooral die tekeningen er bij gezocht om duidelijk te maken dat de soort signalen heel verschillend zijn.

En zoals je schrijf (Marco trouwens ook al) de verhalen van johnj en mij samen moeten alles duidelijk gemaakt hebben. In de eerste drie regels van mij bericht stond dat het niet onmogelijk was, maar niet eenvoudig
Ik was je ook na 2 regels al kwijt en met bewondering de plaatjes zitten bekijken. :lol:
Als het vonkt, rookt of stinkt heb ik het niet goed aangesloten :lol:

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13420
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: CB frequenties Goldwing

Bericht door RonalT » 26 jan 2011, 15:13

aspie schreef:Als het vonkt, rookt of stinkt heb ik het niet goed aangesloten :lol:
Bij ons in de werkplaats hangt een poster waarop staat:


Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (3e wet van Kirchoff)

De twee wetten van Kirchhoff geven aan dat energie niet verloren gaat. (Wet op behoud van energie en lading in elektrische kringen). De wetten zijn vernoemd naar de natuurkundige Gustav Robert Kirchhoff.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Karin

Re: CB frequenties Goldwing

Bericht door Karin » 26 jan 2011, 15:18

aspie schreef: Ik weet dat de BMW rijder welke Karin wel eens meeneemt ook zo'n ding heeft om met Karin te babbelen.
Goed opgelet hoor! :wink:

Die midland is een prima alternatief en op meer manieren in te zetten zoals wat jezelf al zegt bij iemand in de auto b.v.
Ik had hem eerder ook al in gebruik op een andere motorfiets.
Maar ja, op de Goldwing heb je die stuurbediening he? dus moest er een "echte" cb in. :mrgreen:
Wel jammer dat die alleen AM heeft.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13420
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: CB frequenties Goldwing

Bericht door RonalT » 26 jan 2011, 15:23

Bij de door Peter genoemde CB shop bied hem zelfs aan voor 115 euro.
En wat nog mooier is

Afbeelding

met een 12 volt aansluiting zodat je niet afhankelijk ben accu's of batterijen. (die zijn altijd leeg op een moment dat je het niet kan gebruiken)

Ik denk dat wij binnenkort eens langsrijden als we weer eens naar Hilvarenbeek zijn geweest. :oops:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

peter

Re: CB frequenties Goldwing

Bericht door peter » 26 jan 2011, 16:19

K-Wing schreef:
aspie schreef: Ik weet dat de BMW rijder welke Karin wel eens meeneemt ook zo'n ding heeft om met Karin te babbelen.
Goed opgelet hoor! :wink:
:lol: Vrouwen houdt ik altijd in de gaten, die zijn altijd erg interesant en krijgen mijn aandacht. :lol:

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: CB frequenties Goldwing

Bericht door G.winger » 26 jan 2011, 18:56

kwam dit toevallig tegen bij louis.de tegen,of heb ik de verkeerde set.
http://www.louis.de/_30e6ea16c0f78cf754 ... E=10059196" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.louis.de/_30e6ea16c0f78cf754 ... r=10059196" onclick="window.open(this.href);return false;
dit is de goedkoopste set er zijn er nog een paar.
ik zat ook te denken aan een cb, maar als ik dit zo hier lees wacht ik nog wel even.
het is toch een stukje goedkoper. ben benieuwd wat hier uitkomt en of het te kombineren is met de intercom van de wing.
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13420
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: CB frequenties Goldwing

Bericht door RonalT » 26 jan 2011, 19:30

Dit zijn PMR (Privat Mobile Radio) sets. Die zenden uit op heel andere frequenties dan de 27 Mc zenders die wij op de motor hebben.
Dus als je binnen de groep Goldwingrijders wil communiceren heb je niets aan deze sets.

Als je als verkeersregelaar werkzaam ben of je ga met een stel skie-en dan kan deze set mooi zijn diensten bewijzen
Deze hebben 8 kanalen en dikwijls tussen de 30 en 40 codes waardoor je, schijnbaar, over circa 300 kanalen beschik. Dus er is altijd wel een kanaaltje vrij. Bereik is maximaal 8 km.
Ook motorrijders gebruiken deze sets veelvuldig.

PMR-446Mhz Frequenties

Kanaal 1: 446.00625 MHz
Kanaal 2: 446.01875 MHz
Kanaal 3: 446.03125 MHz
Kanaal 4: 446.04375 MHz

Kanaal 5: 446.05625 MHz
Kanaal 6: 446.06875 MHz
Kanaal 7: 446.08125 MHz
Kanaal 8: 446.09375 MHz

Soms zegt men Professional mobile radio, maar als ik bij Conrad voor 20 euro een set met twee handsets zie staan lijkt het me niet erg professioneel. :D
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

peter

Re: CB frequenties Goldwing

Bericht door peter » 26 jan 2011, 20:58

Aan boord gebruiken wij ook een soort pmr alleen profesionele apparaten, stervens duur doordat ze intersieksafe (eX explosieveilig) moeten zijn. Komen wel een stuk verder als gewone apparaten, deze komen zo'n 15 km. Prijs?? rond de 700€ per stuk ex btw.

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: CB frequenties Goldwing

Bericht door G.winger » 26 jan 2011, 21:05

oke weet genoeg, dank u wel heren.
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13420
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: CB frequenties Goldwing

Bericht door RonalT » 26 jan 2011, 21:15

aspie schreef:Aan boord gebruiken wij ook een soort pmr alleen profesionele apparaten, stervens duur doordat ze intersieksafe (eX explosieveilig) moeten zijn. Komen wel een stuk verder als gewone apparaten, deze komen zo'n 15 km. Prijs?? rond de 700€ per stuk ex btw.
Mooi woord, hé. Wij hebben een eigen gasinkoop station. En daar voldoet ook alles aan Intrinsieke veiligheidseisen. Dat is eigenlijk de enige keer dat ik het woord hoorde. Zelfs in mijn opleiding heb ik er nooit mee te maken gehad. En dat terwijl het over elektrische veilige apparaten gaat.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie