Pagina 1 van 1

Shubert C3

Geplaatst: 12 dec 2008, 18:07
door Dawingi
Heeft er al iemand ervaring met deze helm ?
Wat ik wel weet is dat ie duur is, maar wel bij de eerste pasbeurt geweldig goed zit. Of ie goed zit of niet is heel persoonlijk en verschillend maar misschien heeft iemand hier ervaringen mee.
Wat ik ook zou willen weten is of de intercom set van J&M op deze helmen zou passen. Dit vanwege de plaats van de bediening van het zonnescherm.

Groetjes

Geplaatst: 12 dec 2008, 23:21
door Wingnut
Na deze helm gepast te hebben bij de introduktie op de Intermot beurs in Keulen in oktober, heb ik ook besloten deze begin volgend jaar aan te schaffen. Ik heb ook met de mensen van Schubert of de beurs gepraat over inbouwen van J&M headset en dit is geen probleem. Let wel op, J&M heeft specifieke headsets voor klaphelmen.

Geplaatst: 12 dec 2008, 23:31
door Yabbanoname
inbouwen geen probleem ?
heb ik wel anders gehoord.
In de C1 zonder probleem, C2 lastig,en C3 ??
Grootste probleem is dat Schuberth garantie intrekt bij elke aanpassing in de helm , ook headset!!!

Of je die nodig hebt, is een 2e. Hooguit dat je verzekering een reden heeft om niet uit te keren bij een ongeluk.

Pasvorm is nu wel normaal, dwz als een C2 je wel goed zat, is dit wellicht een misser. Nu is de vorm voor 9 van de 10 koppen wel goed ;-)

Geplaatst: 13 dec 2008, 13:03
door Wingnut
[quote="Yabbanoname"]inbouwen geen probleem ?
heb ik wel anders gehoord.
In de C1 zonder probleem, C2 lastig,en C3 ??
Grootste probleem is dat Schuberth garantie intrekt bij elke aanpassing in de helm , ook headset!!!

T.a.v. C2 inbouw probleem, even googelen, en inbouw is inderdaad problematisch, maar ook genoeg tips om zelf of via specialist in te laten bouwen.

T.a.v. intrekken garantie bij eigen aanpassing aan helm, dit is een standaard formele juridische voorwaarde bij elke helmenfabrikant.

Ikzelf gebruik tot nu toe hoofdzakelijk ARAI jethelmen, met J&M intercom. Arai heeft deze voorwaarde ook, maar heeft 2x bij verschillende helmen onder garantie het kinbandje vervangen dat rafelde door contact met klitteband van de jas. Dit zelfs bij 1 helm die ik uit Amerika had meegenomen die in Europa niet leverbaar en goedgekeurd is, super service van ARAI Europe. Dus de praktijk en theorie lopen wel eens uit elkaar.

Voor mij geen belemmering om tot aanschaf van de C3 klaphelm met J&M headset over te gaan, om te gebruiken naast mijn Arai jet helm.

Geplaatst: 20 dec 2008, 21:00
door brommert
Wat kost de C3 eigenlijk ???

Geplaatst: 22 dec 2008, 12:23
door Yabbanoname
449 ben ik zo'n beetje tegen gekomen als laagste prijs

Geplaatst: 28 dec 2008, 14:29
door Wingnut
Louis in Duitsland heeft regelmatig aanbiedingen, ook via postorder via hun newsletter. Momenteel 15% korting op 1 niet afgeprijst artikel. Dus dit zou voor de C3 dan 425 Euro zijn. Louis is het moederbedrijf van het Nederlandse motozoom, maar haast altijd goedkoper als je in Duitsland besteld en de verzendkosten zijn slechts gering hoger dan via motozoom.

www.louis.de

Geplaatst: 21 mar 2009, 16:19
door Wingnut
Ter info voor degenen die eventueel tot aanschaf van Schubert C3 willen overgaan.

3 weken terug met een Schubert C3 proefgereden op de GL1800. Goed bevallen (pasvorm en zeer licht), maar het kinstuk van de klephelm zal bij gesloten stand te dicht tegen de kin om hier nog ruimte te laten voor een micofoon bij mij. Niet meteen gekocht en op interner eerst gekeken voor klaphelm headset alternatieven. Ik zag toen wel dat het ruimte probleem voor microfoon meer gebruikers hadden. Toen ik echter vorige week een aanbieding zag bij Louis/Motozoom voor € 399,- alsnog de C3 gekocht.

Aangezien ik meestal alleen op de motor zit, gebruikte ik de microfoon alleen voor de CB en niet voor Intercom doeleinden. En de CB gebruik ik alleen wanneer ik ritten met GW vrienden rij die ook CB hebben, wat niet vaak is omdat ik de meeste ritten die ik maak buiten het GL gebeuren zijn. Echter ik wil wel de audio muziek en navigatie instrukties via de C3 helm hebben.

Aangezien J&M geen headset met alleen speakers meer heeft, besloten om na bezoek aan de Hobbyist in Hunsel, om er een Baehr headset met alleen speakertjes in te laten zetten. De C3 binnenvoering kan er makkelijk uitgehaald worden en er zijn al uitsparingen voorzien voor headset. Inbouwkosten daardoor maar € 25,-.

Ter info, ik had nog een paar oude J&M headsets met microfoon liggen, met het klem mechanisme voor de spiraalkabel aanlsuiting. Even geprobeerd of ik deze zou gebruiken en de microfoon er gewoon afhalen. Dit zou echter bij de C3 niet kunnen omdat de helmrand te dik is en aan de binnenkant meteen overgaat tot aangesloten kraag, waardoor je de klem er niet in kunt steken. Tevens zit aan de linkerkant waar normaal deze klem komt de schuifregelaar voor de zonneklep, waardoor de klem waarschijnlijk te ver naar achteren moet. Bij de Baehr is er geen klem zoals bij de J&M en komt de aansluit DIN plug uit de helm in de daarvoor voorziene uitsparing, ook aan de linkerzijde, net achter deze schuif. Dus zullen de J&M headsets waarschijnlijk niet geschikt zijn voor de C3 helm.

Geplaatst: 21 mar 2009, 17:36
door Dawingi
Wij hebben uiteindelijk de C3 gekocht. En ik moet zeggen prima kwaliteit. Past perfect en de headset van J&M past erin. Geen enkel probleem.
Ik dacht eerst ook dat het evt problemen zou geven aan de linkerkant van de helm met de regeling van het zonnevizier. Maar dit is niet het geval.
De microfoon past perfect. Je hebt toch nog plaats genoeg tussen jouw kin en de helm zelf ? Bij mij in ieder geval wel.
Tot nu toe, niet miskocht ! Hopelijk blijft dit zo.

Groetjes

Geplaatst: 21 mar 2009, 19:54
door RonalT
De ruimte in een helm is afhankelijk van de maat.
Helmfabrikanten maken een beperkt aantal maten buitenschalen. Als je nu een kleinere maat helm moet hebben zit er een dikkere laag schuim in.

In het kinstuk zit meestal dezelfde vulling, dat deel heeft weinig met de maat te maken.
Mocht je nu de kleinste maat hebben in een bepaalde maat buitenschaal zal je meer ruimte hebben dan mensen die dezelfde buitenschaal hebben met een grotere maat helm (dan is het schuim dunner).


Niet alle fabrikanten werken zo, maar vele wel.


Een moeilijk verhaal, maar ik kan het niet gemakkelijker uitleggen.

Geplaatst: 21 mar 2009, 20:26
door Wingnut
Dawingi schreef:De microfoon past perfect. Je hebt toch nog plaats genoeg tussen jouw kin en de helm zelf ? Bij mij in ieder geval wel.
Tot nu toe, niet miskocht ! Hopelijk blijft dit zo.

Groetjes
Ik heb een groot lichaam en ook groot hoofd en dit was de eerste klaphelm waarbij bij de grootste maat het kinstuk niet tegen mijn kin kwam, maar de ruimte te beperkt is voor de micro. Ik heb naast deze helm nog de Arai jethelmen, Classic M met klep en SZ/ M met schermpje met allelbei de J&M Elite geintregeerde headset. Ook bij de jethelm met schermpje moet ik het microfoon onder mijn kin plaatsen bij gesloten scherm. De Arai's zijn voor de zomer en de Schubert C3 voor andere jaargetijden, bij slecht weer op de GL1800 en voor ritten op mijn GL1000's.

Bij het nazoeken op alternatieven voor de C3 zag ik echter dat meer mensen problemen hadden/zagen met een volledige headset door het kinstuk. Dus ik ben schijnbaar niet de enigste met dit probleem, maar zoals Ronald al aangeeft zal dit afhangen van welke maat je hebt. In mijn geval de grootste, en als dit dezelfde buitenschaal is en hetzelfde kinstuk, verklaart dit waarschijnlijk mijn probleem.

Geplaatst: 21 mar 2009, 23:23
door peter
Ik heb sinds 2 jaar de c2, het losse kin stukje lag al meteen de eerste dag bij de vuilnis, de micro (op een steeltje) past net tussen mijn helm en mijn gezicht heb je een iets groter hoofd als ik dan wordt het vervelend. Bij mij gaat hij net niet vrij dus ik voel hem constant, niet hinderlijk maar toch aanwezig. :?

Geplaatst: 22 mar 2009, 11:34
door Dawingi
Wij hebben de C3 maat 60/61 en 56/57.
Op de intercom staat JM Dual mode Aero Mike III
Voorlopig gebruiken we ze zonder hoesje op de microfoon.
Ik ga niet zeggen dat er veel plaats is tussen de micro en de helm zelf. Maar voor ons toch voldoende.
En sommigen zeggen dat ik nen dikke kop heb !!! :lol:
Waar zijn vrienden anders voor, niet ? :wink:

Groetjes

Geplaatst: 22 mar 2009, 12:47
door Yabbanoname
heb er 2, een XS en een S, in de S heb ik de Edsets 2G in gebouwd (had ik nog 1 van liggen), de microfoon was er 1 voor een jethelm, met boom dus. Zonder hoes Afbeeldingom de mike zelf wel te gebruiken, maar niet lekker als je die C3 klep voor je gezicht 10x per dag op en neer moet doen.
Ik monteer de boom dus alleen op lange trips, voor dagelijks gebruik dus niet.
Een vaste microfoon inbouwen zou kunnen, maar dan is t draadje naar de mike bij de chinbar niet fraai weg te werken.
De earpads zijn zonder iets aan te passen/snijden aan te brengen in de C3 evenals de helmconnector Afbeelding

Re: Shubert C3

Geplaatst: 20 mar 2013, 08:42
door peter
Ik heb inmiddels de c3 gekocht en daar heb ik de headset in zitten van Autocom. Deze heeft een platte micro en de luidsprekers passen perfect. Inbouwen was 10 minuten werk met een biertje erbij :lol: micro zit prima in het kinstuk en het geluid is perfect. :mrgreen: